Krakend geluid tijdens trappen
Toevallig laatst een kraak er uit gehaald.
Zat bij mn achterwiel. Even casette+as er uit, schoonmaken, beetje vet, en toen was het weg.
Zat bij mn achterwiel. Even casette+as er uit, schoonmaken, beetje vet, en toen was het weg.
-
- Forum-lid
nog 2 kanshebbers:
- zadelpen
- bevestiging linkerpedaal op Crank.
- zadelpen
- bevestiging linkerpedaal op Crank.
-
- Forum-lid
iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb van de week al een nieuwe trapas met lagers gehaald en zal die in het weekend even monteren. Hopelijk lost dat het op. Kostte maar 25 euro, dus kosten zijn te overzien. Mocht dat het niet oplossen dan zal ik de andere tips ook proberen. Heb dit probleem overigens ook meerdere keren met mn mountainbike gehad en het waren toen ook wel eens vreemde dingen, zoals een snelspanner of pedaal. Maar heb nu sterk het idee dat het het trapaslager is
- plantagenet
- Forum-lid
koereur12 schreef:zadelrail
Dat had ik laatst....krakende zadelrail. Dacht eerst ook aan lagers, maar zadel iets steviger vastdraaien en het probleem was weg.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
- Forum-lid
Joepie schreef:@don_fanucci: en? wat is het resultaat?
Vandaag mee bezig geweest. Eerst nog even voor de zekerheid om de zadelpen e.d. uit te sluiten deze ingevet (incl. de bevestiging van zadel op zadelpen). Dat verholp het niet.
Daarna de nieuwe trapas gemonteerd. Gekraak was al wel stukken minder, maar nog niet helemaal weg....... :/ Toen nog wat dingen nagelopen en bleek dat de snelspanner van mn achterwiel niet strak genoeg zat. Wat strakker gezet en eindelijk al het gekraak weg
don_fanucci schreef:Joepie schreef:@don_fanucci: en? wat is het resultaat?
Vandaag mee bezig geweest. Eerst nog even voor de zekerheid om de zadelpen e.d. uit te sluiten deze ingevet (incl. de bevestiging van zadel op zadelpen). Dat verholp het niet.
Daarna de nieuwe trapas gemonteerd. Gekraak was al wel stukken minder, maar nog niet helemaal weg....... :/ Toen nog wat dingen nagelopen en bleek dat de snelspanner van mn achterwiel niet strak genoeg zat. Wat strakker gezet en eindelijk al het gekraak weg
Goed dat je het hebt kunnen vinden. Altijd een gedoe zo'n kraakje
Ik had het van de week ook en bij mij zat het in de crank.
Nu weer lekker geruisloos trappen:-)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
Martijnm schreef:Bij mij was het laatst mn zadelpen..
kraakte het hardst als ik niet op het zadel zat, dus ik dacht ook eerst aan 10 andere dingen
hehe, das helemaal vaag idd Bij mij trouwens ook wel, want hij kraakte juist als ik even flink op het zadel ging ploffen (om te testen waar het gekraak vandaan kwam). Maar dat was dus niet het zadel, maar de de quick release van het achterwiel, wat eigenlijk wel weer logisch is, want als je op je zadel gaat zitten komt dat gewicht indirect op het achterwiel en dus de quickrelease
iig herinnert zoiets je er weer aan om altijd montagevet te gebruiken bij ong. alle verbindingen, om vage kraakjes later te voorkomen
Gekraak kan ik gewoon niet tegen! Stoort mij altijd enorm.
Laatst ook op mijn nieuwe fiets. Geluid kwam van voorkant. Balhoofd onderzocht, maar was het niet. Dacht vervolgens aan rammelende kabels, maar dit bleek het ook niet te zijn. Daarna meende ik dat het wellicht de snelspanner kon zijn (kwam tegen frame aan), maar ook dit was niet de boosdoener.
Uiteindelijk, als zo vaak te lezen, zat het in de zadelpen (een onnodig extra moertje in ISP zat te los ingeklemd). Zojuist 40km geruisloos over de heuvels gereden. Geweldig en een verademing.
Als je uiteindelijk maar resultaat hebt, vind ik het altijd leuk om dit soort problemen op te lossen. Naast fietsen is bezig zijn met m'n fiets m'n tweede hobby!
Laatst ook op mijn nieuwe fiets. Geluid kwam van voorkant. Balhoofd onderzocht, maar was het niet. Dacht vervolgens aan rammelende kabels, maar dit bleek het ook niet te zijn. Daarna meende ik dat het wellicht de snelspanner kon zijn (kwam tegen frame aan), maar ook dit was niet de boosdoener.
Uiteindelijk, als zo vaak te lezen, zat het in de zadelpen (een onnodig extra moertje in ISP zat te los ingeklemd). Zojuist 40km geruisloos over de heuvels gereden. Geweldig en een verademing.
Als je uiteindelijk maar resultaat hebt, vind ik het altijd leuk om dit soort problemen op te lossen. Naast fietsen is bezig zijn met m'n fiets m'n tweede hobby!