sterkste wielen
Ook ik ben aan de zware kant.(100kg )Rij op Mavic Open Pro 36 spaaks. Naven 12 jaar oude Campa Record. Voor: Nog NOOIT spaakbreuk gehad. Nog steeds dezelfde spaken. Achter: Nooit echte problemen gehad. Wel 2x spaakbreuk. Na knal door put in wegdek slag in wiel. Velg bleek ook hoogteslag te hebben. Inspectie leerde dat velg was gescheurd bij spaak. Velg vervangen. FM heeft ook kleine ringetjes achter spaakkoppen aangebracht. Verder nooit problemen . Mijn vorige FM (Is ermee opgehouden) vertelde dat de naaf ook van groot belang is voor een goed gespaakt wiel. De manier waarop de spaakgaten zijn gemaakt, de constructie van de naafflens etc. zijn heel belangrijk voor een goede ligging van de spaken. Campa naven schijnen in dit opzicht tot de betere naven te behoren.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Quoten: Origineel geplaatst door 20veetee op 28 Juni 2005
Ik mis eigenlijk nog de Mavic Cosmos in deze thread. Ben zelf rond de 100kg en fiets al een jaar of 3 tevreden rond op de blauwe Cosmos wielen. Geen enkele ellende.Nu zou ik zelf wel een iets hogere velg willen. Wat zijn dan de opties? Zijn de Mavic Cosmic Elite ook sterk genoeg?
Ik zou zeker niet voor de Cosmic Elite gaan, heb ze zelf ook en niet zulke goede ervaringen... losse spaken, loopt vol met water...
Ik mis eigenlijk nog de Mavic Cosmos in deze thread. Ben zelf rond de 100kg en fiets al een jaar of 3 tevreden rond op de blauwe Cosmos wielen. Geen enkele ellende.Nu zou ik zelf wel een iets hogere velg willen. Wat zijn dan de opties? Zijn de Mavic Cosmic Elite ook sterk genoeg?
Ik zou zeker niet voor de Cosmic Elite gaan, heb ze zelf ook en niet zulke goede ervaringen... losse spaken, loopt vol met water...
-
- Forum-lid
Ik heb eergisteren iets vreemd tegen gekomen met mijn nieuwe wielen. Na het kuisen van mijn fiets hoorde ik water in de achtervelg. Ik heb toen maar de band gelost en het water eruit gelaten. Ik heb dit nog nooit gehad! is dit normaal of moet er iets fout zijn en eens terug naar de fm gaan?
Excuse me while I kiss the sky
Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 29 Juni 2005
Ik heb eergisteren iets vreemd tegen gekomen met mijn nieuwe wielen. Na het kuisen van mijn fiets hoorde ik water in de achtervelg. Ik heb toen maar de band gelost en het water eruit gelaten. Ik heb dit nog nooit gehad! is dit normaal of moet er iets fout zijn en eens terug naar de fm gaan?
Wat moet ik mij voorstel als jij je fiets aan het kuisen bent
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......
-
- Forum-lid
Heb ook wel eens water in mijn velgen na een zware regenbui, is niets verontrustends, dat kan gewoon via het ventielgat naar binnen. Bandjes eraf, water eruit laten lopen, evt nog een dag laten drogen en de bandjes kunnen er weer op.
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door Colnago/G op 29 Juni 2005
Ik zit er met de lans op(geen hogedrukreiniger) ingesteld op een goede regenbui. dan gaat het lekker vlot!
Ik zit er met de lans op(geen hogedrukreiniger) ingesteld op een goede regenbui. dan gaat het lekker vlot!
Excuse me while I kiss the sky
Daanilio schreef:Laat je wielen spaken door Zoran (bikexperto)....dan komt het wel goed.
Idd, heb nu Zoran wielen met achter DT Comp/ Alpine III. Supersterk!
CAUTION - You should NOT attach the threadless stem to the threaded portion of a fork\'s steerer tube. The steerer tube may (will) break at the threads. This can result in a dramatic alteration of the rider\'s appearance.
Daanilio schreef:Laat je wielen spaken door Zoran (bikexperto)....dan komt het wel goed.
Ik denk dat de TS inmiddels wel voorzien is.....
:p