Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

MTB of hybride erbij?

nabuurs
Forum-lid

nabuurs 02 sep 2005 15:58

Mijn eerste post

Ik wil voor dagelijks gebruik een nieuwe fiets. Voor het echte werk heb ik een ATX 870 uit 1998 (nog steeds verliefd) maar die neem ik niet mee naar werk/winkel/kroeg/sportclub e.d. Nu heb ik de afgelopen jaren wat goedkope atb achtige fietsen daarvoor gebruikt. Giant GTR's, Boulders e.d. maar die kosten me een kapitaal aan onderdelen en rijden dramatisch.

Nu wil ik eigenlijk wat beters aanschaffen om op de weg te forenzen, ik rijd gemiddeld zo'n 30+ per dag en dan is het wel lekker om een goede fiets te hebben.

Ik twijfel nu tussen een X-speed en wellicht een XTC3 met V-brakes. Eigenlijk heel verschillend, zowel qua opzet als montagedetails. Wat vinden jullie ervan? Voorkeur, wellicht iets heel anders? Hebben jullie ervaring met deze twee of soortgelijke alternatieven?

Alvast bedankt!

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 03 sep 2005 23:21

Ik zou als ww fiets voor een hybride gaan. veel praktischer en staat beter met spatborden ed.

nabuurs
Forum-lid

nabuurs 08 sep 2005 14:38

Even voor de statistieken, het is een Giant XTC 3 V-b geworden. Wel nadat de X-speed op bleek te zijn bij de importeur, maarja dat mag de pret niet drukken.

Ben zeer benieuwd hoe hij zich gaat houden bij dagelijks weggebruik.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 09 sep 2005 23:25

Ik denk niet dat je veel problemen zult tegenkomen met zo'n fiets op de weg.(lees stoeprandjes boomwortels tramrails ed.)

nabuurs
Forum-lid

nabuurs 12 sep 2005 16:04

Ik denk ook dat dat wel zal meevallen.

Het gaat er ook vooral om hoe de Deore spulletjes zich gaan houden bij intensief gebruik. Ik heb helemaal geen ervaring met 'gewone' Deore groepen. Waarschijnlijk zal het een kwestie blijven van goed onderhouden om alles een acceptabele levensduur te laten hebben.

Plaats reactie