Cannondale Synapse
ja, maar aan de andere kant heb je voor hetzelfde bedrag of zelfs minder een mooie Cube.....
Weet niet, heb bij Cannondale altijd het gevoel dat ik (te)veel voor het merk betaal, maar desondanks zijn het superfietsen natuurlijk.
Weet niet, heb bij Cannondale altijd het gevoel dat ik (te)veel voor het merk betaal, maar desondanks zijn het superfietsen natuurlijk.
My pride: a Isaac Force and a Klein Attitude Race!
ik heb precies dezelfde fiets een epic specialized.
weet jij uit welk bouwjaar hij is en of het de moeite loont om shifters op je remmen te bouwen en van welk merk.
bestaat er ook nog een mogelijkheid om achter 1 of 2 tandjes extra te zetten.
groeten magnepan.
weet jij uit welk bouwjaar hij is en of het de moeite loont om shifters op je remmen te bouwen en van welk merk.
bestaat er ook nog een mogelijkheid om achter 1 of 2 tandjes extra te zetten.
groeten magnepan.
Je kunt ook mijn specialized kopen, zie te koop aangeboden!
Goede tip van die 2006 modellen van Cannondale trouwens!
Heb gisteren nog even naar zo'n Synapse gekeken, maar doe mij persoonlijk maar een aluminium Cannondale als ik mocht kiezen....
Helaas wil het budget dat niet toelaten....
Goede tip van die 2006 modellen van Cannondale trouwens!
Heb gisteren nog even naar zo'n Synapse gekeken, maar doe mij persoonlijk maar een aluminium Cannondale als ik mocht kiezen....
Helaas wil het budget dat niet toelaten....
My pride: a Isaac Force and a Klein Attitude Race!
Ik heb sinds een ruime maand deze Synapse in bezit: een superfiets, zit geweldig, stuurt prima. klimt prettig en is heel comfortabel (afdaling Galibier/Lautaret!!).
Misschien betaal je wel teveel bij Cannondale, maar bij deze fiets ben je dat gevoel na een ritje al kwijt. Daarbij is hij (ondanks de licht sloping bovenbuis) gewoon erg mooi in de blauw/wit/carbon uitvoering.
Overigens, ik vond Cannondale altijd ronduit lelijk door de sterk oversized uitgevoerde schuine buis, de nieuwere modellen bv. de 6 13 (heel veel €'s) vind ik wel mooi.
Misschien betaal je wel teveel bij Cannondale, maar bij deze fiets ben je dat gevoel na een ritje al kwijt. Daarbij is hij (ondanks de licht sloping bovenbuis) gewoon erg mooi in de blauw/wit/carbon uitvoering.
Overigens, ik vond Cannondale altijd ronduit lelijk door de sterk oversized uitgevoerde schuine buis, de nieuwere modellen bv. de 6 13 (heel veel €'s) vind ik wel mooi.
Courir c'est mourir un peu
Ik ben serieus aan het overwegen om in het voorjaar een Synapse te bestellen. Ik twijfel echter tussen een R1000 en de Synapse.
Ik ben benieuwd welke afwegingen je hebt gemaakt om tot deze keuze te komen. En uiteraard ook benieuwd naar ervaringen van andere Synapse eigenaren.
Wellicht zijn er nog anderen die een mening hebben over de R1000 versus de Synapse.
Ik ben benieuwd welke afwegingen je hebt gemaakt om tot deze keuze te komen. En uiteraard ook benieuwd naar ervaringen van andere Synapse eigenaren.
Wellicht zijn er nog anderen die een mening hebben over de R1000 versus de Synapse.
Ik zie trouwens zojuist op
http://www.rijwielpaleis.nl/cannondale2006/index3.htm
Dat er in het 2006 aanbod van Cannondale een Six13 Ultegra zit voor ongeveer dezelfde prijs als de R1000 (= CAAD8 /Ultegra) van 2005.
En dat de R1000 Compact uit het assortiment verdwijnt.
Weet iemand of dat klopt?
http://www.rijwielpaleis.nl/cannondale2006/index3.htm
Dat er in het 2006 aanbod van Cannondale een Six13 Ultegra zit voor ongeveer dezelfde prijs als de R1000 (= CAAD8 /Ultegra) van 2005.
En dat de R1000 Compact uit het assortiment verdwijnt.
Weet iemand of dat klopt?
Die Six13 die qua prijs vergelijkbaar is met de R1000 is een Six13 Pro, waarbij alleen de schuine buis nog van Carbon is.
Ik zie in de folder (PDF) geen R1000 compact meer staan trouwens.
Als aanvulling op de Synapse... In de Tour van deze maand staat een korte impressie van de Synapse.
Conclusie: Das Synapse biete zeitgemaeBe Carbontechnik, gute Fahreigenschaften und eigenstaendige Optik. Zwar grenzt die nicht gerade ueppige Lenkkpfsteiffigkeit den Kreis potenzieller Fahrer etwas ein.....
De voorvork zou de stijfheid wel wat compensereen maar volgens Tour ligt de grens van de berijder op 75 kilo.
Ik vind de Synapse in de kleur Sunburst erg mooi, lak zit er dik op etc etc Maar de prijs in combinatie met de beperkte rijdersgewicht en stijfheid maakt er wel een nogal middelmatig frame van is mijn gevoel...
Ik zie in de folder (PDF) geen R1000 compact meer staan trouwens.
Als aanvulling op de Synapse... In de Tour van deze maand staat een korte impressie van de Synapse.
Conclusie: Das Synapse biete zeitgemaeBe Carbontechnik, gute Fahreigenschaften und eigenstaendige Optik. Zwar grenzt die nicht gerade ueppige Lenkkpfsteiffigkeit den Kreis potenzieller Fahrer etwas ein.....
De voorvork zou de stijfheid wel wat compensereen maar volgens Tour ligt de grens van de berijder op 75 kilo.
Ik vind de Synapse in de kleur Sunburst erg mooi, lak zit er dik op etc etc Maar de prijs in combinatie met de beperkte rijdersgewicht en stijfheid maakt er wel een nogal middelmatig frame van is mijn gevoel...
je vergeet dat cannondale sinds de CAAD5 nooit meer een echt stijf frame (voor rijders boven de 75 kg) heeft geproduceerd. Als ik een cannondale zo kopen zou het een optimo of CAAD8 zijn. De carbon frames (gewoon ingekocht in china) en Six 13 zijn gewoon het geld niet waard. Ik houd niet zo van Trek maar de carbon producten van deze firma rijden vele malen beter (en hebben een vergelijkbare geometrie).