Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar CS200 ervaring?

webbers
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:19

webbers 16 jul 2009 00:40

Ik zit te twijfelen over de aanschaf van een Polar CS200cad. Hij staat nu voor een leuk prijsje op futurumshop (EUR 200 lager dan Rose). Ik las echter ergens dat het apparaatje kan storen op een Carbon fiets/stuur/stuurpen. Aangezien ik een Wilier Izoard rij zou dit betekenen dat ik op het punt sta een miskoop te doen?

Iemand bekend met dit verhaal en met de laatste voors- en tegens bij deze fietscomputer/hartslagmeter? Dit topic is al weer een tijdje niet gebruikt merk ik :-)

Greetz,

Dennis
Leeuwarden
Wilier Izoard, Campagnolo Centaur, Vento Reaction G3, Ritchey, Look KEO

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 16 jul 2009 22:39

Ik heb een CS200 CAD, maar heb geen enkel probleem ondervonden in combinatie met mijn carbon fiets. Tot op heden functioneert alles uitstekend.
Real men wear blûk!!! Marcel

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 17 jul 2009 16:33

De carbonfiets maakt inderdaad niks uit! Ik ben tevreden over dit apparaatje, maar heb wel 1 minpuntje ontdekt: bij harde wind (tegen) en het dragen van 1 bepaald shirt gaat de hartslagmeter op hol. Bij andere shirts en/of weinig wind geen last van. Het gaat hier over een nylon shirt van shimano met een egaal oppervlak (dus geen gaasachtige structuur oid) Ik weet niet hoe het kan, maar was wel blij dat ik er eindelijk achter was waar het probleem zat. (en het ging om een oud shirt, dus geen probleem)
Zoals ik al zei: verder een prima ding!

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 17 jul 2009 21:28

Loop er nu tegenaan dat vermoedlijk de batterij van de speed sensor (CS200CAD) leeg raakt. Is het nu echt zo dat dit de aanschaf betekent van een nieuwe sensor? Toch weer bijna 30 euri, en dan straks de cadans sensor zeker...
Zijn er mensen die het ding met succes hebben geopend en de batterij zelf hebben vervangen?

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 19 jul 2009 13:29

[quote="sirbas"]Loop er nu tegenaan dat vermoedlijk de batterij van de speed sensor (CS200CAD) leeg raakt. Is het nu echt zo dat dit de aanschaf betekent van een nieuwe sensor? Toch weer bijna 30 euri, en dan straks de cadans sensor zeker...
Zijn er mensen die het ding met succes hebben geopend en de batterij zelf hebben vervangen? [/quote]


Heb wel eens gehoord dat sommige het ding open gepeuterd hebben en de batterij hebben vervangen en daarna weer dicht gelijmd. Maar je kunt het iig altijd proberen weggooien kan altijd nog.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 21 jul 2009 13:45

Precies.

Mijn ervaringen met de Cad200 zijn redelijk goed. Ik vind wel dat de sensors erg gevoelig zijn voor de juiste afstelling. Het komt nog wel eens voor dat ik na 100 meter fietsen even moet stoppen om de boel weer netjes te krijgen. De tieraps zorgen er ook niet echt voor dat de boel muurvast zit. Verder prima apparaat.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 04 aug 2009 16:07

Mijn ervaring met de CS100 was goed. Tot dat hij na een jaartje kuren ging vertonen (rechter knop werkte niet meer, uitvallen tijdens ritten, wegvallen en als je erop tikte ging hij weer aan). Toen de batterij maar eens vervangen maar zonder resultaat. Nu heb ik mijn cs200 (die ik op de mtb gebruikte) op mijn racefiets gezet en de cs100 opgestuurd. Ben benieuwd wat voor service ze leveren bij polar.

x-tinction
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2009 16:26

x-tinction 04 aug 2009 16:33

Heb ook een cs200cad en hiervind ik toch een nadeel dat het met tieraps steeds fout gaat zitten en het teveel schuift en dat de rubbertje daardoor ook weer verschuiven die onder de sensors en onder het platform van de teller zitten. Zit trouwens op mijn mountainbike denk dat je op een wielrenfiets hier minder last van heb?

maar nu heb ik ook direct weer een vraag zijn de magneetjes los verkrijbaar voor de cadans sensor want die is bij mij ergens onder weg erafgevallen door de modder en water.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 nov 2009 21:01

Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een CS200cad/CS400 op een Apple computer? Kun je door middel van programmas als parallels of crossover niet gewoon gebruik maken van de software?

En hoe werkt het overzetten van gegevens precies? Via een website, microfoon en piepjes?

Word de infrarood stick ook door Apple herkend?

tdmarc
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2009 16:39

tdmarc 16 nov 2009 18:48

Heb de CS200 CAD nu bijna een jaar in gebruik. Redelijk basic computer. Wel gevoelig voor de plaatsing van de sensoren en magneten. Soniclink is een echt ramp, dat kan in deze tijd veel beter. Heb gisteren een sigma Rox 9.0 besteld, om ook eens iets anders dan Polar te proberen. Ben benieuwd.
...Only dead Fish go with the Flow...

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 02 jun 2010 15:21

Heeft iemand het uitlezen van een polar CS200 werkend? Ik krijg het niet aan de praat.

Gebruik gewoon het programma van polar en mijn logitech webcam. Helaas zonder resultaat :-(.

sevydu
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jan 2010 08:28

sevydu 07 jun 2010 19:48

Geen problemen met de built in mic van m'n notebook. Gaat wel niet altijd even vlot.
Als ge trapt gaat ge sneller

Plaats reactie