Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gitane mach300 of andere knappe instapper

jeroenw
Forum-lid

jeroenw 04 aug 2005 17:13

Hallo allemaal, mooi forum hebben jullie hier. Ik heb al met plezier en interesse de onderwerpen door zitten bladeren.
Ok ik ben een ontzettende leek op fietsengebied. Ik heb een paar maandjes rondgereden op een koga myata met "exage" onderdelen, maar door een ongeluk ligt die nu in de kreukels.
Omdat ik mij naast hardlopen en zwemmen ook wil toeleggen op fietsen, wil ik een nieuwe fiets aanschaffen. Maar ik heb als full time student een beperkt budget (<600 euro). En zoals de meeste nederlanders wil ik zoveel mogelijk kwaliteit voor mijn geld.
Mijn oog viel al op de gitane mach300. Hieronder enkele specificaties:- Alu frame.- Cromo fork.- Transmission Shimano A 2203.- Rims Mach 1.- Spoked in star form- Possibility to adapt mudguard.- Alu stem aheadset
Nu zegt mij dit niet zo heel veel, dus vroeg ik mij af wat de kenners van deze fiets vinden. En omdat ik mij besef dat het waarschijnlijk BARST van de instapmodellen, zou ik jullie willen vragen welke jullie mij dan zouden aanraden?
Alvast bedankt!Jeroen

delsol
Forum-lid

delsol 04 aug 2005 19:17

ben je een fanatiek sporter? zoja,kun je beter een 2e hands kopen met een betere groep 105 of i.d.

jeroenw
Forum-lid

jeroenw 04 aug 2005 20:24

Ik ben van waterpolo (6 jaar) naar ringsport (4 jaar kickboksen/freefight) bij duursport uitgekomen. Al die tijd heb ik het hardlopen goed bijgehouden en zwemmen zit er elementair nog goed in. Fietsen heb ik echter nooit gedaan, maar wil dit wel heel graag doen omdat ik wil gaan trainen voor triathlons. Als ik sport, doe ik het fanatiek. Dat zit er nou eenmaal zo in gebakken en ik kan het op geen andere manier. Zoveel mogelijk trainen dus...
Maar goed... als ik het begrijp kan ik daar dus beter meteen een andere (betere?) fiets voor aanschaffen?

delsol
Forum-lid

delsol 04 aug 2005 21:57

zou ik wel doen ,je moet minstens 105 shimano of veloce van campa hebben.
liefst iets hoger als je veel traint slijt alles ook vlugger, ketting ,bladen remblokken enz.

Plaats reactie