Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Slapende voet??? HELP

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 13 jun 2007 15:23

gast, leg je die losse inlegzolen dan onder de standaardzooltjes of vervangen die dat zooltje? Ik heb zaterdag 600 km op die spec comp race schoenen gefietst en m'n linkervoet tintelt nog steeds.

Ik heb ook die tip geprobeerd om de plaatjes iets naar achter te zetten maar het is me niet echt opgevallen dat dat verschil maakte.

Op die lange afstand kreeg ik toch ook aardig last van de bal van m'n voet en de tenen. Afgezien van het feit dat ik de luchtcirculatie van die schoenen echt niet optimaal vindt. X-soks heb ik ook geprobeerd maar met warm weer zijn die veel te warm. Dunne coolmax bv eigen merk futurumshop sokjes gaan me dan beter af. De ultra-lights x-soks heb ik nog niet geprobeerd, is dat een optie?

Voor het stuk kniestabiliteit waar ik deze schoenen voor gekocht heb zijn ze top.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

maickel
Forum-lid

maickel 13 jun 2007 23:21

reactie op gast.

ik moet inderdaad ook met mijn tenen een doek naar me toe trekken om zo de spieren te trainen die nu hun werk niet doen in mijn voet.

Nog geen zolen toepassen , eerst de oefeningen.
ik hoop dat het gaat helpen want het is een rotgevoel.

gast
Forum-lid

gast 14 jun 2007 01:16

[quote="HenkV"]gast, leg je die losse inlegzolen dan onder de standaardzooltjes of vervangen die dat zooltje? [/quote]

In plaats van. Er zitten overigens ook nog correctiezolen bij waarmee je de stand van je voet iets kan kantelen. Die moeten er wel onder. Maar daar zou ik niet zelf mee gaan klooien als het puur om het ontlasten van het drukpunt gaat.

katuut
Forum-lid

katuut 18 jun 2007 15:17

een dag vtv beginnen met meer water drinken, koffie en alcohol even laten staan en tijdens je training goed en veel drinken. Ruim voor je dorst krijgt. en voordat je gaat trainen.

ik vermoed dat dit je klachten al aardig zal helpen!

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 18 jun 2007 15:24

[quote="HenkV"]Ik heb ook die tip geprobeerd om de plaatjes iets naar achter te zetten maar het is me niet echt opgevallen dat dat verschil maakte.[/quote]

Dat was niet correct. Heb ze waarschijnlijk de verkeerde kant op geduwd want nu heb ik ze opnieuw iets verder naar achteren gezet en het helpt wel degelijk.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Plaats reactie