Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta a España | 2005

marnixs
Forum-lid

marnixs 06 sep 2005 17:10

Als je de volgende link klikt en het artikel leest, word ik alsmaar sceptischer over de mooie wielersport. Echt mooi om een leuke koers op tv te volgen, maar je moet er niet te veel over nadenken...
Wat is er mis met mooi-weer-fietsers?

riherm1
Forum-lid

riherm1 06 sep 2005 18:09

Quoten: Origineel geplaatst door MarnixS op 06 September 2005

Als je de volgende link klikt en het artikel leest, word ik alsmaar sceptischer over de mooie wielersport. Echt mooi om een leuke koers op tv te volgen, maar je moet er niet te veel over nadenken...

link?

casran
Forum-lid HC

casran 06 sep 2005 20:24

Quoten: Origineel geplaatst door MarnixS op 06 September 2005

Hoe komt het dat Mayo helemaal uit de gratie lijkt te zijn hier? En wat denkt iedereen over de merkwaardige opstanding van Menchov?

In Mayo heb ik nooit of te nimmer een grote renner, zeker geen renner voor de grote rondes, gezien.
Mentsjov? De Rabo ploegleiding verklaarde dat hij in de Tour compleet aan de druk tenonder ging. Dat lijkt me een plausibele verklaring: het is natuurlijk nogal wat om plots de kopman van een ploeg te worden die volledig in je dienst rijdt in een van 's werelds grootste sportevenementen. nderschat dit niet: Rasmussen kwam onverhoopt met een mooi klassement te zitten (na z'n rush doorheen de Vogezen) en wat ie allemaal prutste in de laatste tijdrit zat ook grotendeels tussen z'n oren (prestatiedruk!).   Mentsjov zal het na de Tour slim hebben aangepakt en opgebouwd hebben naar de Vuelta, waar hij met iets minder druk z'n klasse (die hij m.i. steeds gehad heeft) kan uitspelen. Is daar iets merkwaardig aan? Hij is toch niet de eerste man die 2 grote rondes na elkaar rijdt??

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

.marcel.
Forum-lid

.marcel. 06 sep 2005 20:33

ik zou nou echt niet meer weten waar heras tijd terug moet pakken op mechov.in de bergen gaat hij de hele tijd met hem mee en menchov zal in de tijdrit nog wel een halve minuut of meer erbij pakken.
hit the road jack

--tcrcomp--
Forum-lid

--tcrcomp-- 06 sep 2005 21:11

in ieder geval kreeg heras hem (menchov) er vandaag weer niet af. Ik begin een beetje te twijfelen aan de krachten van Heras aangezien hij niet eens heeft geprobeerd weg te rijden..... Menchov liet wel een hele sterke indruk achter. Als Heras in de laatste 2 aankomsten bergop geen 2 minuten kan pakken op Menchov weet ik nog niet of Heras zijn 4e overwinning bij mag schrijven.......
Fietsen kan op veel manieren, als je maar plezier hebt...

epistaxis
Forum-lid

epistaxis 06 sep 2005 21:52

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 September 2005

Enorm exploot van Heras gisteren, gesteund door een indrukwekkende Liberty-ploeg, en ook een sterke Menchov!

En omdat het hier toch al enkele keren over Boonen ging... weer stof voor discussie:
Tom Boonen zkt. appartement in Monaco
BRUSSEL - Wielrenner Tom Boonen ruilt het ouderlijk huis in Balen voor een appartementje in Monaco. Boonen zegt ,,niet anders te kunnen'' omdat hij constant wordt vastgeklampt op straat. Anderzijds is er ook het fiscale voordeel, niet onbelangrijk voor een renner die vanaf volgend jaar 1 miljoen euro per jaar zal verdienen.
Dat schrijft de krant Het Laatste Nieuws. Eerder dit jaar verhuisde ook Justine Henin naar een appartementje in het fiscale paradijs. Andere Belgen die in Monaco wonen zijn motorcrosser Stefan Everts en wielrenner Axel Merckx.
bron: De Standaard online

Niet dat ze het nodig hebben: maar al wie verkast naar Monaco zou het wat mij betreft wel kunnen schudden vwb de gezondheidszorg. Lekker al je geld oppotten, niets bijdragen aan de soc. zekerheid en wanneer de sport carrière erop zit lekker terug naar België. Ik walg er persoonlijk van. Stelletje egoïsten.
En dan stelt iemand als Kim Gevaert voor om topsporters een lagere fiscale bijdrage toe te kennen...??!! EXCUSE ME??!!?? Wat een pretentie!
Pain is temporary, Pride is forever; en die schaafwonde denk ik ook...

schmo
Forum-lid

schmo 09 sep 2005 18:32

Haha, wat een dufus die Ardila! Op 150 meter van de meet je armen in de lucht gooien. Wat een ongelofelijke blunder, is zeker aan het inburgeren in België! Hoorde ik Wuyts het trouwens hebben over "ferm met de snikkel tegen de muur aan knotsen"?

cas_
Forum-lid

cas_ 09 sep 2005 23:37

Wat is er precies gebeurd dan? Ik heb 't vandaag gemist. Iets te vroeg gaan juichen? 
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

schmo
Forum-lid

schmo 10 sep 2005 00:02

Quote: Origineel geplaatst door Cas* op 09 September 2005
Wat is er precies gebeurd dan? Ik heb 't vandaag gemist. Iets te vroeg gaan juichen?

klik!

casran
Forum-lid HC

casran 10 sep 2005 01:13

Haha, Ardilla... jammer voor hem wel, maar ie soliciteert echt voor "schlemiel van de Vuelta".

tZou overigens spijtig zijn als Heras' val hem hindert om strijd te leveren om de eindzege...
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC

casran 12 sep 2005 01:55

So... ain't over till it's over!!

rolandt
Forum-lid

rolandt 12 sep 2005 02:01

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 11 September 2005
So... ain't over till it's over!!

Helemaal waar, maar nu is het wel echt over, en wel voor mijnheer Menchov om precies te zijn. Dat gaat ie niet meer goed maken in de komende week vrees ik ...

Plaats reactie