Versnellingen voor cols
Hoi zelf heb ik op mijn nieuwe fiets gekozen voor een trippel 30 42 52 en achter een 13-26pion omdat die de meest normale verhoudingen heeft in mijn ogen ben op maan andere fiets
42 -53 en 12-18 gewend dus vandaar de trippel reeijd het meeste op het vlakke met 42/15 of 16 daarom geen compact moet je alleen maar wissel;en als je naar de heuveltjes gaat
42 -53 en 12-18 gewend dus vandaar de trippel reeijd het meeste op het vlakke met 42/15 of 16 daarom geen compact moet je alleen maar wissel;en als je naar de heuveltjes gaat
Had dook een triple om zeker te zijn in het gebergte gezien ik daar vooraf nog geen ervaring mee had. Heb een 52-42-30. Ben op de Ventoux van die 42 niet moeten afkomen en had achteraan max. een 26 . Heb de triple wel eens uitvoerig getest op een erg steile helling en dit ging toch niet zo goed. Kleiner schakelen lukt wel maar terug van 30 naar 42 was voor mijn 105 toch wel een klein probleem. Dit valt volgens de fietsenmaker niet uit te sluiten omdat de overgang van 42 naar 30 wat te groot is. Daarom overweeg ik om bij mijn volgende fiets een compact te nemen.
Een 36-52 compact lijkt mij ook erg handig trouwens: dan kun je met een 25 of 27 achter echt alles aan, en met een 42 binnenblad erop en een 12-21, 12-23 of 13-23 cassette kun je op het vlakke uit de voeten zonder je buitenblad te hoeven vervangen.
Maar éigenlijk zou voor mij een triple met een 10 speed 12-23 achter natuurlijk het meest ideaal zijn.
Maar ja, ijdel hè
Maar éigenlijk zou voor mij een triple met een 10 speed 12-23 achter natuurlijk het meest ideaal zijn.
Maar ja, ijdel hè
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
Beetje on-sceptisch van je hoor
-
- Forum-lid
Ik zou zeggen dat het juist positief voor je cornering clearance is omdat je cranks c.q. pedalen iets verder uit elkaar staan.
/edit: hm, mss ook niet. Lastig om dat in de praktijk in de te denken...
/edit: hm, mss ook niet. Lastig om dat in de praktijk in de te denken...
Quoten: Origineel geplaatst door tongcop op 12 Augustus 2005
Kleiner schakelen lukt wel maar terug van 30 naar 42 was voor mijn 105 toch wel een klein probleem. Dit valt volgens de fietsenmaker niet uit te sluiten omdat de overgang van 42 naar 30 wat te groot is.
Vreemd verhaal hoor. De meeste dubbels hebben tegenwoordig 39 - 52-3., een verschil van 13 en 14 tanden. 30 naar 42 mag geen enkel probleem zijn. Als dat niet gaat, ligt het aan de afstelling van de voorderailleur en weet ik al niet. De Mont Ventoux op met 42 - 23? Dat is zowat groter dan de meeste profs rijden. Liefhebber van een laag beentempo mag ik aannemen?
Kleiner schakelen lukt wel maar terug van 30 naar 42 was voor mijn 105 toch wel een klein probleem. Dit valt volgens de fietsenmaker niet uit te sluiten omdat de overgang van 42 naar 30 wat te groot is.
Vreemd verhaal hoor. De meeste dubbels hebben tegenwoordig 39 - 52-3., een verschil van 13 en 14 tanden. 30 naar 42 mag geen enkel probleem zijn. Als dat niet gaat, ligt het aan de afstelling van de voorderailleur en weet ik al niet. De Mont Ventoux op met 42 - 23? Dat is zowat groter dan de meeste profs rijden. Liefhebber van een laag beentempo mag ik aannemen?
-
- Forum-lid
Ik ga binnenkort gewoon lekker een karretje 'volhangen' met de nieuwe Dura-ace tripple. Die is echt geweldig mooi en op die manier rijd ik iedereen heus wel voorbij hoor... (wie haalt 42 tot bovenop de Sibbergrubbe )
Mensen moeten niet denken dat je een mietje of een 'bijzonder slechte fietser' bent als je met tripple rijd. Het kan nl ook zo zijn dat je graag een beentempo van 100 tot 120 omwentelingen per minuut aanhoudt (zoals ik dus )
Gezeik over campa of shimano wil ik hier niet mee op me nek halen, maar dat een tripple voor slechte of oude coureurs zou zijn is dus echt niet waar (ik ben 17 haha)
Mensen moeten niet denken dat je een mietje of een 'bijzonder slechte fietser' bent als je met tripple rijd. Het kan nl ook zo zijn dat je graag een beentempo van 100 tot 120 omwentelingen per minuut aanhoudt (zoals ik dus )
Gezeik over campa of shimano wil ik hier niet mee op me nek halen, maar dat een tripple voor slechte of oude coureurs zou zijn is dus echt niet waar (ik ben 17 haha)
Fietsen kan op veel manieren, als je maar plezier hebt...
-
- Forum-lid
uhm ja km ja. Wat dacht je dan? Mijlen haha
Fietsen kan op veel manieren, als je maar plezier hebt...