Zelf heb ik voornamelijk alleen herenkleding aan: het zit wat ruimer wat ik prettiger vind. Dameskleding is vaak getailleerd en dat zit mij te strak. Het is ook maar net wat je gewend bent en wat je wilt.
Voor wat betreft achterop in het shirt zelf wat je kwijt kan: als je het te weinig vindt, kun je ook kiezen voor een fietsrugzak. Zelf heb ik een Vaude rugzak Medium: de Hyper Air 14+3 en bevalt uitstekend doordat de rug vrij blijft en de last van zweet voorkomt. Deze rugzak is ook uitverkoren tot de rugzak van 2005! Het is maar een tip.
De site: vaude.de en vaudestore.nl kun je informatie vinden over het een en ander. Bij de laatste had ik het geluk dat ik dezelfde rugzak -een tweede voor mijn man- kon bestellen in de aanbieding met 30% korting!
Succes,
Meriam.
betuttelen van dames
-
- Forum-lid
Als je alleen Alpe d'Huez op gaat, heb je niet veel eten nodig. Pak een klein pakje sportvoeding mee en ontbijt goed 's ochtends... Geen probleem. Het valt me wel op dat op heel veel vrouwekleding geen achterzakken gebruikt worden. Eten vrouwen minder?
Voor kortere tochten of bij stabiel mooi weer reed ik vaak met een heupbuideltje bungelend op de billen. Daar past mooi een banaan + wat reepjes in. Ik reed dan vaak in een top (zodat je daarna ook nog 'ns wat leuks aan kan doen zonder voor schut te lopen). N jackje kun je evt. aan zadelpen gespen (is niet zo mooi natuurlijk, maar ja).
Bij langere tochten/minder weer, is een shirt met voldoende zakken toch wel veel praktischer. Die zijn er tegenwoordig, met een beetje zoeken, ook wel voldoende voor vrouwen. N fietsrugzak/camelbak vind ik persoonlijk voor op de weg niet echt geweldig.
Als je de Alp gaat opfietsen komt je er overigens ook wel met 1 zakje (voor jack). Bovenop zijn genoeg eettentjes.
Bij langere tochten/minder weer, is een shirt met voldoende zakken toch wel veel praktischer. Die zijn er tegenwoordig, met een beetje zoeken, ook wel voldoende voor vrouwen. N fietsrugzak/camelbak vind ik persoonlijk voor op de weg niet echt geweldig.
Als je de Alp gaat opfietsen komt je er overigens ook wel met 1 zakje (voor jack). Bovenop zijn genoeg eettentjes.
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 18 Februari 2006
Als je alleen Alpe d'Huez op gaat, heb je niet veel eten nodig. Pak een klein pakje sportvoeding mee en ontbijt goed 's ochtends... Geen probleem. Het valt me wel op dat op heel veel vrouwekleding geen achterzakken gebruikt worden. Eten vrouwen minder?
Nee hoor! Ik althans niet. Heb met Limburgs Mooiste zelfs eten overgenomen van een paar mannen die het niet meer op kregen, haha!
Nee hoor! Ik althans niet. Heb met Limburgs Mooiste zelfs eten overgenomen van een paar mannen die het niet meer op kregen, haha!
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)
Ik heb drie damesfietskledinglijnen geprobeerd maar vond en vind het maar helemaal niks. Koop meestal gewoon de mannenspullen omdat de vrouwenlijn te getailleerd is en is gemaakt voor de "gemiddelde" vrouw die, zoals wij allen weten, niet bestaat.
Als ik fietskleding koop ga ik ook uitgebreid passen of een koerstrui wat is. Ik heb gelukkig een bescheiden borstomvang anders heb je echt problemen denk ik. Als ik pas vallen er alleen al wat uit vanwege de kleur(kombinaties) die mij niet liggen maar uiteindelijk heb ik wel 2 tot drie koerstruien en daar doe je heel lang mee.
Een enkele keer draag ik ook nog een sportbustehouder: onder twee koerstruien waaronder ze elkker zitten. Anders gewoon.
Overigens zijn die dameskledinglijnen 10 tot 30% duurder dan vn de mannen. Waarom? "Ontwikkelingskosten" was het antwoord bij AGU de Alkmaarse Groothandels Unie. Ammehoela, geld verdienen aan niet hard lopende kledinglijnen bedoelde hij dus gewoon.
Als ik fietskleding koop ga ik ook uitgebreid passen of een koerstrui wat is. Ik heb gelukkig een bescheiden borstomvang anders heb je echt problemen denk ik. Als ik pas vallen er alleen al wat uit vanwege de kleur(kombinaties) die mij niet liggen maar uiteindelijk heb ik wel 2 tot drie koerstruien en daar doe je heel lang mee.
Een enkele keer draag ik ook nog een sportbustehouder: onder twee koerstruien waaronder ze elkker zitten. Anders gewoon.
Overigens zijn die dameskledinglijnen 10 tot 30% duurder dan vn de mannen. Waarom? "Ontwikkelingskosten" was het antwoord bij AGU de Alkmaarse Groothandels Unie. Ammehoela, geld verdienen aan niet hard lopende kledinglijnen bedoelde hij dus gewoon.
Quote: Origineel geplaatst door trebla op 05 Augustus 2006
]Overigens zijn die dameskledinglijnen 10 tot 30% duurder dan vn de mannen. Waarom? "Ontwikkelingskosten" was het antwoord bij AGU de Alkmaarse Groothandels Unie. Ammehoela, geld verdienen aan niet hard lopende kledinglijnen bedoelde hij dus gewoon.
De volumes zullen niet zo groot zijn . ( de aantallen dus en niet de .... )
BTW Northwave heeft vrouwenkleding >> Northwave , klik op English , dan op products , dan op Apparel Summer en dan op woman
]Overigens zijn die dameskledinglijnen 10 tot 30% duurder dan vn de mannen. Waarom? "Ontwikkelingskosten" was het antwoord bij AGU de Alkmaarse Groothandels Unie. Ammehoela, geld verdienen aan niet hard lopende kledinglijnen bedoelde hij dus gewoon.
De volumes zullen niet zo groot zijn . ( de aantallen dus en niet de .... )
BTW Northwave heeft vrouwenkleding >> Northwave , klik op English , dan op products , dan op Apparel Summer en dan op woman
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
- Forum-lid
Tip: als je een keer in Frankrijk bent kijk dan eens voor kleding. Ik heb er al een shirt en een regenjack gekocht die me perfect passen. Blijkbaar vallen de Franse herenmaten kleiner uit dan de Nederlandse. Van alle shirts die ik heb heeft het Franse shirt de beste pasvorm, Nederlandse (heren)shirts gaan mij nogal eens "fladderen" rond de taille.
Bij veel Halforfs winkels hebben ze trouwens Le Coq Sportif fietskleding die ze aan de straatstenen niet kwijtraken, inmiddels dus afgeprijsd naar ongeveer 10 euro per stuk. Zitten ook damesshirts tussen en juist die damesshirts zijn best mooi.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Kom bij mijn partner niet aan met vrouwen fietskleding want dat zit voor geen meter: ze heeft wat gepast. Gewoon iets leuks zoeken en dan kijken welke maat het beste past. Handig als ze is vermaakt ze nog wel eens een koerstrui en dat wordt dan zorgvuldig "gelocked" zoals dat heet
-
- Forum-lid
Ik was gisteren nog in een fietswinkel in Belgie (ja op zondag!) en daar hadden ze van het eigen merk een leuk shirt in mijn fietskleuren. Maatje: 164. Jawel hoor en het paste precies en was ook nog 5 euro goedkoper dan hetzelfde shirt in volwassenenmaten.