Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke banden?

patty
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2006 16:23

patty 06 apr 2006 10:32

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 19 Februari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 24 Oktober 2005


Bij de stand van veltec op bikemotion hadden de meeste fietsen banden van pariba. Het viel me meteen op hoe rond die band (criterium) loopt in vergelijking met andere banden. Het zag er enigzins vreemd uit maar lijkt me me wel ideaal door een bocht lopen. Iemand ervaring met deze banden? Ik hoor hier eigenlijk nooit iemand over.


Hoi,
Als ik met draadbanden rij is dat altijd met Pariba. Samen met Veloflex en Vredestein een van de beste naar mijn smaak.
Doe er een degelijke latex binnenband in en je rolt als op een wolkje.
Prima grip in de bochten ook. Let wel de Criterium is een stuk lichter, dus ook dunner en dat voel je wel; voelt gewoon wat harder aan.Dat die banden in Nederland niet meer bekendheid genieten zal wel een raadsel blijven. Ik heb met heel wat andere banden gereden maar nog nooit zoveel plezier beleefd bij het rijden als met de Paribas.
Als Veltec nog eens een actie voert zeker niet nalaten eens een stel te proberen.
Ciao,  
 


Ik gisteren ook m'n nieuwe pariba revolutions er op gelegd, maar ben toch wel wat teleurgesteld. Ze lopen wel echt licht, maar zijn ongelofelijk hard en stug, zelf met 7,5 bar er in (weeg zelf 72kg). M'n conti gp 3000, die volgens iedereen ook hard zijn, zijn een stuk soepeler om mee te rijden.
Ik vond wel al dat de flanken hard waren. Met amper 1 bar er in zakt de band al niet meer in door het gewicht van de fiets. Aan de bnb ligt het niet, het zijn vederlichte bontragers. Ook vreemd is dat ze 230 gr wegen, terwijl Tour ze heeft gewogen aan gemiddeld 211 gram (zoals opgegeven dus), en dit ik ze bij mijn fietsenwinkel voor 20€ heb kunnen kopen, terwijl Veltec 30€ opgeeft. Namaak? Slechte reeks? Het blijft een raadsel voor mij.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 23 jan 2007 23:04

Ik fiets ieder jaar met veel plezier in de Franse Alpen, en ik wordt ook steeds fanatieker. Zo heb ik bij de aankoop van mijn nieuwe fiets ook speciaal gelet op het gewicht. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Red Bull van in totaal 7,6 kilo(scandium race). Nou las ik in de FIETS van december, in de trainingsbijlage, dat allerlei factoren de eindtijd van een klimtijdrit kunnen bepalen. nder andere de buiten- en binnenbanden. Wie kent een geschikte combinatie. Dit wil zeggen licht en betrouwbaar.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 jan 2007 11:00

Dan zul je toch moeten denken aan vouwbandjes, bijvoorbeeld Michelin Pro2Race, DedaTre of Conti GP4000. Kost wel wat, denk aan minimaal 50 euro per setje. Qua binnenbandjes moet je wel bij rubber blijven (geen latex) want latex kan niet tegen hoge temperaturen (afdalen). Lichte binnenbandjes worden door dezelfde fabrikanten gemaakt.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 24 jan 2007 13:26

Mijn latex biba's hebben het anders prima gehouden tijdens de Trois Ballons en La Marmotte, was ook niet bepaald koud toen, en met mijn 80kg moest ik aardig in de remmen knijpen af en toe. Heb ook nog niet veel real-life verhalen gehoord (behalve hearsay) over exploderende latex biba's hoor.

De snelste bandjes zullen Michelin Pro2Race, Vittoria Open Corsa EVO CX, DedaTre en Veloflex zijn. Conti is over het algemeen toch wat trager.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 jan 2007 13:37

Ah, interessante info, dat scheelt weer wat bandjes wisselen komende zomer

jorisve
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 okt 2006 15:44

jorisve 24 jan 2007 17:14

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 24 Januari 2007

Dan zul je toch moeten denken aan vouwbandjes, bijvoorbeeld Michelin Pro2Race, DedaTre of Conti GP4000. Kost wel wat, denk aan minimaal 50 euro per setje. Qua binnenbandjes moet je wel bij rubber blijven (geen latex) want latex kan niet tegen hoge temperaturen (afdalen). Lichte binnenbandjes worden door dezelfde fabrikanten gemaakt.


Inderdaad - ik ook 2 maal 'ploef' met het voorwiel tijdens een afdaling @ 70 km/h.  Ik heb dus dezelfde ervaring met latex biba's - bij verhitte velgen. (Sommigen dalen allicht soepeler waardoor ze minder moeten remmen & de velgen niet zo verhitten - I know)
 
Flandrien zonder aanleg

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 24 jan 2007 17:57

wat is nu het verschil tussen de continental gp 3000 en de gp 4000 of is de gp 4000 de opvolger van de gp 3000?

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 24 jan 2007 23:26

Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 24 Januari 2007

wat is nu het verschil tussen de continental gp 3000 en de gp 4000 of is de gp 4000 de opvolger van de gp 3000?

Precies, de gp 4000 is de opvolger van de gp 3000.

dippe
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2007 17:41

dippe 26 jan 2007 20:25

vergeet niet de vredestein fortezza tricomp heb zelf al met michelin pro race2,conti 3000en de vittoria open corsa cx gereden maar op het aanraden van myn fm moest ik vredestein in combinatie met latex binnenband proberen resultaat byna 7000km zonder lek te ryden hy loopt licht stuurt sherp wat kun je nog wensen  
/

chalita
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 dec 2004 20:59

chalita 27 jan 2007 14:58

wie kam mij helpen.....
ik heb nieuwe wielen gekocht shimano dura ace wh7810 erg strakke wielen voor in mijn colnago c50.
maar nu heb ik problemen met de banden,ik heb michelin krylion carbon banden gekocht maar krijg ze er met geen mogelijkheid op.ook mijn oude banden pasasen niet.zijn de wielen te groot voor de banden of zijn de banden te klein ik kan op internet niks vinden van maten of zo alleeen op de site van shimano staat.mijn band is 23-622-700x23c



Rim

Tubular

700C

Clincher

622x15C(700C)Tubeless

Material

Scandium Alloy

Finish

Anodized

Height

24mm

24mm offset

Width

20.8mm
wie weet er een antwoord.alcast bedankt.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 27 jan 2007 16:27

Het zou wel moeten passen Chalita aangezien alle velgen en banden aan de ERTRO-marges moeten voldoen, maar sommige banden zijn gewoon net iets krapper en sommige velgen net iets groter waardoor bepaalde combinaties bijzonder ongelukkig uitpakken. Je kan het nog proberen met wat zeepsop (op de velgrand doen) en anders toch een andere (soepele) band proberen, een vouwbandje bij voorkeur.

Plaats reactie