hardtail of full susp
wanneer een hardtail en wanneer een full suspension
<a target="_blank" href= " http://img.photobucket.com/albums/v394/ ... C01354.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">mijn trekkie</a>
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4706
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Als je geld hebt een fully en anders een hardtail.
oke bedankt voor de replys
<a target="_blank" href= " http://img.photobucket.com/albums/v394/ ... C01354.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">mijn trekkie</a>
Voor Crosscountry / marathon is een fully volgens mij altijd overbodig, dat heeft niets te maken met in welk land je fietst. Je kunt je beter het gewicht en het geld besparen en een goede niet te stijve hardtail kopen.
2.25 low pressure banden zij een betere optie dan een dure en zware demper.
Als je wilt gaan freeriden kun je mischien wel beter achtervering nemen, maar daar heb ik niet zoveel verstand van
Heb zelf een Rocky Mountain blizard hardtail met Magura Ronin vork een Racing Ralph 2.4 banden. Rijdt hiermee marathons in de Alpen en Ardennen en begrijp niet waar een mens een fully voor nodig heeft. Bij Alpenmarathons rijden de meeste leden van plaatselijke fietsclubs trouwens ook met hardtails!
2.25 low pressure banden zij een betere optie dan een dure en zware demper.
Als je wilt gaan freeriden kun je mischien wel beter achtervering nemen, maar daar heb ik niet zoveel verstand van
Heb zelf een Rocky Mountain blizard hardtail met Magura Ronin vork een Racing Ralph 2.4 banden. Rijdt hiermee marathons in de Alpen en Ardennen en begrijp niet waar een mens een fully voor nodig heeft. Bij Alpenmarathons rijden de meeste leden van plaatselijke fietsclubs trouwens ook met hardtails!
steel is real
Quoten: Origineel geplaatst door willemii op 23 Augustus 2005
2.25 low pressure banden zij een betere optie dan een dure en zware demper.
Waar haal jij deze bull vandaan?
Als je het kunt betalen!! Altijd een fully. Maar dan wel een goeie
2.25 low pressure banden zij een betere optie dan een dure en zware demper.
Waar haal jij deze bull vandaan?
Als je het kunt betalen!! Altijd een fully. Maar dan wel een goeie
Ride on
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4706
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
*Comfortabeler
*stabieler
*beter voor het lichaam
dat komt het eerste in mij op en met de goede moderne fully's heb je van deining of krachtverlies ook al geen last meer. Dus wat ik al eerder zei als je het geld hebt een fully en anders een hard
*stabieler
*beter voor het lichaam
dat komt het eerste in mij op en met de goede moderne fully's heb je van deining of krachtverlies ook al geen last meer. Dus wat ik al eerder zei als je het geld hebt een fully en anders een hard
Wat nou bull?
Er zijn inderdaad goede fully's die niet deinen, maar die zijn :
-zwaarder
-meer onderhoudsgevoelig
-duurder
dan een vergelijkbare hardtail.
Je moet natuurlijk geen absurd stijve hardtail nemen met 1.9 banden op 4 bar en dan gaan klagen over gebrek aan demping. Met de juiste bandekeuze vind ik mijn hardtail comfortabel genoeg voor een marathon. Ik kies voor lager gewicht en low maintanance in plaats van iets meer comfort. Toch geen bullshit dacht ik.
Er zijn inderdaad goede fully's die niet deinen, maar die zijn :
-zwaarder
-meer onderhoudsgevoelig
-duurder
dan een vergelijkbare hardtail.
Je moet natuurlijk geen absurd stijve hardtail nemen met 1.9 banden op 4 bar en dan gaan klagen over gebrek aan demping. Met de juiste bandekeuze vind ik mijn hardtail comfortabel genoeg voor een marathon. Ik kies voor lager gewicht en low maintanance in plaats van iets meer comfort. Toch geen bullshit dacht ik.
steel is real
Of je een hardtail of een fully neemt hangt af van wat je met de fiets wilt gaan doen.
In Nederland kun je in principe overal met een hardtail uit de voeten. Meer dan 80 van de tijd heb ik zelfs de vering van de voorvork uitstaan.
Ook in het buitenland kun je met een hardtail perfect uit de voeten voor XC gebruik. Met een fully kun je in het algemeen echter harder dalen dan met een hardtail omdat je meer controle over de fiets houdt. Ook tijdens technische klimmen wordt gezegd dat je met een fully meer tractie houdt.
Een fully is comfortabeler maar heeft meer onderhoud nodig en is (meestal) duurder dan een vergelijkbare hardtail.
Mijn advies: voor XC gebruik in Nederland volstaat een hardtail. In het buitenland hangt de keuze af van je budget en gewenst comfort. Ben je van plan veel 'jumps' te gaan doen dan zou ik voor een fully gaan.
In XC en marathon wedstrijden zie je overigens geen spraakmakende verschillen tussen de rijders op een fully of hardtail XC. O.a. Absalon (hardtail) en Sauser (Fully c.q. soft tail) geven elkaar weinig toe.
In Nederland kun je in principe overal met een hardtail uit de voeten. Meer dan 80 van de tijd heb ik zelfs de vering van de voorvork uitstaan.
Ook in het buitenland kun je met een hardtail perfect uit de voeten voor XC gebruik. Met een fully kun je in het algemeen echter harder dalen dan met een hardtail omdat je meer controle over de fiets houdt. Ook tijdens technische klimmen wordt gezegd dat je met een fully meer tractie houdt.
Een fully is comfortabeler maar heeft meer onderhoud nodig en is (meestal) duurder dan een vergelijkbare hardtail.
Mijn advies: voor XC gebruik in Nederland volstaat een hardtail. In het buitenland hangt de keuze af van je budget en gewenst comfort. Ben je van plan veel 'jumps' te gaan doen dan zou ik voor een fully gaan.
In XC en marathon wedstrijden zie je overigens geen spraakmakende verschillen tussen de rijders op een fully of hardtail XC. O.a. Absalon (hardtail) en Sauser (Fully c.q. soft tail) geven elkaar weinig toe.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24