Fietszadel
Quoten: Origineel geplaatst door petra op 13 Mei 2005
ik heb dus vorig jaar op mijn oudje wat afgefiets, gewoon een herenzadel, maar kreeg daar ook veel pijn door, ik ga denk ik toch maar een dameszadel aanschaffen, hebben jullie tips of weten jullie de kosten van een dameszadel
greetz
Volgens mij kun je die krijgen vanaf € 20,= zo'n beetje. Zit natuurlijk wel verschil in het ene zadel en het andere. Maar het kan best zijn dat je op een goedkoop zadel perfect zit!!
ik heb dus vorig jaar op mijn oudje wat afgefiets, gewoon een herenzadel, maar kreeg daar ook veel pijn door, ik ga denk ik toch maar een dameszadel aanschaffen, hebben jullie tips of weten jullie de kosten van een dameszadel
greetz
Volgens mij kun je die krijgen vanaf € 20,= zo'n beetje. Zit natuurlijk wel verschil in het ene zadel en het andere. Maar het kan best zijn dat je op een goedkoop zadel perfect zit!!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
De aangegeven problemen kunnen ook veroorzaakt worden door té gestrekt te zitten als de afstand zadel-stuur voor de betreffende persoon te groot is.Dan zit je veel te ver op de voorkant ipv op de zitbotjes. De één kantelt nu eenmaal soepeler vanuit de heupen dan de ander en dan zit je met de schaamstreek behoorlijk in de knel. Verder is gewenning natuurlijk van groot belang. Als ik in het voorjaar na een lange tijd niet gefietst te hebben weer vanuit mijn zachte bankstel op dat zadeltje kruip, dan duurt het toch ook weken voordat dit probleemloos gaat. Weken behoorlijke pijn als ik weer opstap. Dat gaat vanzelf over, maar voor beginners is het een ramp.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
ik ga morgen kijken naar een fiets maar ik heb een vraag, mijn oude giant had framemaat 58, ik ben 1.73 en heb lange benen, fietste altijd wel goed op het zadel na, maar ik vraag mij af of dat de juiste maat is, of zou ik framemaat 56 moeten hebben??
Quoten: Origineel geplaatst door petra op 15 Mei 2005
ik ga morgen kijken naar een fiets maar ik heb een vraag, mijn oude giant had framemaat 58, ik ben 1.73 en heb lange benen, fietste altijd wel goed op het zadel na, maar ik vraag mij af of dat de juiste maat is, of zou ik framemaat 56 moeten hebben??
Even ter vergelijk, ik ben 1,85m en heb framemaat 60 c-t (56 c-c). 58 is erg groot voor iemand van 1,73, vooral als je lange benen hebt.
nog eentje:
http://www.roseversand.nl/rose_main.cfm ... egorie=#RR
Even ter vergelijk, ik ben 1,85m en heb framemaat 60 c-t (56 c-c). 58 is erg groot voor iemand van 1,73, vooral als je lange benen hebt.
nog eentje:
http://www.roseversand.nl/rose_main.cfm ... egorie=#RR
Quote: Origineel geplaatst door petra op 15 Mei 2005
Meten is weten: laat je ergens opmeten of zoek op internet.
Ik zou eerder denken aan framemaat 54 of 55, zeker niet groter
Meten is weten: laat je ergens opmeten of zoek op internet.
Ik zou eerder denken aan framemaat 54 of 55, zeker niet groter
Petra, er is hier op het forum behoorlijk wat afgeschreven over het meten van je binnenbeenlengte X 0.66 en de relatie tot je framemaat. Zoek het eens op en je zal het nodige te weten komen. Ook de lengte van het frame kan bepalend zijn voor de betreffende persoon. Die lengte is ook aan te passen door een langere of kortere stuurnok te monteren en/of het zadel voor - of achteruit te zetten. Je gaf al aan dat je tot nu toe te veel gestrekt op je fiets zat. De hoogte kan je aanpassen d.mv. de zadelpen. Let wel op dat je cranks niet te lang zijn !!!!!! Een goede fietsenmaker/verkoper zal je zeker kunnen adviseren. Suc6!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Ik heb een interessante tip
om te geginnen lees eens het artikel"gespleten fietszadel kan genetiale problemen voorkomen"op
WWW. gezondheid.be/gezond leven/sport en fitness.
Bij Roseversand vind je zulk een zadel onder
www.roseversand.de/ersatzteile/sattel/Red X Lady Pro Comp
om te geginnen lees eens het artikel"gespleten fietszadel kan genetiale problemen voorkomen"op
WWW. gezondheid.be/gezond leven/sport en fitness.
Bij Roseversand vind je zulk een zadel onder
www.roseversand.de/ersatzteile/sattel/Red X Lady Pro Comp
Ik kwam trouwens een tijdje terug dit artikel tegen http://www.womencyclists.com/article_sp ... ticleID=16
Dus ik heb zaterdag maar een Selle San Marco Era K voor mijn nieuwe fiets gekocht om dit is uit te proberen.
Dus ik heb zaterdag maar een Selle San Marco Era K voor mijn nieuwe fiets gekocht om dit is uit te proberen.
Quote: Origineel geplaatst door NEOS op 25 Juli 2005
Wat doen toch al die mannen op de vrouwen side??????????????
Hebben we hetzelfde onderlichaam of vinden we het leuk om vrouwenproblemen te lezen????
Natalie klinkt toch erg vrouwelijk , NEOS .
Wat doen toch al die mannen op de vrouwen side??????????????
Hebben we hetzelfde onderlichaam of vinden we het leuk om vrouwenproblemen te lezen????
Natalie klinkt toch erg vrouwelijk , NEOS .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.