Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Versnellingen voor cols

--tcrcomp--
Forum-lid

--tcrcomp-- 17 aug 2005 16:55

Kijk wat ik alleen maar wil zeggen is dat je geen mietje bent als je met tripple rijdt...
De "mietjes" zijn die gasten die de keutenberg met 40 omwentelingen per minuut naar boven stoempen. Zij durven niet over op tripple omdat ze bang zijn voor reacties van anderen, dus zij zijn de mietjes.
Trouwens wel lachen als is ze inhaal op me tripple op het eyserbos of op de keutenberg, al dat gevloek en gescheld is dn toch wel grappig
Fietsen kan op veel manieren, als je maar plezier hebt...

pieter-paul
Forum-lid
Contact

pieter-paul 17 aug 2005 17:58

hoezo heb je een triple nodig op Eyserbos en Keuterberg? het is daar heel even aanzetten, op de pedalen gaan staan en je bent boven.
Ik ben afgelopen weekend in het Teutoburgerwald geweest (waar hoor ik je denken) dat is in de buurt van Osnabruck, ongeveer een half uur over de grens bij Enschede. Daar heb ik bij Mettingen 2 stukken gehad waar bovenaan de bult (ze waren niet lang, maar zo ontiegelijk steil) een bordje van 25 stond. Deze stukjes zijn stukken zwaarder als de Keutenberg. Wat heb ik daar afgezien zeg, met 39 25 kwam ik met veel pijn in mijn poten boven (kleiner verzet had ik niet)
Oftewel voor mensen die opzoek zijn naar steile klimmetjes is dit absoluut een aanrader

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 17 aug 2005 18:05

Quoten: Origineel geplaatst door -- TCR comp -- op 17 Augustus 2005

uhm ja km ja. Wat dacht je dan? Mijlen haha

Misschien bedoelde je dat je het op de '42' vóór redde
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

freek
Forum-lid

freek 17 aug 2005 18:53

Gezeik over campa of shimano wil ik hier niet mee op me nek halen,

... maar je begint er wel zelf mee! ("Alle truien, top 3 van klassement, ploegenklassement top 3, alles is voor - Shimano": jouw verdienste?) Leiding in de Pro-Tour is trouwens toch maar mooi voor Campagnolo; winst in vier van de vijf grote voorjaarsklassiekers overigens ook, ter informatie

schmo
Forum-lid

schmo 17 aug 2005 19:46

Alsof het de merken zijn die fietsen

--tcrcomp--
Forum-lid

--tcrcomp-- 17 aug 2005 23:42

Quoten: Origineel geplaatst door Pieter-Paul op 17 Augustus 2005

hoezo heb je een triple nodig op Eyserbos en Keuterberg? het is daar heel even aanzetten, op de pedalen gaan staan en je bent boven.
Ik ben afgelopen weekend in het Teutoburgerwald geweest (waar hoor ik je denken) dat is in de buurt van Osnabruck, ongeveer een half uur over de grens bij Enschede. Daar heb ik bij Mettingen 2 stukken gehad waar bovenaan de bult (ze waren niet lang, maar zo ontiegelijk steil) een bordje van 25 stond. Deze stukjes zijn stukken zwaarder als de Keutenberg. Wat heb ik daar afgezien zeg, met 39 25 kwam ik met veel pijn in mijn poten boven (kleiner verzet had ik niet)
Oftewel voor mensen die opzoek zijn naar steile klimmetjes is dit absoluut een aanrader

tripple is niet nodig, maar ik draai graag veel omwentelingen. En daar is het voor nodig. Dit jaar was ik overigens vergeten te 'versteken' en ben ik met 39-21 naar boven gereden. Was wel veel macht voor nodig...
Fietsen kan op veel manieren, als je maar plezier hebt...

bertm
Forum-lid

bertm 22 aug 2005 15:25

Mijn besluit na de beklimmingen van Aspin en Pla d'Adet. 5-6 deed ik met mijn 39-23, kilometers van 7-8 met mijn 39-25 en de kilometers die boven de 8 gaan ook 39-25 omdat ik geen kleiner verzet had: erg jammer want ik kon mijn gebruikelijke 80 omwentelingen slechts twee kilometer van 9 en 10 halen en dat door de ganse tijd op de pedalen te staan om dan stil te vallen en slechts 10 per uur meer te rijden en dit met een te zwaar verzet wat verschrikkelijk duwen was. Ik geniet graag ook van de omgeving en daarom moet er zeker een kleiner verzet op om op mijn gemak aan 10 à 12 per uur te kunnen rijden.
Wat wel opviel: zelfs toen ik 10 per uur reed op Pla d'Adet stak ik meer wielertoeristen voor dan omgekeerd en die reden meestal nog op een groter verzet dan ikzelf, terwijl ik mij al een stoempende Botero voelde.

Plaats reactie