Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

BESLISSING GENOMEN!! Cannondale Supersix of Synapse

nejke
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2010 23:27

nejke 27 okt 2010 14:10

haha,

ik bedoel met mijn opmerking natuurlijk niet dat wedstrijden niet leuk zijn. Maar dat ik gewoon als hobby wil gaan fietsen en niet voor wedstrijden..

Ik snap de vergelijking met BMW..
Maar het probleem van proefrijden is volgens mij. Dat je pas na een paar uur/weken weet welk frame nu het beste bij je past.
maar met dat probleem zal je altijd blijven zitten ben ik bang

vandaar dat ik even van de kenners wilde weten of de houding van de supersix over het algemeen meevalt of dat je echt een getrainde fietser moet zijn om die houding lang vol te houden.

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 27 okt 2010 14:20

Alles went, maar in het algemeen geldt:
Hoe sneller je wil rijden/hoe meer competitie je wil aangaan> hoe dieper je moet (kunnen) zitten.
Ik zou een frame kiezen dat zoveel mogelijk flexibiliteit biedt in de zithouding en waar je niet meteen helemaal vastzit in een gebruiksdoel.
Cheap light strong, choose two

feysie
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:24

feysie 27 okt 2010 15:55

Nejke schreef:Synapse is meer een model voor 50plussers zeker?

Tja, tijdens de Vlaamse voorjaarskoersen startten ook in 2010 een aantal renners van Liquigas op een Synapse ipv Supersix. Bij mijn weten zijn dit nog net geen 50 plussers. :)

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 27 okt 2010 17:26

Synapse is zo sportief als je hem zelf kunt maken, jij bepaald hoe je fietst!. Ik ken mensen op een supersix die hun stuurpen op standje comfort zetten.........

idd reden de profs van liquigas in de klassieker op synapse;s, hij is comfortabeler dan een supersix (die ik meer voor prof's en wedstrijdrijders acht). Ben jij een Pro of wedstrijdrijder? nee....dan

Synapse is echt geen verkeerde keuze, scheelt je ook nog wat geld.

Ik zeg synapse (of caad alu)

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 27 okt 2010 18:34

Ik heb zelf een Synapse en die bevalt mij prima. Staar je er niet blind op dat het verkocht wordt als comfortracer. Ik rij namelijk met een -10 graden stuurpen zonder spacers en zit daarmee zeker net zo diep als de gemiddelde berijder van een SuperSix.

Oh ja, en ik ben bij lange na nog geen 50-plus....;)

ilcobra
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 19 okt 2010 14:32

ilcobra 27 okt 2010 22:00

wasbeer2006 schreef:
Als je alvast eens wil kijken bij merken die voor hetzelfde geld een beter afmontage leveren zou je kunnen kijken bij
Canyon, Cube, Focus, red bull en er zijn er nog een aantal.


Is een frame als bijvoorbeeld van focus enigszins vergelijkbaar met die van cannondale?
Ik zie bijvoorbeeld een focus cayo 3.0 met scram force afmontage voor 1700 euro.
Dan heb je dus een betere afmontage voor een behoorlijk lagere prijs dan een supersix. Iemand die mij iets meer kan vertellen of je in dat geval echt aan kwaliteit inlevert?

vangoozz
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2010 23:13

vangoozz 27 okt 2010 23:53

Ben er een tijdje uit geweest, maar dit seizoen het fietsen weer opgepakt. Als vervanging voor mijn 12 jaar oude VT titanium met ultegra overweeg ik ook een Synapse. Wedstrijden fiets ik niet meer... Wat is het verschil tussen hi-mod en de normale carbon versie? Is een hi-mod stijver of zit het verschil in het gewicht?

nejke
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2010 23:27

nejke 28 okt 2010 00:32

Il Cobra schreef:
wasbeer2006 schreef:
Als je alvast eens wil kijken bij merken die voor hetzelfde geld een beter afmontage leveren zou je kunnen kijken bij
Canyon, Cube, Focus, red bull en er zijn er nog een aantal.


Is een frame als bijvoorbeeld van focus enigszins vergelijkbaar met die van cannondale?
Ik zie bijvoorbeeld een focus cayo 3.0 met scram force afmontage voor 1700 euro.
Dan heb je dus een betere afmontage voor een behoorlijk lagere prijs dan een supersix. Iemand die mij iets meer kan vertellen of je in dat geval echt aan kwaliteit inlevert?



Bij die fiets heb ik toevallig bij Bikemotion staan kijken, maar je ziet wel erg duidelijk verschil in de vormgeving / afwerking van het frame
en ik verwacht dat het van een andere kwaliteit carbon is.

nejke
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2010 23:27

nejke 28 okt 2010 00:33

Ik heb de prijzen vergeleken, maar de synapse is zelfs 100 euro duurder dan de supersix..


als je van beiden uitgaat van de shimano 105 groep...

lastig lastig lastig!!!

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 28 okt 2010 00:54

Als je geen wedstrijden rijdt en dit ook niet als doel hebt zou ik voor de synaps gaan. Het is zeker geen ouwe lullen fiets, het voordeel is alleen dat je niet zo diep hoeft te zitten.

Als ik zelf ga trainen of een toertocht rijd dan ga ik ook niet onder in de beugel hangen (dat is namelijk helemaal niet fijn :)). Ik zou dus voor een wat comfortabelere houding gaan en dus de synapse.

cdale
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 05 jan 2007 00:33

cdale 28 okt 2010 02:06

gaisdergerman schreef:Als je geen wedstrijden rijdt en dit ook niet als doel hebt zou ik voor de synaps gaan. Het is zeker geen ouwe lullen fiets, het voordeel is alleen dat je niet zo diep hoeft te zitten.


Vraag is meer: wil je sport of toeren. Dus rustig met 25km of een beetje doorrijden met 35km of meer?
Tuurlijk trap je met een Synaps ook 'makkelijk' over de 40/45km.
Voor Parijs-Roubaix parcoursen, zou ik het prevaleren!

gaisdergerman schreef: Als ik zelf ga trainen of een toertocht rijd dan ga ik ook niet onder in de beugel hangen (dat is namelijk helemaal niet fijn :)). Ik zou dus voor een wat comfortabelere houding gaan en dus de synapse.


Ik sukkel ook maar wat rond op mijn fietsje, maar hang toch regelmatig onderin de beugel. (Nee, geen spacertorens).

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13541
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 okt 2010 10:15

Wat is het verschil tussen hi-mod en de normale carbon versie? Is een hi-mod stijver of zit het verschil in het gewicht?
Hi-mod is iets ander carbon zeggen ze, daarnaast is er nog net wat langer naar gekeken waar er materiaal kan worden weggehaald voor een nog iets lichter frame.

Plaats reactie