Volgens mij montagepasta aan het balhoofd doen en het probleem is direct opgelost.
Dat is speciale montagepasta van shimano.
Ben zelf fietsenmaker en heb daarmee al heel wat klanten geholpen.
Kraken frame
Het kan verschillende oorzaken hebben. Vaak denk je dat het gekraak ergens vandaan komt, maar uiteindelijk blijkt het heel ergens anders te zitten. Je wordt er vaak moedeloos van, tsja, ik denk dat ervaringen in dit topic goed van pas komen.
'Kraakjes' kunnen overal vandaan komen helaas. Je fiets is een soort klankkast die alle geluiden doorgeeft, waardoor lokaliseren moeilijk is. Probeer er systematisch achter te komen waar de kraak zit; Kraakt 'ie:
- Als je uit het zadel fietst?
- Als je met losse handen fietst?
- In alle versnellingen?
- Als je zonder kracht te zetten de pesalen ronddraait?
- Met een andere wielset ook?
- etc
Heb wel eens weken lopen zoeken naar een kraak. Bleek ik 1 van mijn pedalen niet hard genoeg vastgezet te hebben (kwam ik bij toeval achter). Nooit aan gedacht.
- Als je uit het zadel fietst?
- Als je met losse handen fietst?
- In alle versnellingen?
- Als je zonder kracht te zetten de pesalen ronddraait?
- Met een andere wielset ook?
- etc
Heb wel eens weken lopen zoeken naar een kraak. Bleek ik 1 van mijn pedalen niet hard genoeg vastgezet te hebben (kwam ik bij toeval achter). Nooit aan gedacht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Als hij vooraan kraakt kan het zijn dat je de vijsjes van je stuurpen een beetje moet aandraaien,
Ik heb dit al voorgehad en wist ook niet vanwaar het kwam tot ik de stuurpen een keer had gedemonteerd en opnieuw had vastgezet. Sindsdien is het gedaan!
Ik heb dit al voorgehad en wist ook niet vanwaar het kwam tot ik de stuurpen een keer had gedemonteerd en opnieuw had vastgezet. Sindsdien is het gedaan!