Maar om Teutoon van antwoord te dienen: de lijn tussen A- en B-merken is niet zo scherp te trekken lijkt me: da's een hele schakering; binnen de A-merken heb je er die gewoon goed zijn (bv. Bianchi, Gibi...) en andere die een stuk exclusiever zijn (bv. De Rosa,...). En wat maakt een merk tot een A-merk? Dat er opeens een ploeg uit de Pro Tour mee gaat rijden?
In elk geval zijn er voorbeelden genoeg van merken die ooit tot de zogenaamde "A-categorie" behoorden maar nu een flink stuk van hun veren zijn kwijtgeraakt (Peugeot, Gitane); anderzijds was Decathlon ooit niet meer dan zomaar het huismerk van een supermarkt, en wordt het sedert zijn intrede in het profpeloton wel serieus genomen - dus ja, dat helpt kennelijk wel. Al zijn er dan weer een aantal exclusievere merken gewoon te klein (en eigenlijk te exclusief) om een Pro Tourploeg te kunnen sponsoren (bv. Casati...).
Wat Diamant betreft: maken toch nette fietsen; lijkt me typisch zo'n merk dat, via een sponsorcontract, ook nog wel de "hogere" doelgroepen zou kunnen bereiken.
Merken
-
- Forum-lid
Hehe, we lijken wel autofreaks: kom niet aan mijn merk want dan kom je aan mij!
Maareh, ik mis nog steeds Kestrel in 't rijtje...
"Nobody beats Kestrel, when it comes to carbon-fiber bicycle technology. We built the very first all-carbon bicycle frame in 1987, but we really planted our stake in 1986, when we conducted the first-ever Finite Element Analysis (FEA) of bicycle frame structure."
http://www.kestrel-usa.com/about/index.php
Maareh, ik mis nog steeds Kestrel in 't rijtje...
"Nobody beats Kestrel, when it comes to carbon-fiber bicycle technology. We built the very first all-carbon bicycle frame in 1987, but we really planted our stake in 1986, when we conducted the first-ever Finite Element Analysis (FEA) of bicycle frame structure."
http://www.kestrel-usa.com/about/index.php
Pas op! Daar komt een calorie...
Kestrel werd wel een keer genoemd op 30 augustus Roberto Leonardo!
Quoten: Origineel geplaatst door cube op 30 Augustus 2005
Zullo, ik weet niet waar het vandaan komt? Ook Tifosi weet ik niet waar dat weg komt? Xesco weet ik ook niet.
Daccordi: italie. Benotto: Belgie. Espada: spanje. Ciocc: Italie. Cornelo: belgie. Olmo: italie. Kestrel: VS. Vision: nederland. King: nederland. Casati: italie. Endorfin: duits.
Vergat nog het franse gitane, en uit de VS nog merida en airborne en dracat uit nederland.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Maar Benotto België ?
Quoten: Origineel geplaatst door cube op 30 Augustus 2005
Zullo, ik weet niet waar het vandaan komt? Ook Tifosi weet ik niet waar dat weg komt? Xesco weet ik ook niet.
Daccordi: italie. Benotto: Belgie. Espada: spanje. Ciocc: Italie. Cornelo: belgie. Olmo: italie. Kestrel: VS. Vision: nederland. King: nederland. Casati: italie. Endorfin: duits.
Vergat nog het franse gitane, en uit de VS nog merida en airborne en dracat uit nederland.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Maar Benotto België ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
- Forum-lid
Belgie: Minerva ---- Columbus
Hannes De Luiwammes<br>
<br>
De fiets doet het niet wel de benen
<br>
De fiets doet het niet wel de benen
-
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door Maatchen op 01 September 2005
Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 31 Augustus 2005
ik weet niet waar jullie de wijsheid vandaan halen maar scott is toch echt een puur zwitsers bedrijf. Dit is dan ook de reden dat ze enkele jaren geleden zijn gestopt met het beletteren van de frames met scottusa.
Tja, ik weet het niet, hun site doet toch anders vermoeden.
Ja ik heb het ook gelezen en ben weer iets te voorbarig geweest. Het merk scott is ook inderdaad amerikaans, maarzover ik weet is het fietsen gedeelte wel zwitsers of iig op dit moment aangezien zij nu (naar ik heb horen zeggen) de ransom hebben ontwikkeld om weer wat voet op de amerikaanse bodem te zetten.Het is dat ik niet zo goed ben in het Engels te typen anders zou ik er wel een mailtje aan wagen want ik begin nu te twijfelen.
Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 31 Augustus 2005
ik weet niet waar jullie de wijsheid vandaan halen maar scott is toch echt een puur zwitsers bedrijf. Dit is dan ook de reden dat ze enkele jaren geleden zijn gestopt met het beletteren van de frames met scottusa.
Tja, ik weet het niet, hun site doet toch anders vermoeden.
Ja ik heb het ook gelezen en ben weer iets te voorbarig geweest. Het merk scott is ook inderdaad amerikaans, maarzover ik weet is het fietsen gedeelte wel zwitsers of iig op dit moment aangezien zij nu (naar ik heb horen zeggen) de ransom hebben ontwikkeld om weer wat voet op de amerikaanse bodem te zetten.Het is dat ik niet zo goed ben in het Engels te typen anders zou ik er wel een mailtje aan wagen want ik begin nu te twijfelen.
cube schreef: Daccordi: italie. Benotto: Belgie. Espada: spanje. Ciocc: Italie. Cornelo: belgie. Olmo: italie. Kestrel: VS. Vision: nederland. King: nederland. Casati: italie. Endorfin: duits.
Even een mooie topic-bump...
Espada is wel een spaans woord (betekent degen, van elkaar de degens kruizen) maar wordt niet in Spanje gemaakt. Het is een frame uit Taiwan van een fabriek die ook voor Pinarello produceert. Het frame is gelijk aan één van de Pinarello frames maar dan zonder de kenmerkende Onda vorken. De fietsen worden daar gemaakt in opdracht van 3 Nederlandse fietsenwinkels, waaronder Klamer in Hoogezand.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC