welke zadel hebben jullie?
Dit draadje moet volgens mij naar een ander topic.
Ik rijd op een Fizik Plateau. Ik zie dat type overigens nergens te koop staan. Dit zadel is overgezet van mijn vorige fiets naar mijn huidige (van Gazelle Dauphiné naar Ridley Aedon).
Dit is mijn eerste zadel, ik merk wel na 3 uur dat ik flink wat zadelpijn krijg, maar tot nu toe heb ik steeds een broek met een flutzeem gehad. Nu heb ik een broek met een goede zeem: het zat nog hard. Ook heb ik last van een gevoelloze piemel, terwijl mijn zadel horizontaal staat.
Kan iemand me iets meer vertellen over dit zadel? Is het hetzelfde als een Arione?
Ik rijd op een Fizik Plateau. Ik zie dat type overigens nergens te koop staan. Dit zadel is overgezet van mijn vorige fiets naar mijn huidige (van Gazelle Dauphiné naar Ridley Aedon).
Dit is mijn eerste zadel, ik merk wel na 3 uur dat ik flink wat zadelpijn krijg, maar tot nu toe heb ik steeds een broek met een flutzeem gehad. Nu heb ik een broek met een goede zeem: het zat nog hard. Ook heb ik last van een gevoelloze piemel, terwijl mijn zadel horizontaal staat.
Kan iemand me iets meer vertellen over dit zadel? Is het hetzelfde als een Arione?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
Ik rijd meestal met een AX-Lightness Apollo, maar ook vaak met een fi'zi:k Arione.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
Rolls, meest makkelijke zadel voor bijna iedereen. Comfortabel, zwaar
Flite Carbon, als presse papier.
Aspide Carbon, zit hard, maar comfortabel met goede zeem.
Flite Genuine Gel, zit lekker, geen last van irritaties, redelijk licht.
Flite Carbon, als presse papier.
Aspide Carbon, zit hard, maar comfortabel met goede zeem.
Flite Genuine Gel, zit lekker, geen last van irritaties, redelijk licht.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Ik fiets al een aantal jaren op een mountainbike en sinds een half jaar ook op een racefiets. Op beide fietsen met verschillende zadels (Bontrager en Selle San Marco Era K) kreeg ik na +/- 50 km al last van mijn zitbeenderen. Mijn dealer (bij wie ik ook beide fietsen heb aangeschaft) stelde voor om eens een zadel vrijblijvend te testen. Na twee weken rondgereden te hebben op een Fizik Aliante zadel was ik verkocht. Het is weliswaar een van de duurdere zadels maar geen pijn meer is mij heel wat waard.
Elk zadel is puur persoonlijk, van te voren testen is een mooie oplossing
Groetjes Dennis
Elk zadel is puur persoonlijk, van te voren testen is een mooie oplossing
Groetjes Dennis
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb ook een SLR en kan er niet aan wennen. In combi met een Assosbroek geen probleem, maar met een standaard dun zeempje is het maar een verrekte harde plank. Ook na 2000km ben ik er niet aan gewend geraakt. Deze winter gaat ie in de verkoop en komt er iets anders voor terug.
Less is bore
Ik rijd op een Tune speedneedle(90 gram) icm Thomson elite setback zadelpen. Moest wel een tijdje er aan wennen maar het zit nu perfekt en is redelijk comfortabel . Voordeel van de thomson zadelpen is dat het zadel zeer nauwkeurig is af te stellen.
-
- Forum-lid
ik gebruik al jaren een SaddleCo flow. Deze gebruikt ipv gel of andere ´harde´ materialen een gespannen stuk nylan achtig materiaal. Je moet het denk effe zien om te snappen.
saddleco.com
voor geen goud meer iets anders! weet niet of ze in europa te krijgen zijn, de mijne is uit de USA geimport.
saddleco.com
voor geen goud meer iets anders! weet niet of ze in europa te krijgen zijn, de mijne is uit de USA geimport.
-
- Forum-lid
Sella Italia Signo Genuine Gel
Carbon en titanium tube 225 gr
Redelijk hard maar het went,vering voor zijdelingse bewegingen
Carbon en titanium tube 225 gr
Redelijk hard maar het went,vering voor zijdelingse bewegingen
selle italia slr kit carbonio.
In combinatie met een pearl izumi of assos broek oke, anders toch wel een beetje hard.
In combinatie met een pearl izumi of assos broek oke, anders toch wel een beetje hard.
visit: http://www.singletrail.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag toegekomen, m'n 2de AX-Lightness Apollo. Een hele mooie deal gedaan van iemand die er nauwelijks op gereden heeft, gemerkt dat het zadel hem niet lag, en nu aan een scherpe prijs doorverkocht. Deze keer is het de <85kg versie in nieuw model. M'n ander is de <75kg versie, en een ouder model met alu versteviging voor de zadelpenklem. En toch weegt deze exact evenveel als mijn andere Apollo: 69 gram.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve