Welke banden?
Quoten: Origineel geplaatst door Mr.Scott op 23 Mei 2007
Mijn favoriet : veloflex black (no question)
gtn
I agree!
heb er nu een kleine 2000Km opzitten met de veloflex-xen... wil nooit meer anders! rij ze in combinatie met latex biba op cosmic sl's. en dat rijdt als de spreekwordelijke trein..!
groetjes Remco
Mijn favoriet : veloflex black (no question)
gtn
I agree!
heb er nu een kleine 2000Km opzitten met de veloflex-xen... wil nooit meer anders! rij ze in combinatie met latex biba op cosmic sl's. en dat rijdt als de spreekwordelijke trein..!
groetjes Remco
heb ze ook gehad (veloflex), binnen 500 km 2x lek, en een slijtplek van 10 cm. Zal wel pech zijn maar was er behoorlijk klaar mee.
@ lance7, de ultremo's zijn dus niet leverbaar!!
iemand (regen)ervaring met: fortezza's, grand prix's, michelin's of iets dergelijks?
ga ze gebruiken voor trainingswedstrijden, cyclo's, en toertochten.
@ lance7, de ultremo's zijn dus niet leverbaar!!
iemand (regen)ervaring met: fortezza's, grand prix's, michelin's of iets dergelijks?
ga ze gebruiken voor trainingswedstrijden, cyclo's, en toertochten.
excuses voor mijn suggestie, het blijkt dat ik toch een verstandige beslissing heb genomen door ze in december/januari al te bestellen. al was dat wel met de gedachten dat ik mijn colnago al in maart zou hebben wat nu dus pas over twee weken blijkt te zijn
over de veloflexen heb ik inderdaad ook zeer veel goede reacties gehoord. dat was mijn tweede keuze nadat de ultremo's kwamen.
over de veloflexen heb ik inderdaad ook zeer veel goede reacties gehoord. dat was mijn tweede keuze nadat de ultremo's kwamen.
Quoten: Origineel geplaatst door IBAN op 23 Mei 2007
heb ze ook gehad (veloflex), binnen 500 km 2x lek, en een slijtplek van 10 cm. Zal wel pech zijn maar was er behoorlijk klaar mee.
@ lance7, de ultremo's zijn dus niet leverbaar!!
iemand (regen)ervaring met: fortezza's, grand prix's, michelin's of iets dergelijks?
ga ze gebruiken voor trainingswedstrijden, cyclo's, en toertochten.
Met michelin Pro Race goede ervaringen in de regen. De eerste 300km moet je het niet doen ( deed ik dus wel ( naja gelijk eerste wedstrijd)) je heb dan totaal geen grip in de bochten, maar eenmaal ingereden, het rijd evengoed als op droog wegdek.
heb ze ook gehad (veloflex), binnen 500 km 2x lek, en een slijtplek van 10 cm. Zal wel pech zijn maar was er behoorlijk klaar mee.
@ lance7, de ultremo's zijn dus niet leverbaar!!
iemand (regen)ervaring met: fortezza's, grand prix's, michelin's of iets dergelijks?
ga ze gebruiken voor trainingswedstrijden, cyclo's, en toertochten.
Met michelin Pro Race goede ervaringen in de regen. De eerste 300km moet je het niet doen ( deed ik dus wel ( naja gelijk eerste wedstrijd)) je heb dan totaal geen grip in de bochten, maar eenmaal ingereden, het rijd evengoed als op droog wegdek.
Ik heb enkele weken met Pariba Revolutions gereden. Fijne bandjes, maar ik reed er te vaak lek mee naar mijn zin. En als ik ergens een bloedhekel aan heb.....
Nu heb ik een setje Vittoria Rubino Pro aangeschaft. Ik heb ook een setje Open Corsa Evo CX besteld. Omdat ik altijd mn achterband plat reed dacht ik: is het misschien een idee om met een Rubino Pro achterband en Open Corsa Evo CX voorband te rijden?
Of is het juist de Open Corsa die het meest lek bestendig is? Vanwege de hoge slijtage (gelezen in dit topic) wil ik toch een soort mix doen.
Nu heb ik een setje Vittoria Rubino Pro aangeschaft. Ik heb ook een setje Open Corsa Evo CX besteld. Omdat ik altijd mn achterband plat reed dacht ik: is het misschien een idee om met een Rubino Pro achterband en Open Corsa Evo CX voorband te rijden?
Of is het juist de Open Corsa die het meest lek bestendig is? Vanwege de hoge slijtage (gelezen in dit topic) wil ik toch een soort mix doen.
Hoi,
Die twee Vittorias zijn van een totaal verschillende klasse en lijken me niet ideaal om te gaan combineren. Van de twee neem je als het dan toch moet best de Corsa als achterband vanwege de betere lekbestendigheid.
Lekrijden met de Pariba Revolution komt vaakst voor als de band nog te fabrieksvers is. Best laat je ze enkele maanden op een droge plaats uitdrogen, weg van direct zonlicht.
Als je er dan mee gaat rijden hou je goed in de gaten dat er geen kleine kerven onstaan door scherpe steentjes.
Gebeurt dat toch kan je die zeer goed met cyanocrylaatlijm (Superglue) in gelvorm behandelen waardoor de scheur niet uitdeint en tot een lek leidt.
Een mooie combinatie is een Pariba Criterium vooraan en een Revolution of de lekbestendigere Revolution K achter.
Ciao,
Die twee Vittorias zijn van een totaal verschillende klasse en lijken me niet ideaal om te gaan combineren. Van de twee neem je als het dan toch moet best de Corsa als achterband vanwege de betere lekbestendigheid.
Lekrijden met de Pariba Revolution komt vaakst voor als de band nog te fabrieksvers is. Best laat je ze enkele maanden op een droge plaats uitdrogen, weg van direct zonlicht.
Als je er dan mee gaat rijden hou je goed in de gaten dat er geen kleine kerven onstaan door scherpe steentjes.
Gebeurt dat toch kan je die zeer goed met cyanocrylaatlijm (Superglue) in gelvorm behandelen waardoor de scheur niet uitdeint en tot een lek leidt.
Een mooie combinatie is een Pariba Criterium vooraan en een Revolution of de lekbestendigere Revolution K achter.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Rubino Pro is veel slijtvaster en lekbestendiger dan de Open Corsa CX. De Corsa loopt wel een pak lichter, een van de snelste bandjes verkrijgbaar.
fdegrove schreef:Hoi,
1: Die twee Vittorias zijn van een totaal verschillende klasse en lijken me niet ideaal om te gaan combineren. Van de twee neem je als het dan toch moet best de Corsa als achterband vanwege de betere lekbestendigheid.
2: Lekrijden met de Pariba Revolution komt vaakst voor als de band nog te fabrieksvers is. Best laat je ze enkele maanden op een droge plaats uitdrogen, weg van direct zonlicht.
Als je er dan mee gaat rijden hou je goed in de gaten dat er geen kleine kerven onstaan door scherpe steentjes.
3: Gebeurt dat toch kan je die zeer goed met cyanocrylaatlijm (Superglue) in gelvorm behandelen waardoor de scheur niet uitdeint en tot een lek leidt.
4: Een mooie combinatie is een Pariba Criterium vooraan en een Revolution of de lekbestendigere Revolution K achter.
Ciao,
bike_add1ct schreef:Rubino Pro is veel slijtvaster en lekbestendiger dan de Open Corsa CX. De Corsa loopt wel een pak lichter, een van de snelste bandjes verkrijgbaar.
@fdegrove
1: Is die Corsa wel zo lekbestendig? Ik heb altijd gedacht dat het een superlicht lopend bandje, met goede grip was. En dat de ze nou niet bepaald bekent staan vanwege de lekbestendigheid.
2: Dit kan ik alleen maar beamen. Met de goedkopere Provolutions reed ik binnen een uur lek met de eerste rit (daarna nooit wee op circa 3500 km). Met de Revolutions was dit ook zo. Ik monteer als ik ze binnen heb de Vittoria's en ik leg de Pariba's wel opzij. (Heb je mijn mail daarover nog gekregen?)
3: In mijn 'voorband' (voor zover je daar van kan spreken) zit een gat. Ja echt een gat: een stuk rubber weggekapt. Ik zag de bui al hangen, maar ze zijn dus behoorlijk te repareren? Het zou namelijk erg zonde zijn als ik m al weg zou moeten doen.
4: Ik reed vrijwel iedere keer lek met mijn Revolutions doordat er iets doordrong aan de zijkant van het loopvlak. De anti-leklaag van de Revolution K's zit vooral op het loopvlak. Houd ik het probleem van lekrijden aan de zijkant van het loopvlak niet?
En creëer ik met een Rubino Pro achter en een lichtlopende Corsa CX voor niet een soortgelijke combinatie als Revolution K achter en Criterium voor?
Verder overigens niets dan lof over de Revolutions. Echt superbandjes, ze lopen heerlijk. Echt een wereld van verschil met de Provolutions.
@bike_add1ct:
Dat idee had ik dus ook al. Een slijtvaste redelijk lekbestendige band achter en een soepele lichtlopende band met veel grip voor. Vooral doordat de Corsa's nogal snel blijken te slijten wil ik een mix maken. Bovendien klagen sommigen over de grip (of beter gezegd: het gebrek aan) van de Rubino's. Hier scoort de Corsa ook weer heel goed. Ik dacht eigenlijk wel een behoorlijke balans te creëren zo.
Bedankt voor de hulp alvast.
je creëert misschien wel een balans met een Corsa en een Rubino. Ik zou het zelf nooit doen denk ik want je kan door die rubino ook veel minder plat door de bochten. Je kan met die configuratie wel iets platter dan 2 rubino's maar toch wordt die Corsa beperkt. Als ik toch twee verschillende zou willen monteren zou ik wat dichter bij elkaar liggende banden kiezen. Ik bedoel dus niet een echte trainingsband en een echte wedstrijdband combineren.
Hoi,
1. Die wordt toch algemeen als vrij goed beschouwd qua lekbestendigheid. Zelf heb ik er nooit probelemen mee gehad maar da's uiteraard niet zaligmakend.
2. Mailtje heb ik. Tijdsgebrek en gezien het op het forum nu toch ter sprake komt. Zodoende.
3. Een scheurtje van 2 a 3 mm zal nog lukken maar je kan geen verdwenen rubber of een gat gaan dichten met superglue.
4. Geen idee waar en hoe je rijdt maar elke band heeft zijn achilleshiel aan de zijkant. De Pariba is wat dat beteft niet verschillend van andere, ik heb in geen geval daar enige in het oog springende zwakte ontdekt. De combi Rubino Corsa kan je proberen maar ik blijf het verschil in rijkwaliteit tussen beide toch merkbaar groter vinden dan bv. Criterium + Revolution.
Wat slijtvastheid van de Corsa betreft, ik ken geen band waar ik zo veel kilometers mee heb gereden als die. Echt tot op de draad versleten waren ze toen ik ze uiteindelijk vervangen heb omdat ik vond dat het echt het lot tarten begon te worden. Nu, da's ondertussen een vijftal jaren geleden, geen idee of er wat aan de samenstelling van de band is veranderd maar ik dacht van niet....
Ciao,
1. Die wordt toch algemeen als vrij goed beschouwd qua lekbestendigheid. Zelf heb ik er nooit probelemen mee gehad maar da's uiteraard niet zaligmakend.
2. Mailtje heb ik. Tijdsgebrek en gezien het op het forum nu toch ter sprake komt. Zodoende.
3. Een scheurtje van 2 a 3 mm zal nog lukken maar je kan geen verdwenen rubber of een gat gaan dichten met superglue.
4. Geen idee waar en hoe je rijdt maar elke band heeft zijn achilleshiel aan de zijkant. De Pariba is wat dat beteft niet verschillend van andere, ik heb in geen geval daar enige in het oog springende zwakte ontdekt. De combi Rubino Corsa kan je proberen maar ik blijf het verschil in rijkwaliteit tussen beide toch merkbaar groter vinden dan bv. Criterium + Revolution.
Wat slijtvastheid van de Corsa betreft, ik ken geen band waar ik zo veel kilometers mee heb gereden als die. Echt tot op de draad versleten waren ze toen ik ze uiteindelijk vervangen heb omdat ik vond dat het echt het lot tarten begon te worden. Nu, da's ondertussen een vijftal jaren geleden, geen idee of er wat aan de samenstelling van de band is veranderd maar ik dacht van niet....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Oke bedankt allen. Ik ga eerst gewoon de Rubino Pro's monteren (komen morgen binnen). Even kijken hoe dit bevalt. Dan monteer ik een Corsa voor, kijken hoe het dan bevalt. 2 corsa's rijden zal ik toch niet doen op trainingen. Zou wat zonde zijn. Misschien bewaar ik ze voor de alpen (marmotte enzo).
Als ze Rubino's versleten zijn, ga ik de Revolution K's i.c.m. een Revolution of Criterium eens een kans geven.
Bedankt voor de tips.
Als ze Rubino's versleten zijn, ga ik de Revolution K's i.c.m. een Revolution of Criterium eens een kans geven.
Bedankt voor de tips.