Magura | Marzocchi
Ik ben van zins een nieuwe vork aan te schaffen en mijn blik gaat uit naar een Marzocchi MX-pro of Magura Asgard.
Iemand experience mee ? Wat zou een ieder me aanraden ?
Ben een vrij zware rijder (± 90 kg) en hou van opschieten. Speeltuin is voornamelijk parcours Schoorl.
Thanx !
Iemand experience mee ? Wat zou een ieder me aanraden ?
Ben een vrij zware rijder (± 90 kg) en hou van opschieten. Speeltuin is voornamelijk parcours Schoorl.
Thanx !
It\'s better 2 lose weight than 2 ride weight
Ik weet niet waarom je uit bovenstaande vorken wil kiezen. Als er nog andere opties zijn zou ik ook eens naar Fox kijken.
Fox heeft op een aantal vorken het zgn. terralogic. In de praktijk betekent dit dat de vork in een lockout stand staat en niet inveert als je aanzet bij het klimmen of sprinten. Komt er een zgn. impact van onder (het terrein) dan opent er een klepje waardoor de vork activeert.
Werkt perfect (heb ik me door een aantal gebruikers laten vertellen).
Succes met kiezen en ik hoor graag wat het geworden is en waarom.
Mooi rondje trouwens, Schoorl.
Fox heeft op een aantal vorken het zgn. terralogic. In de praktijk betekent dit dat de vork in een lockout stand staat en niet inveert als je aanzet bij het klimmen of sprinten. Komt er een zgn. impact van onder (het terrein) dan opent er een klepje waardoor de vork activeert.
Werkt perfect (heb ik me door een aantal gebruikers laten vertellen).
Succes met kiezen en ik hoor graag wat het geworden is en waarom.
Mooi rondje trouwens, Schoorl.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40169
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
FOX, zeker die met terralogic, is veel duurder dan de hier genoemde vorken.
Dit zijn beiden zeer zeker goede vorken. Zelf rij ik sinds kort met de Marzocchi en die bevalt op het eerste gezicht erg goed. Deze vork wordt in zijn prijsklasse vaak als een van de besten aangepresen. Mijn ATB-maatje heeft de Asguard en daar heb ik hem nog nooit over horen klagen.
By the way: het ETA systeem van Marzocchi vind ik mooi werken. Lockout in de lage positie ipv de hoge positie. Ik gebruik hem s winters ook op de weg en op de weg is die lagere positie erg prettig.
Dit zijn beiden zeer zeker goede vorken. Zelf rij ik sinds kort met de Marzocchi en die bevalt op het eerste gezicht erg goed. Deze vork wordt in zijn prijsklasse vaak als een van de besten aangepresen. Mijn ATB-maatje heeft de Asguard en daar heb ik hem nog nooit over horen klagen.
By the way: het ETA systeem van Marzocchi vind ik mooi werken. Lockout in de lage positie ipv de hoge positie. Ik gebruik hem s winters ook op de weg en op de weg is die lagere positie erg prettig.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
Tja.......... En dan ga je naar je vertrouwde fietsenboer
Qua assortiment aanwezig de Marzocchi MX Pro (is inderdaad zware vork) en de Magura Asgard maarrrrrr krijgt volgende week Manitou Skareb Super's binnen voor een gelijke prijs.
80 mm met lock-out op het stuur en verder de hele bups aan instelmogelijkheden.
Mwoah, nou week t nie meer. Denk dat ik voor de Skareb ga vanwege de lock-out daar ik ook de weg trainingen met de MTB doe.
Qua assortiment aanwezig de Marzocchi MX Pro (is inderdaad zware vork) en de Magura Asgard maarrrrrr krijgt volgende week Manitou Skareb Super's binnen voor een gelijke prijs.
80 mm met lock-out op het stuur en verder de hele bups aan instelmogelijkheden.
Mwoah, nou week t nie meer. Denk dat ik voor de Skareb ga vanwege de lock-out daar ik ook de weg trainingen met de MTB doe.
It\'s better 2 lose weight than 2 ride weight
Heb ik ook al in diverse forum's vernomen.
Gek genoeg maakt Manitou in hun info wel kenbaar dat je voor zwaardere (tot 107 kg) rijders hardere veren kan bestellen. Of gaat het wat slapte betreft over het stijfheid verhaal van de vork anzich ?
Gek genoeg maakt Manitou in hun info wel kenbaar dat je voor zwaardere (tot 107 kg) rijders hardere veren kan bestellen. Of gaat het wat slapte betreft over het stijfheid verhaal van de vork anzich ?
It\'s better 2 lose weight than 2 ride weight
Quoten: Origineel geplaatst door Michel 203 op 01 September 2005
Heb ik ook al in diverse forum's vernomen.
Gek genoeg maakt Manitou in hun info wel kenbaar dat je voor zwaardere (tot 107 kg) rijders hardere veren kan bestellen. Of gaat het wat slapte betreft over het stijfheid verhaal van de vork anzich ?
Over de vork op zich. Overigens denk ik niet dat die veren voor de Skareb zijn (want dat is een luchtvork).
Ik zou voor de MX Pro gaan.
Heb ik ook al in diverse forum's vernomen.
Gek genoeg maakt Manitou in hun info wel kenbaar dat je voor zwaardere (tot 107 kg) rijders hardere veren kan bestellen. Of gaat het wat slapte betreft over het stijfheid verhaal van de vork anzich ?
Over de vork op zich. Overigens denk ik niet dat die veren voor de Skareb zijn (want dat is een luchtvork).
Ik zou voor de MX Pro gaan.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Persoonlijk zou ook ik niet kiezen voor de manitou. Maar ook gewoon de marzochi nemen in mijn ogen de beste vork en zeker voor een terein als schoorl.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40169
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quoten: Origineel geplaatst door Michel 203 op 01 September 2005
Mwoah, nou week t nie meer. Denk dat ik voor de Skareb ga vanwege de lock-out daar ik ook de weg trainingen met de MTB doe.
Zoals ik al eerder schreef: de Marzocchi heeft het ETA systeem. Dit is een soort van lockout. Als je het ETA inschakelt zakt je vork van 85mm veerweg naar beneden tot ca 30mm veerweg. Als je dan je spanning iets hoger zet dan normaal heb je nagenoeg een vaste vork, vergelijkbaar met een volledige lockout. HET grote voordeel is dat je dan in de lage positie bent gelocked, ipv de hoge positie. Dit rijdt op de weg prima, meer overeenkomstig met de racefiets.
Mwoah, nou week t nie meer. Denk dat ik voor de Skareb ga vanwege de lock-out daar ik ook de weg trainingen met de MTB doe.
Zoals ik al eerder schreef: de Marzocchi heeft het ETA systeem. Dit is een soort van lockout. Als je het ETA inschakelt zakt je vork van 85mm veerweg naar beneden tot ca 30mm veerweg. Als je dan je spanning iets hoger zet dan normaal heb je nagenoeg een vaste vork, vergelijkbaar met een volledige lockout. HET grote voordeel is dat je dan in de lage positie bent gelocked, ipv de hoge positie. Dit rijdt op de weg prima, meer overeenkomstig met de racefiets.
Less is bore
And the winner is......... Het is de Magura Asgard, 80 mm in Firmtech uitvoering geworden. Doorslaggevende punt tussen de Marzocchi MX Pro en de Asgard was dat ik tegelijk ook mijn v-brakes wilde vervangen door HS-33'ers en dan ben je met de Firmtech uitvoering het lichste (en het mooiste, vind ik) uit.
Dank voor de adviezen en meningen ! Topic closed wat mij betreft.
Groeten, |\/|ichel
Dank voor de adviezen en meningen ! Topic closed wat mij betreft.
Groeten, |\/|ichel
It\'s better 2 lose weight than 2 ride weight