mavic cxp33
Rose gebruikt volgens als een van de weinige fietsenzaken ook een spaakspanningmeter, wat toch weer een beetje helpt om een kwalitatief goed wiel te bouwen.
Heb alleen ervaring met een setje MTB wielen van ze en dat was "bullet proof. "
Heb alleen ervaring met een setje MTB wielen van ze en dat was "bullet proof. "
jsparie schreef:Rose gebruikt volgens als een van de weinige fietsenzaken ook een spaakspanningmeter, wat toch weer een beetje helpt om een kwalitatief goed wiel te bouwen.
Heb alleen ervaring met een setje MTB wielen van ze en dat was "bullet proof. "
Ik heb een setje CXP33- 36 spaken + Campa Chorus naven en rijd daar sinds 2005 vrijwel probleemloos mee. 1x een gebroken spaakkop. Na vervanging geen problemen. Ik ben wel een gewichtige toerder. Wielen zijn gemaakt door Plieger, Meerkerk.
Mijn zoon heeft daar ook zo'n set met CXP 33 gekocht maar dan met 32 spaken en Campa Record naven. Er zat in het achterwiel een hoogteslag in en na 1 wedstrijd zat er een zijdelingse slag in het achterwiel. Terug naar Plieger. Slag eruit maar hoogteslag zat er nog steeds in! Na 1 wedstrijd hetzelfde liedje. Weer terug. Hoogteslag zat er wederom nog steeds in! Na een tocht in Belgie weer een zijdelingse slag! Andere FM bezocht die het gehele wiel heeft losgedraaid en opnieuw heeft gespaakt. Hoogteslag was er ook daar niet uit te krijgen. Na 1 wedstrijd weer een zijdelingse slag! Toen maar ergens nieuwe CXP33velg gekocht, de laatste! Bij navraag bleek dat Mavic geen CXP33 velgen op voorraad had. De FM waar het wiel stond heeft dat wiel alsnog opnieuw ingespaakt. Er is nog niet op gereden.
Ik begrijp niet dat Plieger een wiel met een hoogteslag heeft afgeleverd en dit ook niet heeft verholpen door een nieuwe velg te monteren. Wij hebben daar steeds melding van gemaakt bij het terugbrengen voor bijstelling van dat wiel. Een aantal spaken waren op een veel te hoge spanning gebracht om die hoogteslag eruit te halen waardoor waarschijnlijk het wiel steeds opnieuw een zijdelingse slag kreeg volgens de andere FM.
Zo zie je. 2 sets CXP 33 en 2 verschillende ervaringen!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Een hoogteslag kan je er best uithalen, alhoewel het meer werk is dan een zijwaartse slag.
Mijn persoonlijke indruk is dat Mavic's velgen lang zo mooi niet zijn afgewerkt als die van DT. Zo heeft elke CXP33 die ik in handen kreeg een lelijke klodder op de lasnaad. Die zie je eerst voor een hoogteslag aan, totdat je ziet dat het niet weggehaald materiaal is.
Misschien was de velg vervormd?
Mijn persoonlijke indruk is dat Mavic's velgen lang zo mooi niet zijn afgewerkt als die van DT. Zo heeft elke CXP33 die ik in handen kreeg een lelijke klodder op de lasnaad. Die zie je eerst voor een hoogteslag aan, totdat je ziet dat het niet weggehaald materiaal is.
Misschien was de velg vervormd?
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
-
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 30 mei 2009 02:06
Nica schreef: Nu heb ik ze goedkoop gevonden bij Mantel, ik denk dat dit niet de winkel is waar ik een goed gespaakt setje kan kopen, en een goed gespaakt setje schijnt veel ellende in de toekomst te schelen. Kan ik zo'n setje gewoon kopen? en dan evt laten na trekken een FM?
Een maat van me rijdt met een setje CPX/ultegra van Mantel. Hij vond dat ze heel grappige pling en plong geluidjes maakte toen hij er voor de eerste keer op reed. Wat betekende dat er dus ook meteen een paar kleine zijdelingse slagen in zaten.....
Zou zoals hierboven al werd gesuggereerd werd, zou ik in jouw geval eerder gaan voor CPX/ultegra van Rose. Heb zelf geen ervaring mee wat betreft hoe die gespaakt zijn. Maar als jij ze wil als 'bombproof' set lijkt het me ook een pré dat die 36 spaaks zijn ipv de 32 spaaks bij Mantel.
http://www.rose.nl/artikel/rennrad-lauf ... gra-401793
-
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 30 mei 2009 02:06
Ik heb die set van Rose als CXP33 plus ultegra naven sinds zomer 2009. Nu bijna 3000km mee gereden, met name in minder goede omstandigheden als woon/werk fiets. Ze geven geen krimp zijn kaarsrecht en lopen als een trein. Ik weeg zo 72-78kg en rijd ook in de winter in het donker als het allemaal niet (zo) goed te zien is.
Ik heb ze toen gekocht mede op aanraden van 2 fora waarop ik info vond dat dit goede bombproof wielen zouden zijn. En dat zijn ze!
Ik heb ze toen gekocht mede op aanraden van 2 fora waarop ik info vond dat dit goede bombproof wielen zouden zijn. En dat zijn ze!
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!
Ik heb sinds verleden jaar cxp33 velgen, 36 spaaks en Ultegra naven, nadat ik m'n fulcrum-7 wiel achter aan gort heb gereden (naaf helemaal vast). Ik ben dan ook niet de lichtste......100 kg.
Met deze velgen/wielen, nu bijna een jaar, geen enkel probleem gehad. Google eens op Zoran. Spaakt ze zelf en uitermate strak. Lopen als een trein.
Met deze velgen/wielen, nu bijna een jaar, geen enkel probleem gehad. Google eens op Zoran. Spaakt ze zelf en uitermate strak. Lopen als een trein.
- als je altijd in iemands wiel zit, kun je hem nooit inhalen -