racewielen in atb
ik heb eens gelezen dat je racewielen kan monteren in een MTB als je gebruik maakt van discbrakes, ik moet namelijk mijn group vervangen en overweeg deore lx/xt met discbrakes en zou dan atbwielen laten opbouwen met een racevelg. Ik hoop dan te volstaan met m'en atb + extra wielset om op verlof zowel off-road als on-road te kunnen fietsen.
iemand al geprobeerd?
iemand al geprobeerd?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb zelf een 2e wielset met gewone ATB velgen en daar een Conti 1.0 semi slick op gemonteerd. Werkt ook prima.
Less is bore
't is maar net wat je wil.
Als je wil sprinten zou ik racewielen kopen dan kun je meer meters maken. Met het mtb wiel rijdt je bij 100 rpm ook bijna 47 km/h met 44-11. Met die snelheid heb je niet zo veel mensen meer in je wiel na een uurtje.
Als je wil sprinten zou ik racewielen kopen dan kun je meer meters maken. Met het mtb wiel rijdt je bij 100 rpm ook bijna 47 km/h met 44-11. Met die snelheid heb je niet zo veel mensen meer in je wiel na een uurtje.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
En losse velgen: de A719 en A319
Quoten: Origineel geplaatst door Stefan op 28 Juli 2005
Maar ik geloof niet dat hij die bedoelt:
Hij bedoelt echt een setje disc naven met gewone 28" racevelgen.
Speedcity's hebben dezelfde velgen als de Ksyrium elite.
Maar ik geloof niet dat hij die bedoelt:
Hij bedoelt echt een setje disc naven met gewone 28" racevelgen.
Speedcity's hebben dezelfde velgen als de Ksyrium elite.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Maar ik geloof niet dat hij die bedoelt:Hij bedoelt echt een setje disc naven met gewone 28" racevelgen.Speedcity's hebben dezelfde velgen als de Ksyrium elite.
Oh jah er staat bij asphaltrims.(Dus niet roadrims) Ik wist alleen dat het 28" velgen waren voor je MTB. Ik weet niet welke breedte ze hebben enzo.
Oh jah er staat bij asphaltrims.(Dus niet roadrims) Ik wist alleen dat het 28" velgen waren voor je MTB. Ik weet niet welke breedte ze hebben enzo.
Quoten: Origineel geplaatst door Stefan op 28 Juli 2005
Dat zijn inderdaad iets bredere velgen, voor trekkingfietsen etc
Dat zijn inderdaad iets bredere velgen, voor trekkingfietsen etc
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"