Goedemiddag,
Na een slechte winter voor de racefiets vorig jaar en een dagje bikemotion wil ik mijn oude MTB een opknapbeurt geven en de winter hierop door gaan brengen.
Nu kom ik het volgende probleem tegen. Op mijn MTB (BJ 2002) zitten remschijven van Avid 165mm. Een van deze schijven is krom. Nu wil ik deze vervangen maar waar ik ook zoek ik kan deze niet vinden. Ook niet bij Avid. Kan ik de 165mm vervangen door een 160mm?
Ik hoor graag van jullie.
mvg
Dario
Avid 165mm remschijf
Dat kan mits je ook een nieuwe adapter besteld, waarmee je remklauw op je vork of achterbrug vastzit. Wel even opletten dat je de juiste versie besteld (met name bij de vork: postmount of IS)
En aangezien je toch een nieuwe schijf én adapter nodig hebt zou je kunnen overwegen om meteen een 185mm te plaatsen, scheelt aanzienlijk in remkracht! Of het moet om je achterwiel gaan, dan heeft dat minder zin...
Succes!
En aangezien je toch een nieuwe schijf én adapter nodig hebt zou je kunnen overwegen om meteen een 185mm te plaatsen, scheelt aanzienlijk in remkracht! Of het moet om je achterwiel gaan, dan heeft dat minder zin...
Succes!