handgemaakte wielen
Ben op zoek naar een goed adres die een setje wielen kunnen spaken. Zit te denken aan Ambrosio excellight of Mavic open Pro. Moeten wielen zijn die over de keitjes kunnen.. Zijn er nog mensen die weten waar goede wielen gespaakt worden?? In omg. Rotterdam..
-
- Forum-lid
Ik denk dat de meeste fm's wel goede wielen kunnen spaken.
Excuse me while I kiss the sky
Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 06 Juli 2005
Hoho... er is een verschil tussen een wiel kunnen spaken en het goéd kunnen afstellen. De vrouw van mijn fietsenmaker kan als ex-rennersvrouw (fietsenmaker is een ex-crosser) ook wielen spaken, maar het africhten en het opgevoel perfect gelijk opspannen van de spaken doet hij alleen!!
Zoals een heleboel werkjes aan mijn fiets heb ik maar in een paar personen vertrouwen, en wat wielen betreft enkel in mijn fietsenmaker.
Hoho... er is een verschil tussen een wiel kunnen spaken en het goéd kunnen afstellen. De vrouw van mijn fietsenmaker kan als ex-rennersvrouw (fietsenmaker is een ex-crosser) ook wielen spaken, maar het africhten en het opgevoel perfect gelijk opspannen van de spaken doet hij alleen!!
Zoals een heleboel werkjes aan mijn fiets heb ik maar in een paar personen vertrouwen, en wat wielen betreft enkel in mijn fietsenmaker.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Pro fietsen. Bergweg 82a. Vlecht bij voorkeur al z'n wielen zelf.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Even deze oprakelen:
Heeft er iemand ervaring met bovengenoemde zaak qua wielen bouwen? Nog andere tips in de regio ZuidHolland (voorkeur Westland/Delft/DenHaag)?
Heeft er iemand ervaring met bovengenoemde zaak qua wielen bouwen? Nog andere tips in de regio ZuidHolland (voorkeur Westland/Delft/DenHaag)?
Less is bore
-
- Forum-lid
Van Herwerden en Tom Schouten zijn ook goed.
Let wel op welke spaken gebruikt worden. Bij de verkeerde spaken loop je een hoger risico.
Ik spaak zelf mijn wielen - Campa Record en Mavic Open Pro of CXP 33 - en ik heb zelf goede ervaringen met Sapim.
Let wel op welke spaken gebruikt worden. Bij de verkeerde spaken loop je een hoger risico.
Ik spaak zelf mijn wielen - Campa Record en Mavic Open Pro of CXP 33 - en ik heb zelf goede ervaringen met Sapim.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- daniel1975
- Forum-lid HC
Herwerden is duur Jammer, het zijn vakmensen en meestal erg behulpzaam, maar zodra ik de prijzen hoor val ik weer achterover. Ik zou ze graag ook mijn grotere uitgaves gunnen, maar er is wel een grens.
Less is bore
-
- Forum-lid
Kwaliteit kost geld, wat wil je nu eigenlijk?
v. Herwerden en T. Schouten zijn overigens vergelijkbaar in prijs én kwaliteit.
Een goed wiel kan jaren mee en een slecht wiel kan binnen no-time stuk gaan.
Er is geen grotere ergernis dan problemen met wielen als je zelf niet kunt repareren.
Dit is dan ook de reden dat ik het zelf ben gaan doen, min of meer uit nood geboren.
want in Italie heb je geen v.H of T.S.
v. Herwerden en T. Schouten zijn overigens vergelijkbaar in prijs én kwaliteit.
Een goed wiel kan jaren mee en een slecht wiel kan binnen no-time stuk gaan.
Er is geen grotere ergernis dan problemen met wielen als je zelf niet kunt repareren.
Dit is dan ook de reden dat ik het zelf ben gaan doen, min of meer uit nood geboren.
want in Italie heb je geen v.H of T.S.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- amclassic-fan
- Forum-lid HC