route postbank
Zet gewoon je auto bij de bedriegertjes (kasteel Rozendaal) in Rozendaal neer en je fietst gelijk het bos in de POSBANK over. Je kan al slingerend over de Posbank rijden, dan kom je alle leuke klimmetjes wel tegen. En op de terug weg kom je dan als het goed is vanzelf over de Emma-pyramide, niet zo lang maar wel leuk (volgens mij één van de weinige haarspeldbochten in NL) Wat ook een leuke klim is in deze omgeving is de route van de Amsterdamseweg door Wolfheze naar de utrechtseweg (ri. Oosterbeek) dat is een klimmetje van 1,5km en heel erg vervelend valsplat. Deze is zeer goed om je anaerobe conditie te testen
M@zzel
Wat wij hebben gedaan is de route rijden vanaf de Posbank richting Dieren. Dan de IJsel over en via Arnhem weer terug. Deze route staat op www.fietsen123.nl
Schitterende route!!!
Remon@
Schitterende route!!!
Remon@
Het is al weer enige tijd geleden, maar heb je de Posbankroute al gefietst?? Wij fietsen 'm regelmatig vanaf de P-plaats in Loenen, tegenover de begraafplaats, aan Loenenseweg. Je kunt de hele route fietsen maar ook delen ervan en je komt altijd weer goed uit. Het verdient de aanbeveling om in het bezoekerscentrum een kaart van de route te halen. Wj hebben 'm nogal eens nodig gehad. Je moet daar ook sinds dit jaar een sticker voor op je fiets kopen om er te mogen fietsen. Volgens kenners is het parcours in zijn geheel behoorlijk zwaar. Veel plezier
FONT=Verdana]Verdana</font>
De fietsroute vanaf Dieren (De lange juffer)zit momenteel dicht, komt een breder pad. Verder kan je op de POSBANK fietspaden nemen, maar natuurlijk ook het autoasfalt (De fietspaden zijn nl. toeristisch en dus niet verplicht) Het steilste stukje zit volgens mij vanaf de Rheden kant bij pannenkoekhuis "Strijland"omhoog dan heb je vlak bovenaan net even een paar meter 10% helling. Maar de meeste klimmetjes zitten zo rond de 4-5-6 %. Een erg mooie route (voor wat betreft natuur) is het inderdaad om de fietspaden (met anwb paddestoelen) richting Loenermark aan te houden. Maximale hoogte 90 meter. Nog even een Polar uitdraaitje vabn de "bergen"
ik woon op 5km van de posbank af, maar de naam is toch wel degelijk de Posbank!!!!
en voor de mensen die daar willen fietsen, bij mijn weten staan er geen routes bij, voor de MTB weet ik het niet maar wij komen er regelmatig op de racers en heb nog nooit een route gezien.....
nu is de Posbank zo groot dat je best een dagje kan rond toeren hoor alleen op zondagen met mooi weer is het aleen wel verschrikkelijk druk met lopers,fietsers en auto's dus misschien beter op zaterdag of door de weekse dag!!!
en voor de mensen die daar willen fietsen, bij mijn weten staan er geen routes bij, voor de MTB weet ik het niet maar wij komen er regelmatig op de racers en heb nog nooit een route gezien.....
nu is de Posbank zo groot dat je best een dagje kan rond toeren hoor alleen op zondagen met mooi weer is het aleen wel verschrikkelijk druk met lopers,fietsers en auto's dus misschien beter op zaterdag of door de weekse dag!!!
<b>"Io non puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>
geplukt van internet:
'De nu beroemde Posbank is genoemd naar de halfronde stenen bank, die daar werd geplaatst ter ere van de ANWB-pionier G.A. Pos. Het gedenkteken vermeldt: ‘Duizenden bracht hij tot de natuur. Den Nederlanders deed hij Neerlands schoonheid kennen, waardeeren en liefhebben.'
Btw: ik dacht dat wat jullie de emmapiramide noemen eigenlijk de Zypseberg heet.
'De nu beroemde Posbank is genoemd naar de halfronde stenen bank, die daar werd geplaatst ter ere van de ANWB-pionier G.A. Pos. Het gedenkteken vermeldt: ‘Duizenden bracht hij tot de natuur. Den Nederlanders deed hij Neerlands schoonheid kennen, waardeeren en liefhebben.'
Btw: ik dacht dat wat jullie de emmapiramide noemen eigenlijk de Zypseberg heet.
Work hard, ride harder
-
- Forum-lid
vanaf rheden omhoog is de zijpenberg
het rode puntje is de top van de posbank(vanaf de zijpenberg moet je dus een klein stukje verder klimmen naar de posbank)
vanaf linksonder naar boven toe klimmen is ongeveer bij het eerste lange witte streepje naar links de emma pyramide. dan daal je weer een stukje en klim je weer naar de posbank toe
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat klopt niet echt wat je zegt. Emmapyramide is vanuit Rozendaal omhoog over die gele weg. Dat klein witte zijweggetje is al weer na de afdaling van de emmapyramide. Beetje raar stukje is dat waar je over de steentjes heen moet rijden, de heren van de laatste forumtocht herinneren het zich vast nog wel.
De zijpenberg is de laatste weg rechts in Rheden vanuit de richting Dieren gezien. Als je boven komt kan je links afslaan en afdalen richting emmapyramide, of je gaat rechts af en je rijdt over de hei naar de Posbank met het terras wat tegenwoordig van Natuur Monumenten is.
De zijpenberg is de laatste weg rechts in Rheden vanuit de richting Dieren gezien. Als je boven komt kan je links afslaan en afdalen richting emmapyramide, of je gaat rechts af en je rijdt over de hei naar de Posbank met het terras wat tegenwoordig van Natuur Monumenten is.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 Juni 2006
Beetje raar stukje is dat waar je over de steentjes heen moet rijden,
Je kan die steentjes wel omzeilen door een heel klein stukje fietspad te pakken en dan weer de grotere weg. Maar je moet stapvoets rijden om te zien hoe die verkeerssituatie in elkaar zit.
Beetje raar stukje is dat waar je over de steentjes heen moet rijden,
Je kan die steentjes wel omzeilen door een heel klein stukje fietspad te pakken en dan weer de grotere weg. Maar je moet stapvoets rijden om te zien hoe die verkeerssituatie in elkaar zit.
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 Juni 2006
Dat klopt niet echt wat je zegt. Emmapyramide is vanuit Rozendaal omhoog over die gele weg. Dat klein witte zijweggetje is al weer na de afdaling van de emmapyramide. Beetje raar stukje is dat waar je over de steentjes heen moet rijden, de heren van de laatste forumtocht herinneren het zich vast nog wel.De zijpenberg is de laatste weg rechts in Rheden vanuit de richting Dieren gezien. Als je boven komt kan je links afslaan en afdalen richting emmapyramide, of je gaat rechts af en je rijdt over de hei naar de Posbank met het terras wat tegenwoordig van Natuur Monumenten is.
Zo bedoelde ik de emma pyramide ook
de zijpenberg wist ik niet zeker, wel dat je langs zo'n assielzoekerscentrum komt
Dat klopt niet echt wat je zegt. Emmapyramide is vanuit Rozendaal omhoog over die gele weg. Dat klein witte zijweggetje is al weer na de afdaling van de emmapyramide. Beetje raar stukje is dat waar je over de steentjes heen moet rijden, de heren van de laatste forumtocht herinneren het zich vast nog wel.De zijpenberg is de laatste weg rechts in Rheden vanuit de richting Dieren gezien. Als je boven komt kan je links afslaan en afdalen richting emmapyramide, of je gaat rechts af en je rijdt over de hei naar de Posbank met het terras wat tegenwoordig van Natuur Monumenten is.
Zo bedoelde ik de emma pyramide ook
de zijpenberg wist ik niet zeker, wel dat je langs zo'n assielzoekerscentrum komt