Alles over vakanties op én met de fiets

Cyclo’s agenda?

martijn09
Forum-lid

martijn09 27 jun 2005 16:44

Na een aantal jaren wat gefietst te hebben, heb ik gisteren voor het eerst meegedaan met een georganiseerd geheel: het NK in Rotterdam. Wat was dat gaaf zeg!!! Ik rij normaal gesproken met 2 vrienden rondjes rondom Rotterdam, maar om dan met honderden anderen over de afgezette weg te mogen vliegen is helemaal te gek (dan zie je trouwens gelijk ook aan je gemiddelde snelheid hoe het scheelt als je in een grote groep rijdt.)
Ik heb de smaak te pakken, en nu vraag ik me af of er ergens een agenda met cyclos is. Ik zie hier op het forum wel het een en ander, maar een heel overzicht van alle cyclos van het seizoen kom ik niet tegen. Is dit er niet of kijk ik erover heen?
Deze advertentieruimte is te huur.

beukje
Forum-lid

beukje 28 jun 2005 19:57

Quoten: Origineel geplaatst door Martijn09 op 27 Juni 2005

Na een aantal jaren wat gefietst te hebben, heb ik gisteren voor het eerst meegedaan met een georganiseerd geheel: het NK in Rotterdam. Wat was dat gaaf zeg!!! Ik rij normaal gesproken met 2 vrienden rondjes rondom Rotterdam, maar om dan met honderden anderen over de afgezette weg te mogen vliegen is helemaal te gek (dan zie je trouwens gelijk ook aan je gemiddelde snelheid hoe het scheelt als je in een grote groep rijdt.)Ik heb de smaak te pakken, en nu vraag ik me af of er ergens een agenda met cyclos is. Ik zie hier op het forum wel het een en ander, maar een heel overzicht van alle cyclos van het seizoen kom ik niet tegen. Is dit er niet of kijk ik erover heen?

Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

beukje
Forum-lid

beukje 28 jun 2005 20:08

Andere cyclo"s waarbij je allemaal tegelijk aan de start staat zijn: Zandvoort Circuit Cyclo en Shimano Fietschallenge in België. Aan deze twee heb ik zelf ook meegedaan. Er zullen er vast nog meer zijn. Officieel is het geen race maar het is ook beslist geen toertochtje.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

martijn09
Forum-lid

martijn09 28 jun 2005 21:39

Dus normaal gesproken start je niet allemaal op hetzelfde moment??? Wat moet je doen als je dan wel een aan 'race-cyclo' wil deelnemen?

rtimeepic
Forum-lid

rtimeepic 29 jun 2005 00:09

Martijn, ik heb zondag ook meegeren en vond het inderdaad super cool. Heb je de valpartijen een beetje kunnen ontwijken ? Na ronde 1 werd er iemand afgevoerd met de ambulance die ging in de hekken.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

martijn09
Forum-lid

martijn09 29 jun 2005 12:52

Dat was op het viaduct vlak voor start-finish of niet? Toen ik met een stuk of 60 anderen langs kwam suizen lag hij daar zonder helm!
Ik vond het een fantastische ervaring, hard rijden met zo'n grote groep. Met mijn bescheiden voorbereiding/ervaring was ik ook erg tevreden met mijn gemiddelde van 36 km/h. Kan me voorstellen dat met regelmatige training dit nog een stuk harder kan. Dat gaat dan ook gebeuren voor de volgende cyclo.

wiljan
Forum-lid

wiljan 20 sep 2005 19:20

http://home.wanadoo.nl/wvanderwoude/Index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie