Een combinatie van de oude Deda carbon is ongeveer 700-750gram.
De nieuwe is nog lichter...
Cinelli Bat gaat al richting 600 begreep ik.
tijdritstuur
Quote: Origineel geplaatst door janee op 18 Augustus 2005
Een combinatie van de oude Deda carbon is ongeveer 700-750gram.De nieuwe is nog lichter...Cinelli Bat gaat al richting 600 begreep ik.
Thx voor de hulp.
Die Deda is nu ook weer niet je dat, en de Cinelli is gewoon lelijk hoekig.
Zoals vermeld in de topic gezocht: tijdritframe ben ik uiteindelijk gegaan voor het tijdritstuur van Bontrager. Uitleg waarom staat daar vermeld. Ik denk dat het morgen binnen komt bij mijn fietsenmaker.
Een combinatie van de oude Deda carbon is ongeveer 700-750gram.De nieuwe is nog lichter...Cinelli Bat gaat al richting 600 begreep ik.
Thx voor de hulp.
Die Deda is nu ook weer niet je dat, en de Cinelli is gewoon lelijk hoekig.
Zoals vermeld in de topic gezocht: tijdritframe ben ik uiteindelijk gegaan voor het tijdritstuur van Bontrager. Uitleg waarom staat daar vermeld. Ik denk dat het morgen binnen komt bij mijn fietsenmaker.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Het is dus een Bontrager Race XXX Lite Carbon Aerobar met S-bend extensions geworden, hier klaar voor montage:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Kan iemand mij vertellen of er ook een manier is om dergelijke S-bend extensions op een normaal racestuur te monteren?
Ik ben triatleet en zoek een ander tijdritstuur. Aangezien ik maar 1 racefiets heb wil ik mijn racestuur niet vervangen door een ossenkopstuur.Heb nu een Profile Design Airstrike (http://www.profile-design.com/product_p ... tryke.html) en dit bevalt me niet: armsteunen klapperen (icm Ultegra STI shifters geeft dit een erg leuk geluid om een wat minder wegdek, NOT), zwaar (minder belangrijk) en de houding is niet perfect.
Ik ben triatleet en zoek een ander tijdritstuur. Aangezien ik maar 1 racefiets heb wil ik mijn racestuur niet vervangen door een ossenkopstuur.Heb nu een Profile Design Airstrike (http://www.profile-design.com/product_p ... tryke.html) en dit bevalt me niet: armsteunen klapperen (icm Ultegra STI shifters geeft dit een erg leuk geluid om een wat minder wegdek, NOT), zwaar (minder belangrijk) en de houding is niet perfect.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 12 September 2005
Kan iemand mij vertellen of er ook een manier is om dergelijke S-bend extensions op een normaal racestuur te monteren?
Ik ben triatleet en zoek een ander tijdritstuur. Aangezien ik maar 1 racefiets heb wil ik mijn racestuur niet vervangen door een ossenkopstuur.Heb nu een Profile Design Airstrike (http://www.profile-design.com/product_p ... tryke.html) en dit bevalt me niet: armsteunen klapperen (icm Ultegra STI shifters geeft dit een erg leuk geluid om een wat minder wegdek, NOT), zwaar (minder belangrijk) en de houding is niet perfect.
Dan kan je even kijken of de s-bends (die je hebt liggen of wil aanschaffen) dezelfde diameter als je Profile'tjes hebben; dan passen ze mooi daarin.
Anders zijn er tal van tussenstukjes om dit te monteren op een normaal stuur (let wel op de diameter van je wegstuur), vaak direct bij de s-bends te krijgen (zoals foto hieronder). Bontrager heeft die stukjes niet in het gamma, dus bestel dergelijke carbon s-bends bij voorkeur bij Hed (zijn quasi identiek aan de Bontrager s-bends) - www.hedcycling.com :
En... ik denk niet dat ik je dit moet in herinnering brengen als triatleet, maar let op de lengte van je extensions: niet alle lengtes zijn in al jouw wedstrijden reglementair.
Kan iemand mij vertellen of er ook een manier is om dergelijke S-bend extensions op een normaal racestuur te monteren?
Ik ben triatleet en zoek een ander tijdritstuur. Aangezien ik maar 1 racefiets heb wil ik mijn racestuur niet vervangen door een ossenkopstuur.Heb nu een Profile Design Airstrike (http://www.profile-design.com/product_p ... tryke.html) en dit bevalt me niet: armsteunen klapperen (icm Ultegra STI shifters geeft dit een erg leuk geluid om een wat minder wegdek, NOT), zwaar (minder belangrijk) en de houding is niet perfect.
Dan kan je even kijken of de s-bends (die je hebt liggen of wil aanschaffen) dezelfde diameter als je Profile'tjes hebben; dan passen ze mooi daarin.
Anders zijn er tal van tussenstukjes om dit te monteren op een normaal stuur (let wel op de diameter van je wegstuur), vaak direct bij de s-bends te krijgen (zoals foto hieronder). Bontrager heeft die stukjes niet in het gamma, dus bestel dergelijke carbon s-bends bij voorkeur bij Hed (zijn quasi identiek aan de Bontrager s-bends) - www.hedcycling.com :
En... ik denk niet dat ik je dit moet in herinnering brengen als triatleet, maar let op de lengte van je extensions: niet alle lengtes zijn in al jouw wedstrijden reglementair.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 12 September 2005
Dan kan je even kijken of de s-bends (die je hebt liggen of wil aanschaffen) dezelfde diameter als je Profile'tjes hebben; dan passen ze mooi daarin.
Anders zijn er tal van tussenstukjes om dit te monteren op een normaal stuur (let wel op de diameter van je wegstuur), vaak direct bij de s-bends te krijgen (zoals foto hieronder). Bontrager heeft die stukjes niet in het gamma, dus bestel dergelijke carbon s-bends bij voorkeur bij Hed (zijn quasi identiek aan de Bontrager s-bends) - www.hedcycling.com :
En... ik denk niet dat ik je dit moet in herinnering brengen als triatleet, maar let op de lengte van je extensions: niet alle lengtes zijn in al jouw wedstrijden reglementair.
Ik heb nog geen s blends liggen, dus ik weet dan ook niet of ze passen.Maar ik wil juist af van dat Profile stuur, dus daar stop ik ze zowiezo niet in.
Klopt het dat zo'n setje s blends van Hed richting de 300 a 400 euro gaat?
Zo ja, zijn de Bontrager goedkoper? Past gelijk beter bij m'n fiets: Trek 5500. En wat zou dan een setje gaan wegen?
Dan kan je even kijken of de s-bends (die je hebt liggen of wil aanschaffen) dezelfde diameter als je Profile'tjes hebben; dan passen ze mooi daarin.
Anders zijn er tal van tussenstukjes om dit te monteren op een normaal stuur (let wel op de diameter van je wegstuur), vaak direct bij de s-bends te krijgen (zoals foto hieronder). Bontrager heeft die stukjes niet in het gamma, dus bestel dergelijke carbon s-bends bij voorkeur bij Hed (zijn quasi identiek aan de Bontrager s-bends) - www.hedcycling.com :
En... ik denk niet dat ik je dit moet in herinnering brengen als triatleet, maar let op de lengte van je extensions: niet alle lengtes zijn in al jouw wedstrijden reglementair.
Ik heb nog geen s blends liggen, dus ik weet dan ook niet of ze passen.Maar ik wil juist af van dat Profile stuur, dus daar stop ik ze zowiezo niet in.
Klopt het dat zo'n setje s blends van Hed richting de 300 a 400 euro gaat?
Zo ja, zijn de Bontrager goedkoper? Past gelijk beter bij m'n fiets: Trek 5500. En wat zou dan een setje gaan wegen?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 12 September 2005
Klopt het dat zo'n setje s blends van Hed richting de 300 a 400 euro gaat?
Zo ja, zijn de Bontrager goedkoper? Past gelijk beter bij m'n fiets: Trek 5500. En wat zou dan een setje gaan wegen?
1. Nee, boven de 400€ zijn het eerder de prijzen voor het volledige aerostuur van Hed. Ik heb hier een prijslijst liggen van iemand die Hed in Nederland kan leveren (kan je z'n emailadres wel bezorgen): de s-bend clip-lite bars met carbon arms cups kosten 186€ (alu-extensions, gewicht zou 320gr zijn) en 232€ (carbon extensions, 295gr, zoals op bovenstaande foto). De extensions afzonderlijk, zonder arm cups en systeempje om het op je stuur te plaatsen, kosten 53€ (alu) en 87€ (carbon).
2. Ik heb de Bontragers, maar moet de prijs nog 'ns vragen aan m'n verdeler. Zal ongeveer hetzelfde zijn als Hed, maar Bontrager heeft momenteel het aanhechtingssysteempje NIET in z'n gamma. Enkel dit:
http://www.bontrager.com/Road/Parts_and ... s/5880.php
Gewicht daarvan, 173gr:
Klopt het dat zo'n setje s blends van Hed richting de 300 a 400 euro gaat?
Zo ja, zijn de Bontrager goedkoper? Past gelijk beter bij m'n fiets: Trek 5500. En wat zou dan een setje gaan wegen?
1. Nee, boven de 400€ zijn het eerder de prijzen voor het volledige aerostuur van Hed. Ik heb hier een prijslijst liggen van iemand die Hed in Nederland kan leveren (kan je z'n emailadres wel bezorgen): de s-bend clip-lite bars met carbon arms cups kosten 186€ (alu-extensions, gewicht zou 320gr zijn) en 232€ (carbon extensions, 295gr, zoals op bovenstaande foto). De extensions afzonderlijk, zonder arm cups en systeempje om het op je stuur te plaatsen, kosten 53€ (alu) en 87€ (carbon).
2. Ik heb de Bontragers, maar moet de prijs nog 'ns vragen aan m'n verdeler. Zal ongeveer hetzelfde zijn als Hed, maar Bontrager heeft momenteel het aanhechtingssysteempje NIET in z'n gamma. Enkel dit:
http://www.bontrager.com/Road/Parts_and ... s/5880.php
Gewicht daarvan, 173gr:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Als ik kijk naar de prijs op de Bontrager site dan zullen ze niet erg duur zijn: 80 dollar.Even vergelijken: Bontrager RaceXlite Aero 749 dollar, in Ned. 614 euro bij de FM. Zou dus 65 euro worden.
Wie heeft er allemaal ervaring met dergelijke S blends? En hoe bevallen die ivm een 'normaal' tijdritstuur, waar de voorkant omhoog komt?
Wie heeft er allemaal ervaring met dergelijke S blends? En hoe bevallen die ivm een 'normaal' tijdritstuur, waar de voorkant omhoog komt?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity