Sachs Huret (goed spul?)
Paar honderd euro MAX.Ik zou niet meer geven dan 100 euro vanwege de goede lak zo te zien. Niet afgeragd en kennelijk goed onderhouden fiets.Helaas,meer zijn die fietsen niet waard. Peugeot maakt volgens mij ook geen fietsen meer. nderdelen zijn oud, dus moet je misschien weer snel vervangen. Je zoekt je rot naar die oude handel. Zelf heb ik een oude Gazelle van 20 jaar oud. Prima staat. Alles Campagnolo Record onderdelen en shifters vanaf het stuur. Inruilen gaat gewoon niet meer. Waarde voor mijzelf is nog steeds hoog, maar voor de handel noppes.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Prachtige fiets! Mooi onderhouden zo te zien.
Remkabels zijn weggewerkt in het stuur. Hoeveel versnellingen?
Sachs Huret is goed spul. Ik schat dat onderdelen zoals tandwielen uitwisselbaar zijn met verkrijgbare delen.
Waarde: Ik zou er 50 euro voor geven.
Belangrijk is wel dat de wielen nog helemaal goed zijn en er geen slag in zit.
Het lijkt mij een prima beginnersfiets. Als je hem goed onderhoud kun je hem na een jaar of wat als je een nieuwere fiets koopt, voor hetzelfde geld doorverkopen.
Remkabels zijn weggewerkt in het stuur. Hoeveel versnellingen?
Sachs Huret is goed spul. Ik schat dat onderdelen zoals tandwielen uitwisselbaar zijn met verkrijgbare delen.
Waarde: Ik zou er 50 euro voor geven.
Belangrijk is wel dat de wielen nog helemaal goed zijn en er geen slag in zit.
Het lijkt mij een prima beginnersfiets. Als je hem goed onderhoud kun je hem na een jaar of wat als je een nieuwere fiets koopt, voor hetzelfde geld doorverkopen.
Deze fiets komt uit 1988 of 1990 (twee modellen die erg op elkaar lijken) en kostte in 1988 449 gulden (499 in 1990). Het frame is dezelfde als waar enige tijd geleden iemand hier mee kwam (met die ossekop en Cinelli ram). Dit was destijds meer een fiets voor kinderen die graag een "racefiets" wilden of om mee te nemen naar de camping. Een serieuse racefiets is het niet (bedoel ik niet lullig). Ben erg nieuwsgierig wat er na al die jaren over is van de (veelal stalen, gestanste) onderdelen van de Sachs groep want die kon in principe weinig slijtage hebben. Is echt niet meer dan 50 euro waard. Als er b.v. nieuwe tandwielen, ketting, remblokjes en banden opmoeten ben je dat makkelijke nog een keer kwijt. Kijk ook naar de remmen want die zijn qua remkracht niet meer van deze tijd.