Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Nieuwe pedalen + schoenen

sonic
Forum-lid

sonic 28 aug 2005 14:46

hoi

Ik heb me enkele weken een nieuwe koersfiets aangeschaft. Nu staan daar nog toeclips op, maar zou nu graag overschakelen op klikpedalen (budget +/- €100 voor shoenen en pedalen).
Ik heb de volgende op het oog: shimano pd-r540.

Zien er mij degelijke pedalen uit voor een redelijke prijs. Bovendien zou het goed passen bij mijn fiets, want deze heeft een volledige 105-groep.
Heeft iemand hiermee ervaringen? Heb gehoord dat het ook prettig is als er wat zijdelingse speling is. Hebben deze pedalen dit voldoende?

Daarnaast moet ik ook nog schoenen kopen. Deze mogen iets meer dan €50 kosten. Zelf ken ik niet zoveel van de verschillende merken. Dacht dat het wel belangrijk is dat het een dunne, en harde zool heeft. En voldoende ventilatie ook natuurlijk.

Weet er iemand een geschikte schoen voor mij? En kunnen jullie me ook wat interessante webwinkels geven om pedalen en evt ook de schoenen aan te schaffen (futurumshop.nl ken ik al )

mvg, Wouter

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 28 aug 2005 17:47

Ik heb toevallig van de week een setje PD-R540's gekocht (waren de enige die de LBS op voorraad had) ter vervanging van mijn versleten PD-R600 pedalen. Ze bevallen tot nu toe prima.
Ik zou iets meer geld uittrekken voor schoenen dan 50 euro. De PD-R540 pedalen kun je voor 30-40 euro kopen. Voor schoenen zit je al snel op de 70 euro.
Een webshop is een mogelijkheid. Passen in een goed gesorteerde (goedkope) winkel is nog handiger.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 28 aug 2005 18:21

Over de pedalen weet ik niet veel te vertellen maar schoenen moet je toch echt passen anders is de kans groot dat je schoenen koopt die niet lekker zitten. en ook belangrijk verschillende schoenen passen elk merk heeft een andere pasvorm dus alleen jij kunt zeggen wat de beste zijn.

sonic
Forum-lid

sonic 28 aug 2005 20:47

Alvast bedankt voor de reacties
Ik ben ook niet direct van plan de schoenen op het net te bestellen, maar wel de pedalen.
Ik denk dat ik deze week eens naar decathlon zal gaan, daar hebben ze lekker veel schoenen om te passen.

Plaats reactie