Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Iemand ervaring met de Era K of Aspide

martijn09
Forum-lid

martijn09 29 aug 2005 13:56

Jammer genoeg heb ik mijn fiets editie met de zadeltesten weggegooid (stom stom stom). Ik zit nu op een Selle Italia Filante en dat is een verschrikkelijk zadel. Na 15 - 20 km verdwijnt het gevoel uit mijn edele delen en dat komt niet meer terug zolang ik op het zadel zit. Nu ben ik me al even aan het orienteren op een nieuw zadel.

Bij mij in de buurt kan ik de Aspide en de Era K testen. Dat wil ik gaan doen, maar heeft iemand daar van tevoren al iets over te zeggen? De aspide lijkt qua ergonomie nogal op de Filante, en dat wil ik dus echt niet meer.

Nu deze zadels wil ik ook nog even kijken naar de Arione en de SLR XP, maar eerst zijn deze aan de beurt.
Deze advertentieruimte is te huur.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 30 aug 2005 11:32

Ik heb een Era K, en na zo'n 10.000 km is die behoorlijk doorgezakt, en zit hij niet zo lekker meer. Ik zoek nu een zadel waarbij ik nog meer op de zitbotten kan zitten er minder op het perineum.
Ik zit nu te denken aan een Fi:zi'k Aliante of Pavé, of een Selle Italia Signo.
Misschien moet ik de Flite van mijn mountainbike eens op mijn racefiets zetten om te voelen hoe die is als je er echt lang stil op moet zitten.
Eigenlijk zouden we op dit forum een topic moeten openen waar mensen elkaars zadels kunnen uitwisselen om te testen
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

martijn09
Forum-lid

martijn09 30 aug 2005 18:28

Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 30 Augustus 2005
Ik heb een Era K, en na zo'n 10.000 km is die behoorlijk doorgezakt, en zit hij niet zo lekker meer. Ik zoek nu een zadel waarbij ik nog meer op de zitbotten kan zitten er minder op het perineum.Ik zit nu te denken aan een Fi:zi'k Aliante of Pavé, of een Selle Italia Signo.Misschien moet ik de Flite van mijn mountainbike eens op mijn racefiets zetten om te voelen hoe die is als je er echt lang stil op moet zitten.Eigenlijk zouden we op dit forum een topic moeten openen waar mensen elkaars zadels kunnen uitwisselen om te testen

Hmm... en juist de Era K lijkt me een stukje breder dan de Aspide, die valt dan waarschijnlijk helemaal af... Dank voor je reply

casran
Forum-lid HC

casran 01 sep 2005 02:03

Vroeger met de gewone Era gereden (een versie met US Postal opdruk): leuk zadeltje, biedt wel wat comfort. Erna met een Aspide, iets harder, was ik ook wel tevreden van. De vorm ervan ligt me wel; daarom ook gegaan voor een AX-Lightness Apollo die dezelfde vorm heeft.
Sinds kort rijd ik met een fi'zi:k Arione: veruit het meest comfortabele zadel dat ik ooit had. Meer comfort zelfs dan San Marco Concor.
Nadeel met mij en zadeladvies: heb nooit last van zadels, ik pas zowat op al die smalle types... enkel de bredere vind ik niet zo fijn.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

martijn09
Forum-lid

martijn09 01 sep 2005 18:27

Ik heb net toch maar gelijk de Arione opgehaald, de FM was niet heel positief of Selle Italia SLR waaraan ik ook nog even dacht, hij had veel klachten dat ze snel doorzakten. Arione is een mooi zadel, ben heeeel benieuwd of het gaat werken voor mij.

prorace
Forum-lid

prorace 03 sep 2005 18:47

Ik heb op mijn racefiets een aspide zadel gezet, met name voor de looks. Het zadel heeft ook een tijdje op mijn mountain bike gezeten, maar dat is helemaal een funeste combinatie voor de edele delen. Een SLR zit op alle fronten beter. Het blijft natuurlijk allemaal wel een persoonlijke kwestie.

Plaats reactie