Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Zelf racefiets bouwen

schmo
Forum-lid

schmo 14 aug 2005 16:41

Geen reclame voor je eigen toko gaan maken hè!

mplo001
Forum-lid

mplo001 14 aug 2005 16:47

Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 14 Augustus 2005

Geen reclame voor je eigen toko gaan maken hè!

nee nee zo moet je het niet zien, ik val niet onder dat gedeelte

Gravelist
Forum-lid

Gravelist 14 aug 2005 17:22

Quoten: Origineel geplaatst door mplo001 op 14 Augustus 2005

Verkopen ze volledige groepen en onderdelen tegen een scherpe prijs

Vind je?

schmo
Forum-lid

schmo 14 aug 2005 17:28

Nou, de Dura Ace groep kan slechts €422.33 goedkoper dus waar hebben we het dan over....

--tcrcomp--
Forum-lid

--tcrcomp-- 14 aug 2005 18:01

Quoten: Origineel geplaatst door mplo001 op 14 Augustus 2005

Quoten: Origineel geplaatst door robinvdkruys op 31 Juli 2005

Beste mensen,
ik heb het idee om zelf een racefiets te bouwen, of ja, te laten bouwen. De onderdelen wil ik los kopen via ebay of internetwinkels. Heeft iemand misschien een lijst die ik kan afwerken zodat ik vervolgens de hele handel maar naar de monteur hoef te brengen.

Neem een kijkje op www.wielerwinkel.nl hier verkopen ze volledige groepen en onderdelen tegen een scherpe prijs

nou echt goedkoop ja dat wielerwinkel....
Fietsen kan op veel manieren, als je maar plezier hebt...

giant-eric
Forum-lid

giant-eric 15 aug 2005 15:00

Frame:

Fork:

Headset:

Stem:

Handlebar:

Handlebar Tape:

Saddle:

Seatpost:

Front Derailleur:

Rear Derailleur:

Shifters

Crankset:

Bottom Bracket:

Cassette:

Chain:

Brakes:

Front Wheel:

Rear Wheel:

Tubes:

Tyres:

Bottle Cage:

Cables:

Pedals:

Computer:

Als je inmiddels delijst nog niet had...
al HUlp gevonden bij je project of is het misschien zelfs al af ?
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>

beukje
Forum-lid

beukje 07 feb 2010 21:30

Wat kan je zelf aan een racefiets doen en wat moet je aan de vakman (FM) overlaten? Zelf kan en wil ik bijvoorbeeld een nieuwe ketting monteren, idem cassette en kabels. Ook een stuur lintje of een bandje kan ik zelf omleggen. Mijn vraag is dan ook, wat kan of moet je niet zelf doen maar ook de vakman overlaten? En is iedere fietsenmaker ook een vakman (deskundige) op het gebied van racefietsen?
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 07 feb 2010 23:29

Beukje schreef:Wat kan je zelf aan een racefiets doen en wat moet je aan de vakman (FM) overlaten? Zelf kan en wil ik bijvoorbeeld een nieuwe ketting monteren, idem cassette en kabels. Ook een stuur lintje of een bandje kan ik zelf omleggen. Mijn vraag is dan ook, wat kan of moet je niet zelf doen maar ook de vakman overlaten? En is iedere fietsenmaker ook een vakman (deskundige) op het gebied van racefietsen?

Dit topic is van 2005!

In principe kan je alles zelf doen, maar bij voorkeur met iemand die al ooit een fiets heeft opgebouwd. Anders even een boekje kopen of op internet rondneuzen en dan kom je een heel eind (site parktool).

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 08 feb 2010 00:12

In principe kun je alles zelf doen, tot het zelf lassen van een frame aan toe. In de praktijk is dat natuurlijk veel te veel gedoe voor de meeste van ons. Er zijn zaken die erg lastig zijn, zoals het inspaken van een wiel en het installeren van de balhoofdset laten veel thuismonteurs ook over aan de FM. Verder is het vooral een kwestie van het juiste gereedschap en uitzoeken hoe het moet op internet (of iemand met ervaring om hulp vragen).

In principe hebben fietsenmakers het goede gereedschap en de ervaring voor normaal onderhoud, maar de fiets is natuurlijk niet hun kindje. Bij bijzondere zaken moet je een goede fietsenmaker hebben, anders kun je het net zo goed zelf uitzoeken via internet.

Plaats reactie