gisteren HEL van Voerendaal gereden. was redelijk koud.. graad of 10 en de weersvoorspellingen waren niet al te best. Ik was het parcours al 2 keer weeste verkennen met mijn 2 teamgenoten. We mochten starten met een ploeg van 3 man. 2 2e jaars en een 1e jaars. We wisten dat we goed warm moesten rijden want het zou meteen uit elkaar gaan. De eerste klim was al na 1 km en toen werd er nog niet echt gekoerst. veel renners wachtte een ronde af omdat ze het parcours nog niet kende. maar de 2e ronde werd er flink doorgereden op de Bergseweg en de Fromberg. Ik kon makkelijk mee en ook mijn andere ploegmaat (2e jaars). de 1e jaars moet eraf maar dat was wel een beetje te verwachten. we kwamen boven op de klim met een groep van ongeveer 40 man (van de 150 starters) we reden niet echt hard door waardoor er nog sprinters terug konden komen in de afdaling. ineens begon het kei hard te regenen en hagelen. De temp daalde naar 5 graden en het was echt steenkoud met die natte kleren in de afdaling. Elke keer als we de fromberg of bergseweg op reden vielen er weer een paar af. de laatste ronde gingen we in met 30 man. ik wist dat ik vroeg vooraan moest zitten dus dat deed ik ook. toen we beneden kwamen in Voerendaal zat ik in 3e positie. we reden naar de laatste bocht en toen zat in ongv 6e ik wist dat ik goed zat. totdat iemand voor mijn onderuitgleed in de laatste bocht.. ik kon niet ontwijken met nog veel andere renners dus ik lag tegen de grond. meteen fiets gepakt en naar de finish gerent/fietst. ik kon toch nog 18e worden. anders had er natuurlijk veel meer ingezeten.
volgends mij is daar een ploeggenoot, martin van plateringen, 3e geworden!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)