Alles over vakanties op én met de fiets

De mooiste routes van Nederland.

stratotommy
Forum-lid

stratotommy 17 jul 2007 16:59

Kaartje heb ik niet, maar ik rijd van arnhem, naar Oosterbeek (via KEMA bult) dan onderlangs via westerbouwing (heveadorp) naar Doorwerth, via kasteel, holle weg richting heveadorp, onderlangs richting Arnhem, door steken via centrum naar Velp, daalhuizerweg om hoog, emma pyramide, Zijperberg, richting schaapskooi naar beneden, Posbank omhoog, Richting de Steeg naar beneden, keren richting Rheden, daar via de holle weg weer omhoog, posbank op dan via zijperberg naar beneden, emma pyramide (kant beekhuizerweg) omhoog en dan via ring Allee en daalhuizerweg weer naar huis al met al een rond je van een kleine 50 km voornamelijk klimmen :-)

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 17 jul 2007 17:58

[quote="alstro"]Kaartjes heb ik met de hand gemaakt, wat kaarten van de route planner van anwb site geplukt en aan elkaar geplakt.

Ik heb bij Groot-Ammers gewoond dus dat tussenstukje gaat over mijn oude straat. Verder heel bekend in Giessenburg eo. woont veel familie en Oud-Alblas idem. Maar de laatste 10 jaar niet meer geweest, de betuwelijn nog niet gezien bv. [/quote]

Leuk!! Ik rijd zowat dat rondje(de helft ervan) 3x in de week, mijn trainingsrondje!
Ga de dijk uit,Nieuw-Lekkerland, Streefkerk, Groot-Ammers daarna bij Ameide (Waal) de dijk af, Goudriaan, Otteland, Bleskensgraaf, Oud-Alblas langs de Graaf terug. Volgende week kan je weer dronken worden, dan is er weer Paardenmarkt!! Heb geen idee wie je bent, aangezien ik niet weet wie er voor de Broere's daar gewoond hebben!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

jochum
Forum-lid

jochum 18 jul 2007 11:22

in enschede, langs duitsland racen, maar ik heb eigenlijk een vraag, ik ben een maand geleden een weddenschap aangegaan. ik zou in 1 uur 35 kilometer moeten rijden, ik ben 13 maar ik fiets niet veel, hebben jullie mischien tips voor mij?

rene1
Forum-lid

rene1 18 jul 2007 11:42

Tuurlijk: wel veel fietsen
Of; huur zo'n overdekte gestroomlijnde fiets en zorg dat je voornamelijk wind mee of berg af hebt.
of; accepteer je verlies.

jochum
Forum-lid

jochum 19 jul 2007 16:03

was heel behulpzaam:S

simen
Forum-lid

simen 10 jun 2009 23:47

In de Havenkrant, een folderkrantje van de Rotterdamse haven,lees ik net dat het nu echt serieus gaat worden met de route rond het Oost Voornse meer.
Een aanwinst ,denk ik.

Zij is ook tegen

jannak
Forum-lid

jannak 15 jun 2009 11:28

Naar aanleiding van het prachtige rondje van Alstro (ben daar vaak geweest) wil ik mijn 2 favoriete rondjes met jullie delen.

Ik heb mijn halve leven in Rotterdam Zuid gewoond en dan was er maar 1 optie: rondje Hoeksche Waard. Dat was in mijn tijd (jaren'70-'80) een zeer befaamd rondje. "s middags verzamelen om 2 uur bij de Heinoord tunnel en dan gaan met die banaan. Trainings groepen van 30,35 man waren geen uitzondering. En omdat we in die tijd goede profs in Rotterdam e.o. hadden (waar blijft de tijd!): Bas Hordijk, Jan Hordijk, Martin Venix, Martin Rietveld, Martin Havik, Gerrit de Wit en Ria Visser en er regelmatig "gasten" mee fietsten zoals Aad van den Hoek en Bert Pronk werd er bijzonder hard gereden. We waren in die tijd bijna allemaal "semi profs". Halve dagen werken of twee dagen per week en voor de rest fietsen.
Helaas heb ik geen clou hoe je kaartjes op een computer moet zetten dus moet het maar zo, pak er een kaart bij, is ook veel leuker.

We reden dan dit rondje: Heinenoord tunnel, Heinenoord, Goidschalxoord, Oud Beijerland, Nieuw Beijerland, Piershil, Goudswaard, Oudendijk, Nieuwendijk, Zuid Beijerland, Numansdorp, Schuring, Strijensas, Schenkeldijk, Mookhoek, 's Gravendeel, Puttershoek (langs het cafe van Kees Verkerk), Blaaksedijk terug naar de Heinenoord tunnel.

Lang heb ik deze ronde gereden, van mijn 15,16 tot aan mijn 27,28e. Toen werd het serieus. Trouwen, werken etc. en werd het tijd om stillere plaatsen op te zoeken om de kinderen in een rustigere omgeving te laten opgroeien. Gelukkig maakt het voor mijn beroep niet uit waar ik woon dus werd het Weert. Daar woon ik nu bijna 20 jaar tot mijn,onze, grote tevredenheid. Hier zijn de fiets mogelijkheden echt oneindig! Noord, oost, zuid west, je kunt overal heen zonder gestoord te worden door fabrieksterreinen, steden, auto´s of wat dan ook. Overal rust als je wilt, en heuvels!

Dit is een van mijn favoriete rondjes.
Weert, Stramproy, Molenbeersel, Kinrooi, Neeroeteren, Opoeteren, Dorne, As, Opglabbeek, Gruitrode, Wijnshagen, Ellikom, Peer, Kleine Brogel, Overpelt, Neerpelt, Achel, Hamont, Budel, Gastel, Maarheeze en langs de A2 weer terug naar Weert. Heerlijke route met lekkere klimmetjes, stukje onvervalste kasseien en veel door bos en heide.
Op deze route kun je perfect de knooppunten volgen, een in Belgisch Limburg uitgevonden fenomeen. Je noteert alle knooppunten die je wilt fietsen op een stuk schilderstape en plakt dat op je bovenbuis. Nooit meer op een kaart kijken, alleen de knooppunten volgen en klaar. Ideaal!

Jan

http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

thomas1974
Forum-lid

thomas1974 15 jun 2009 14:56

Leuk, heb juist een tijdje geleden een rondje Hoekse Waard uitgezocht wat nogal lijkt op jouw rondje. Sommige plaatsen die je noemt zijn wat gegroeid en kun je nu misschien beter mijden (Oud Beijerland), en ook een aantal wegen en spoorwegen zijn uitgegroeid tot obstakels van formaat. Het is me nog niet gelukt om een stoplichtenvrij rondje te maken (dit moet wel mogelijk zijn), verder is het een prachtig racegebied, relatief rustig en lange rechte wegen.

robbey
Forum-lid

robbey 15 jun 2009 15:18

Afgelopen weekend een prachtige rit gemaakt naar schoonhoven. Begonnen in zoetermeer vanuit daar naar bleiswijk, waddinxveen, gouda, stolwijk , bergambacht, schoonhovenm en weer terug.
Erg landelijk, goeie bereidbare wegen, relatief weinig stoplichten.
Aanrader!

Plaats reactie