Wat is wijsheid
Hallo
Sinds ongeveer een jaar fiets ik regelmatig een tochtje. Meestal zo tussen de 60 en de 100 km. Ik probeer de kosten wat binnen te perken te houden maar heb nu weer wat geld om er aan te besteden. Waar zal ik het meest plezier van hebben?
fietsbroek, en nog wat andere fietskleren (ipv 'gymkleren')
of
pedalen en schoenen met kliksysteem (ipv hardloopschoenen in zo'n bandjes systeem)
ik heb een trek1000 en heb het idee dat dit wel het kwaliteitsniveau is dat ik wil, geen uitzonderlijk technisch vernuft maar wel degelijk en betrouwbaar. Dit zoek ik ook inde nieuwe dingen die ik aanschaf, dus geen exotische opties.
Wat is wijsheid?
Sinds ongeveer een jaar fiets ik regelmatig een tochtje. Meestal zo tussen de 60 en de 100 km. Ik probeer de kosten wat binnen te perken te houden maar heb nu weer wat geld om er aan te besteden. Waar zal ik het meest plezier van hebben?
fietsbroek, en nog wat andere fietskleren (ipv 'gymkleren')
of
pedalen en schoenen met kliksysteem (ipv hardloopschoenen in zo'n bandjes systeem)
ik heb een trek1000 en heb het idee dat dit wel het kwaliteitsniveau is dat ik wil, geen uitzonderlijk technisch vernuft maar wel degelijk en betrouwbaar. Dit zoek ik ook inde nieuwe dingen die ik aanschaf, dus geen exotische opties.
Wat is wijsheid?
als je vaak tochten maakt van 60 - 100 km dan zou ik voor de broek gaan. na 60 km heb je in een gymbroek wel last van je zitvlak (lijkt mij).
die pedalen zijn ook wel handig maar als ik jou was zou ik voor zowiezow een broek gaan (mss nog wat meer kleding) en dan een andere x die pedalen
die pedalen zijn ook wel handig maar als ik jou was zou ik voor zowiezow een broek gaan (mss nog wat meer kleding) en dan een andere x die pedalen
-
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door Thor op 02 Augustus 2005
broek voor paar pleuro's bij kruidvat oid halen en klik -schoenen en pedalen kopen
Zijn we er ondertussen niet al uit dat een broek het belangrijkste is en dus van een goede zeem voorzien dient te zijn? lijkt mij wel dus die kun je het beste bij een fietsen winkel aanschaffen en dan kan je daarna nog eens kijken naar een paar fietsschoenen die ook te gebruiken zijn om op te lopen en die je later kunt upgraden met een paar klikpedalen.
broek voor paar pleuro's bij kruidvat oid halen en klik -schoenen en pedalen kopen
Zijn we er ondertussen niet al uit dat een broek het belangrijkste is en dus van een goede zeem voorzien dient te zijn? lijkt mij wel dus die kun je het beste bij een fietsen winkel aanschaffen en dan kan je daarna nog eens kijken naar een paar fietsschoenen die ook te gebruiken zijn om op te lopen en die je later kunt upgraden met een paar klikpedalen.
Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 02 Augustus 2005
In de TOUR van vorige maand stond een broekentest. Er waren hele goede goedkope broeken. Waarom zou je niet een paar SPD-R pedalen kopen? kosten vrijwel niets meer en zijn heel goed.Gr, Diogenes
SPD-R? Koop dan gewoon SPD of SPD-SL, is ook gewoon goedkoop aan te komen.
In de TOUR van vorige maand stond een broekentest. Er waren hele goede goedkope broeken. Waarom zou je niet een paar SPD-R pedalen kopen? kosten vrijwel niets meer en zijn heel goed.Gr, Diogenes
SPD-R? Koop dan gewoon SPD of SPD-SL, is ook gewoon goedkoop aan te komen.
Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 02 Augustus 2005
Hier gingen de Dura-Ace SPD-R's weg voor 50 Euro.....Gr, Diogenes
Alsnog, shimano heeft het systeem niet voor niets vervangen door SPD-SL. Ik zou gewoon voor 30 euro een setje SPD-SL pedalen kopen.
Hier gingen de Dura-Ace SPD-R's weg voor 50 Euro.....Gr, Diogenes
Alsnog, shimano heeft het systeem niet voor niets vervangen door SPD-SL. Ik zou gewoon voor 30 euro een setje SPD-SL pedalen kopen.
De reden dat het vervangen is, is dat het patent van LOOK op dat moment verliep. Het grote voordeel van SPD-R is, dat je nooit plaatjes vervangt. Ik fiets al JAREN met de ijzeren plaatjes op 1 van mijn fietsen. Ik gebruik ook het nieuwe systeem, maar het voordeel is mij nog niet zo duidelijk.
Gr, Diogenes
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
-
- Forum-lid
volgens mij is het voordeel dat de druk over een groter gedeelte van de voet word verdeeld, waardoor je minder last van je voeten hebt.
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
Nou, dat heb ik gelukkig nog nooit gehad.
In ieder geval is het oppervlak van de SPD plaatjes ook niet zo groot.
Ik heb allerlei pedalen tot nu toe gehad en het enige waar ik beroerd van werd was het LOOK systeem. Ik heb altijd piepende plaatjes gehad.
Gr, Diogenes
In ieder geval is het oppervlak van de SPD plaatjes ook niet zo groot.
Ik heb allerlei pedalen tot nu toe gehad en het enige waar ik beroerd van werd was het LOOK systeem. Ik heb altijd piepende plaatjes gehad.
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido