De Vista SL komt niet zo goed uit de test van Le Cycle: flex vooraan 3,2mm, minst goeie van alle geteste wielen, achteraan spreken ze dan van 1,4mm wat heel goed is. 1795gram
Die gewione Vista lijkt mij dus wel ok, maar qua gewicht iets zwaarder, ik ben geen grammenjager, verre van, maar het is hoofdzakelijk voor gebruik op geaccidenteerd terrein, Belgische Ardennen en buitenland, en dan speelt dat gewicht toch wel iets. Bovendien zijn de Marchisio's net iets exclusiever. Het is idd geen gemakkelijke keuze.
Een superstijf wiel lijkt mij ook niet het beste om bergop te rijden, ik denk dat ik met een wiel met gemiddelde waarden het beste af ben. Vandaar de lichte voorkeur voor die Alisea's
Easton Circuit wielset
Quoten: Origineel geplaatst door sjiekebak op 10 Januari 2006
De Vista SL komt niet zo goed uit de test van Le Cycle: flex vooraan 3,2mm, minst goeie van alle geteste wielen, achteraan spreken ze dan van 1,4mm wat heel goed is. 1795gram
Die gewione Vista lijkt mij dus wel ok, maar qua gewicht iets zwaarder, ik ben geen grammenjager, verre van, maar het is hoofdzakelijk voor gebruik op geaccidenteerd terrein, Belgische Ardennen en buitenland, en dan speelt dat gewicht toch wel iets. Bovendien zijn de Marchisio's net iets exclusiever. Het is idd geen gemakkelijke keuze.
Een superstijf wiel lijkt mij ook niet het beste om bergop te rijden, ik denk dat ik met een wiel met gemiddelde waarden het beste af ben. Vandaar de lichte voorkeur voor die Alisea's
Kun de test scannen en vervolgens ergens hosten en de link hier melden ?
Als je wielen test, is het dan niet het eenvoudigste als blad om eenvoudige meetbare zaken te meten, en deze in een tabel te plaatsen. Ook als deze mischien niet super relevant zijn ? Heb je weer wat paginas gevuld, en massa lezers die je blad kopen.
Ben geen wiel-ontwerper of techneut (wel een vliegtuigbouw achtergrond trouwens), maar ik denk dat teveel wielstijfheid ook niet goed is, omdat ze niet mee kunnen geven. Dit zou dan wel eens kunnen resulteren in spaakbreuk, omdat een relatief kleiner aantal spaken de zijdelings kracht zal moeten opvangen (kenners onder ons: klopt dit met de praktijk?)
Kijk naar de luchtvaart: vliegtuig vleugels kunnen waanzinnig doorbuigen, maar breken nooit af. Zou je vliegtuig vleugels heel erg stijf ontwerpen, dan zouden ze gegarandeerd breken.
Denk dat gelijkmatige spaakspanning veel belangrijker is bijvoorbeeld, iets wat in Duitse MTB bladen vaak wordt getest en aangegeven.
De Vista SL komt niet zo goed uit de test van Le Cycle: flex vooraan 3,2mm, minst goeie van alle geteste wielen, achteraan spreken ze dan van 1,4mm wat heel goed is. 1795gram
Die gewione Vista lijkt mij dus wel ok, maar qua gewicht iets zwaarder, ik ben geen grammenjager, verre van, maar het is hoofdzakelijk voor gebruik op geaccidenteerd terrein, Belgische Ardennen en buitenland, en dan speelt dat gewicht toch wel iets. Bovendien zijn de Marchisio's net iets exclusiever. Het is idd geen gemakkelijke keuze.
Een superstijf wiel lijkt mij ook niet het beste om bergop te rijden, ik denk dat ik met een wiel met gemiddelde waarden het beste af ben. Vandaar de lichte voorkeur voor die Alisea's
Kun de test scannen en vervolgens ergens hosten en de link hier melden ?
Als je wielen test, is het dan niet het eenvoudigste als blad om eenvoudige meetbare zaken te meten, en deze in een tabel te plaatsen. Ook als deze mischien niet super relevant zijn ? Heb je weer wat paginas gevuld, en massa lezers die je blad kopen.
Ben geen wiel-ontwerper of techneut (wel een vliegtuigbouw achtergrond trouwens), maar ik denk dat teveel wielstijfheid ook niet goed is, omdat ze niet mee kunnen geven. Dit zou dan wel eens kunnen resulteren in spaakbreuk, omdat een relatief kleiner aantal spaken de zijdelings kracht zal moeten opvangen (kenners onder ons: klopt dit met de praktijk?)
Kijk naar de luchtvaart: vliegtuig vleugels kunnen waanzinnig doorbuigen, maar breken nooit af. Zou je vliegtuig vleugels heel erg stijf ontwerpen, dan zouden ze gegarandeerd breken.
Denk dat gelijkmatige spaakspanning veel belangrijker is bijvoorbeeld, iets wat in Duitse MTB bladen vaak wordt getest en aangegeven.
Gelijk heb je, superstijf is zeker ook niet goed en gelijke spaakspanning lijkt mij heel erg belangrijk. Zo een test kan je als leidraad gebruiken, maar resultaten moeten met de nodige voorzichtigheid gebruikt worden.
Wat die test betreft, het is voor mij niet te doen om het in te scannen, 16 bladzijden. En wel iets meer dan alleen maar cijfers, ook duidelijke en gefundeerde uitleg. Anders had ik het ook niet gekocht trouwens. Dus wat dat betreft heeft Le Cycle toch wel vrij goed werk geleverd
Wat die test betreft, het is voor mij niet te doen om het in te scannen, 16 bladzijden. En wel iets meer dan alleen maar cijfers, ook duidelijke en gefundeerde uitleg. Anders had ik het ook niet gekocht trouwens. Dus wat dat betreft heeft Le Cycle toch wel vrij goed werk geleverd
Quoten: Origineel geplaatst door Marsie op 31 Maart 2005
Hoi,
Heeft hier iemand ervaring met de Easton Circuit wielen (v/h Velomax Circuit)? Ik lees goeie reviews (vooral uit de VS) over de combinatie sterk en licht. Ik ben zelf geen lichte rijder, ca 100 kg. Hoe zit het met onderhoud, kun je dat zelf, de fietsenmaker of altijd naar Veltec?
Wat zijn goeie alternatieven in deze prijsklasse. Is bijvoorbeeld Fulcrum Racing 3 ook sterk en licht? En ervaring met Mavic Elite, Equipe bij zwaardere rijders?
Bij voorbaat dank!
Denk dat je met dat gewicht het veiligst zit op de circuits
Hoi,
Heeft hier iemand ervaring met de Easton Circuit wielen (v/h Velomax Circuit)? Ik lees goeie reviews (vooral uit de VS) over de combinatie sterk en licht. Ik ben zelf geen lichte rijder, ca 100 kg. Hoe zit het met onderhoud, kun je dat zelf, de fietsenmaker of altijd naar Veltec?
Wat zijn goeie alternatieven in deze prijsklasse. Is bijvoorbeeld Fulcrum Racing 3 ook sterk en licht? En ervaring met Mavic Elite, Equipe bij zwaardere rijders?
Bij voorbaat dank!
Denk dat je met dat gewicht het veiligst zit op de circuits
stijve wielen zijn minder comfortabel. Een gelijkmatige en hoge spaakspanning is belangrijk omdat je wiel dan het rondst blijft. Een erg stijf wiel met een lichte fiets lijkt me erg stoterig en springerig op slecht wegdek, zeker in bochten erg vervelend.
als de velg in bochten maar niet tegen de remblokken aanloopt lijkt me een grotere flexibiliteit geen enkel probleem.
als de velg in bochten maar niet tegen de remblokken aanloopt lijkt me een grotere flexibiliteit geen enkel probleem.
Voor het komende seizoen wens ik me een setje wielen aan te schaffen om uitsluitend te gebruiken bij wedstrijden. Mijn keuze en budjet zijn toch beperk, daardoor twijfelde ik tussen de Mavic Carbone Elite of de Ksyrium SL(wel groot prijsverschil tussen beide).Met andere merken heb ik weinig ervaring maar tips zijn altijd welkom.
Quoten: Origineel geplaatst door woestijn op 10 Januari 2006
Voor het komende seizoen wens ik me een setje wielen aan te schaffen om uitsluitend te gebruiken bij wedstrijden. Mijn keuze en budjet zijn toch beperk, daardoor twijfelde ik tussen de Mavic Carbone Elite of de Ksyrium SL(wel groot prijsverschil tussen beide).Met andere merken heb ik weinig ervaring maar tips zijn altijd welkom.
Ik zit met hetzelfde. Ook een beperkt budget voor wedstrijdwielen. Kijk ook een naar de easton vista's en campagnolo wielen. (scirocco's ?)
Je keuze hangt ook voor een groot gedeelte van je gewicht af he..
Voor het komende seizoen wens ik me een setje wielen aan te schaffen om uitsluitend te gebruiken bij wedstrijden. Mijn keuze en budjet zijn toch beperk, daardoor twijfelde ik tussen de Mavic Carbone Elite of de Ksyrium SL(wel groot prijsverschil tussen beide).Met andere merken heb ik weinig ervaring maar tips zijn altijd welkom.
Ik zit met hetzelfde. Ook een beperkt budget voor wedstrijdwielen. Kijk ook een naar de easton vista's en campagnolo wielen. (scirocco's ?)
Je keuze hangt ook voor een groot gedeelte van je gewicht af he..
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Sjiekebak: is dat de test uit Le Cycle no. 347? Of weer een nieuwe test?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quote: Origineel geplaatst door sjiekebak op 11 Januari 2006
idd nummer 347
Ok, heb ik hier ook liggen inderdaad.
idd nummer 347
Ok, heb ik hier ook liggen inderdaad.