Tot welke prijsklasse behoort je fiets?
Om even verder te gaan op het topic 'is er een grens voor je' had ik 'graag' geweten tot welke prijsklasse jullie fiets behoort. Ik heb gisteren een koop(weg)gids aangeschaft, waarin alle groepen van 2005 staan. Naarmate ik het boekje doorblader, fronste ik meermaals mijn wenkbrauwen eens er eentje 6000 € of meer kost, zo kwam ik bij Scott USa, de CR1 limited (6.4 kg zonder pedalen, meteen het lichtste frame) Je mag er wel 8599 € voor betalen. Bloedmooie fiets, dat wel. Ikzelf zit al gauw met het ligfietsen boven de 3,4000 euro, daar ik tamelijk gek ben op carbon onderdelen, daar het erg mooi oogt en het carbon tegenwoordig toch in de lift zit. uiteraard begrijp ik dat er onder ons vele zijn die het niet de moeite vinden er te veel geld aan te besteden, maar ieder zijn meug nietwaar?
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 17 Februari 2005
ik heb een DEROSA team bleu afgemonteerd met triple veloce en mavic ksyriums sl ssc tdf uitvoering met 1 gele spaak erin ,fizik arione zadel , pazzaz carbon zadelpen van 152 gram! ik weeg zelf 87kg maar geen centje pijn hoor! deda piega stuur helemaal compleet kost ie ongeeer 2750 euro ok ik weet het een hoop geld ,maar hij is zo mooi en binnenkort eenDEROSA MERAK, die ik eerst voorlopig met de veloce groep afmonteer komt ie op ongeveer 3700 euro en binnen een jaar wil ik er een andere groep op hebben ik denk zelf wel dat het een record gaat worden tja het is hobby en als je 2 jaar gestopt ben met roken en alweer 12 kilo lichter bent mag je je zelf vind ik wel eens kietelen en de veloce groep wil ik dan uiteraard verkopen voor een schappelijke prijs maar voorlopig nog ff doorsturen met de veloce.
BIGROSA Himself
Bij plaatselijke dealer campa in de aanbieding chorus 850 record 1150 voor complete groep
ik heb een DEROSA team bleu afgemonteerd met triple veloce en mavic ksyriums sl ssc tdf uitvoering met 1 gele spaak erin ,fizik arione zadel , pazzaz carbon zadelpen van 152 gram! ik weeg zelf 87kg maar geen centje pijn hoor! deda piega stuur helemaal compleet kost ie ongeeer 2750 euro ok ik weet het een hoop geld ,maar hij is zo mooi en binnenkort eenDEROSA MERAK, die ik eerst voorlopig met de veloce groep afmonteer komt ie op ongeveer 3700 euro en binnen een jaar wil ik er een andere groep op hebben ik denk zelf wel dat het een record gaat worden tja het is hobby en als je 2 jaar gestopt ben met roken en alweer 12 kilo lichter bent mag je je zelf vind ik wel eens kietelen en de veloce groep wil ik dan uiteraard verkopen voor een schappelijke prijs maar voorlopig nog ff doorsturen met de veloce.
BIGROSA Himself
Bij plaatselijke dealer campa in de aanbieding chorus 850 record 1150 voor complete groep
Alleen maar Campa en niets anders!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door nly Campa op 17 Februari 2005
Voor complete groepen ga ik net zo lief naar een bekend goedkoop adres. Moet je uiteraard wel zelf kunnen monteren. Bij Hopmans liggen ze goedkoper, bij Salden waarschijnlijk ook. In het noorden zijn ongetwijfeld ook wel goedkopere adressen te vinden.http://www.hopmansfietsgigant.nl/groeps ... index.html
Misschien dat ik er volgend jaar ook wel een chorusgroep op zet. Zo goedkoop mogelijk op de kop tikken en lekker op de regenachtige winteravonden op zolder in elkaar sleutelen.
n topic maar weer: fietsprijs >2500,-
Voor complete groepen ga ik net zo lief naar een bekend goedkoop adres. Moet je uiteraard wel zelf kunnen monteren. Bij Hopmans liggen ze goedkoper, bij Salden waarschijnlijk ook. In het noorden zijn ongetwijfeld ook wel goedkopere adressen te vinden.http://www.hopmansfietsgigant.nl/groeps ... index.html
Misschien dat ik er volgend jaar ook wel een chorusgroep op zet. Zo goedkoop mogelijk op de kop tikken en lekker op de regenachtige winteravonden op zolder in elkaar sleutelen.
n topic maar weer: fietsprijs >2500,-
Less is bore
@lowracer - jij weet ondertussen waar je moet zijn voor een goede prijs-kwaliteit nietwaar?
@bikeaddIct - mijn groep is eindelijk binnen dus ik kan dit weekeinde beginnen monteren
TS
ps : de adviesprijs van mijn bike laat ik wel weten als hij af is !
@bikeaddIct - mijn groep is eindelijk binnen dus ik kan dit weekeinde beginnen monteren
TS
ps : de adviesprijs van mijn bike laat ik wel weten als hij af is !
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
mijn ridley is in geld uitgedrukt geen super dure fiets, maar voor mij persoonlijk is hij onbetaalbaar.
RIDLEY the speed weapon
Eerlijk gezegd zie ik de relevantie van de vraag niet zo zitten. Is het belangrijk om te weten wat je je aan je fioets uitgeeft? Of gaat het zoals Ridley schrijft: Zolang je maar plezier aan je fiets beleefd.
Red Bull rijdt ook HEEEELLL fijn jôh
Red Bull rijdt ook HEEEELLL fijn jôh
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen...