tacx slecht voor frame??
Wil ook een Tacx gaan gebruiken en heb het gewoon maar eens even gevraagd bij de FM die mijn fiets (Stevens Aspin) leverde en bij de fabrikant.
Van beide heb ik een email gekregen waarin staat dat ik mijn fiets gewoon in een Tacx mag gebruiken zonder gevolgen voor de garantie. Ofwel, no worries.
Kan er iemand nog wat zeggen over de verschillende types?
Ik zat te denken aan de Swing of de Sirius. Iemand ervaring met de laatste? Die is nieuw geloof ik en zou aanzienlijk stiller zijn....
Van beide heb ik een email gekregen waarin staat dat ik mijn fiets gewoon in een Tacx mag gebruiken zonder gevolgen voor de garantie. Ofwel, no worries.
Kan er iemand nog wat zeggen over de verschillende types?
Ik zat te denken aan de Swing of de Sirius. Iemand ervaring met de laatste? Die is nieuw geloof ik en zou aanzienlijk stiller zijn....
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 13 September 2005
P.s. vanaf een Caad 6 zijn Cannadale frames zo licht en kritisch gebouwd dat ik het sowieso niet verstandig (zonde van een mooi frame) zou vinden om het risico te lopen.....
Als een fiets zo kritisch is gebouwd hoef ik hem niet. Dan kun je er toch ook niet op vertrouwen als je per ongeluk door een lelijke kuil gaat, de RVV gaat rijden, etc?
P.s. vanaf een Caad 6 zijn Cannadale frames zo licht en kritisch gebouwd dat ik het sowieso niet verstandig (zonde van een mooi frame) zou vinden om het risico te lopen.....
Als een fiets zo kritisch is gebouwd hoef ik hem niet. Dan kun je er toch ook niet op vertrouwen als je per ongeluk door een lelijke kuil gaat, de RVV gaat rijden, etc?
Less is bore
Al weer heel wat reacties bijgekomen. Inmiddels heb ik de tacx al een tijdje in gebruik. Hij bevalt prima. Ik heb hem op zolder staan. Nu woon ik in een dertiger jaren huis en als mijn vriendin of ik boven op de tacx aan het fietsen zijn kun je beneden de TV bijna niet meer horen vanwege de resonantie. Heeft iemand ervaring met het dempen hiervan. ik zag dat Tacx zelf een soort matten verkoopt die je eronder legt. Heeft iemand hetzelfde probleem en heeft hij dit (wellicht met een dergelijke Tacx mat) kunnen oplossen.
Lambiek
Lambiek
-
- Forum-lid HC
Mat helpt maar ten dele. Bij de Gamma of Praxis een paar geluids isolatieplaten (halen en deze eronder leggen. Ik heb hetzelfde probleem, ook 30-er jaren huis en werkt perfect.
What makes the boat go faster?