Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Slapende voet??? HELP

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 24 aug 2005 13:32

Leden,
Tijdens het fietsen heb ik steeds last van slapende voeten, ik heb al diverse opties geprobeerd schoenen losser maakt niets uit, de shcoen zijn groot genoeg.

heeft iemand een idee wat het kan zijn?? ik heb zitten denken en misschien moet ik mijn tenen iets lager hangen als mijn hiel zodat er een betere doorstroming is naar de voeten..??

Ik hoor graag jullie ervaringen
No I'm not big headed my head is just big

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 24 aug 2005 14:04

al op maat gemaakte inlegzolen geprobeerd?

david25
Forum-lid

david25 07 feb 2007 19:56

Hey, ik ben nieuw hier en zat zowat rond te kijken. Daarmee dat ik hier terechtkom. Ik heb hetzelfde probleem... Nils heb je jouw probleem ondertussen al kunnen verhelpen? Zoja laat me maar weten hoe!

hzcom
Forum-lid

hzcom 19 feb 2007 12:19

Dit probleem moet je waarschijnlijk veel hoger zoeken. "Het zadel"Door een te breed of verkeerde stand van het zadel is het  mogelijk dat de bloedtoevoer enige belemmering heeft.
Meet de breedte van je zitbotjes op en koop daar het juiste zadel bij, zorg dat de overige afstellingen van je fiets zo optimaal mogelijk zijn ingemeten.Veel fiets plezier!!

cyclinggirl
Forum-lid

cyclinggirl 30 mei 2007 11:17

Hoi
Ik heb dus hetzelfde mijn voeten gaan slapen en voelen dan als een klomp ijs, eigenlijk pas tegen het eind van mijn training lijken ze weer normaal te worden (training is 3 uur).
Ik heb al een ander zadel en ook mijn fiets anders af laten stellen, ook heb ik de huisarts laten checken op mijn doorbloeding en die lijkt prima. Mijn schoenen zijn van Shimano, ik rijd met Look pedalen. Ik geef ook Spinningles en ik merk dat ik het ook met Spinning heb maar niet altijd.
Zijn er hier mensen die weten waar het nog meer aan zou kunnen liggen?

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 30 mei 2007 12:27

Denk ook dat je het probleem in de circulatie moet zoeken tenzij je van die dooie drukpunten onder je voeten krijgt van continu op dezelfde plek met je voet duwen/drukken, maar dat doet meer pijn dan alleen slapen vrees ik.
Zitten je schoenen niet te strak? Goede zolen, juiste afstelling ik zal eea eens proberen als ik jullie was.
Vroeg of laat gaat van alles pijn doen op de fiets, maar een paar uur moet je toch wel uit kunnen houden.
Alstublaft.

vip32
Forum-lid

vip32 30 mei 2007 14:49

heb je het bij allebei de voeten, tegelijk?

cyclinggirl
Forum-lid

cyclinggirl 30 mei 2007 17:36

Ja wel met allebei de voeten tegelijk alleen merk ik wel dat rechts meer is dan links.
Ik heb al verschillende schoenen gehad en bij alle schoenen hetzelfde, het is ook niet op het drukpunt, ze worden als een klomp ijs en voelen dan aan als slapende voeten. Heel gek.
Ook mijn zadel heb ik al op verschillende hoogtes gehad, toen ik deze fiets kocht ben ik ook helemaal opgemeten enzo, ik had het btw met mijn vorige fiets ook.
Het is inderdaad normaal dat er vanalles pijn gaat doen, na een tijd fietsen maar die ijsklompen heb ik dus bijna de hele tijd, als ik een paar minuten aan het fietsen ben begint het al.

maickel
Forum-lid

maickel 06 jun 2007 23:02

Hoi, ik heb het ook met mijn rechter voet. Bij de pedicure een blauwdruk laten maken en nu blijkt dat mijn tenen geen druk uit oefenen wanneer ik sta( dit hoort wel). Je ziet dus wel de vorm van mijn voet maar geen afdruk van de tenen. Wanneer het iets minder druk is op mijn werk maar een afspraak maken bij een podoloog om te kijken of een zooltje kan helpen. Ik weet niet of dit bij de rest ook zo is maar bij mij is het wel. wanneer ik ben geweest en wanneer ik een oplossing heb die mij geholpen heeft deel ik deze met jullie.
groetjes Maickel

cyclinggirl
Forum-lid

cyclinggirl 08 jun 2007 11:48

Hoi Maickel laat het ons weten, ik ben wel benieuwd, het is echt heel vervelend.

Groetjes

woutre
Forum-lid

woutre 13 jun 2007 02:19

Heb zoiets ook gehad, alleen bleef het bij mij beperkt tot de voorste helft van beide voeten. Reed toen nog op Shimano's, sinds ik op Sidi's rijd is het probleem weg. Bleek dat de voorkant van de schoen te breed was voor mijn voeten, waardoor de voeten naar voren gleden en daar bekneld raakten.

Ook sokken kunnen een heel verschil maken. Had met Ultima sokken bij warm weer soms zeurende (hiermee bedoel ik iets van drukpijn zeg maar) voeten, en dit is met X-socks opgelost. Dit zijn echt met afstand de fijnste sokken die ik heb gehad. Ze zijn wel iets duurder, maar gaan ook 4 keer zo lang mee. En hebben ook nog eens 2 jaar garantie.

gast
Forum-lid

gast 13 jun 2007 11:54

Specialized heeft losse inlegzolen met een lichte verhoging net achter het belangrijkste drukpunt van je voet. Hierdoor krijg je iets minder druk op het deel waarmee je kracht zet. Nadeel van die krengen is alleen dat je 39 euri verder bent om het alleen al te proberen, want je moet ze eerst op maat knippen.

Ik was er matig tevreden over, maar dat komt ook omdat ik een hoge wreef heb en daardoor niet meer goed in mijn schoen pastte. Misschien is het voor iemand anders wel iets.

Iets anders wat mij wel eens is aangeraden is om oefeningen te doen met je voet. Je moet dan met de ruimte tussen je tenen en het drukpunt een potlood oppakken.

Plaats reactie