Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tot welke prijsklasse behoort je fiets?

lowracer
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 feb 2005 12:12

lowracer 02 mar 2005 12:08

Quoten: Origineel geplaatst door blehh op 02 Maart 2005


sorry, ten eerst dacht ik, jij als winkelier kan tegen inkoopprijzen kopen..wat volgt zijn overigens geen inkoopsprijzen
dan :
Scott cr1 "limited" + vork c1 : 2260 euroshimano dura-ace 10 speed : 899 met cranks, dus 650Trapstel FSA K-Force mega-exo : 500Remkabelset Nokon Zilver : 33
Zadelpen Ritchey Carbon : 130Stuurpen Ritchey WCS : 55Stuur Easton EC90 equipe : 175Pedalen Time RXS Carbon-titan : 209Wielen Easton Tempest carbon : 1200Shimano Flightdeck ST7800 : ? 20Stuurlint Easton gel : ? 5Tubes (2x) Vittoria KX/KS/CX : 80zadel Selle Italia SLR carbonio : 105drinkbushouders ekip carbon (2x) : ? 30
 
totaal : 5452 euro
Ik wilde je niet beledigen ofzo, is mij worst wat jij uitgeeft, het boeide me gewoon om te weten wat je allemaal verbouwd hebt. Het verbaaste mij dat je meer betaald hebt dan mijn look 585 met lightweights en bijna alleen speciaal gemaakte rommel, ax-lightness, btp, enz enz en wat record rommel..
hier kon ik cr1 frame voor 1960 krijgen, http://www.neon-radsport.de/
dan sorry, tempest 2, hoge velg is idd 1299, dus tel en 99 bij op als je wilt, http://www.ildiavolo.biz/laufraeder2005.php
enz enz, zoals je ziet reken ik beter dan jij, tenminste ik geef uiteindelijk minder uit voor hetzelfde hihi, als dat geen beter rekenwerk is dan ben ik de kerstman, groeten blehh
 

Heb je een fotootje van je fiets?

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 02 mar 2005 12:20

hij nog niet helemaal af, hoop hem voor de amstel compleet te hebben, foto komt tzt ook, .. zit nog op zadel/pen combi, derailleur, en nog wat prul te wachten..als het goed is komt ie op ongeveer een kilootje of 4,8..hopelijk :], soms zijn spulletjes ineens wat grammen meer als beloofd..

lowracer
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 feb 2005 12:12

lowracer 02 mar 2005 12:25

Quoten: Origineel geplaatst door blehh op 02 Maart 2005


hij nog niet helemaal af, hoop hem voor de amstel compleet te hebben, foto komt tzt ook, .. zit nog op zadel/pen combi, derailleur, en nog wat prul te wachten..als het goed is komt ie op ongeveer een kilootje of 4,8..hopelijk :], soms zijn spulletjes ineens wat grammen meer als beloofd..

4.8?? Dat is toch wel erg weinig, niet?  Nog ff wachten dan!

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 02 mar 2005 12:27

Quoten: Origineel geplaatst door blehh op 02 Maart 2005


dan :
Scott cr1 "limited" + vork c1 : 2260 euro                          2500shimano dura-ace 10 speed : 899 met cranks, dus 650    1000Trapstel FSA K-Force mega-exo : 500              650Remkabelset Nokon Zilver : 33                         40Zadelpen Ritchey Carbon : 130                        200Stuurpen Ritchey WCS : 55                               70Stuur Easton EC90 equipe : 175                       250Pedalen Time RXS Carbon-titan : 209                230Wielen Easton Tempest carbon : 1200              1700Shimano Flightdeck ST7800 : ? 20                      115Stuurlint Easton gel : ? 5                                     10         Tubes (2x) Vittoria KX/KS/CX : 80                         80zadel Selle Italia SLR carbonio : 105                   135drinkbushouders ekip carbon (2x) : ? 30              70

totaal                                             7050
Voor mij is deze discussie gesloten !!! Niet iedereen gaat onderdelen halen over gans de wereld om zo op papier een goedkopere prijs te hebben. En die prijs van die Scott vergeet dat maar !!! Als ik alles in the USA ga halen ben ik waarschijnlijk nog goedkoper af . En om U een plezier te doen trek daar dan nog 300 euro af voor het crankstel van dur-ace.
TS
 
  

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 02 mar 2005 12:39

neuh 4,8 is niet zoo weinig, eigenlijk wilde ik onder de 4 kg maar dan wordt het een beetje een mindere fiets, dit zijn in principe 'normale' onderdelen, zonder geveil of geboor of rare derailleurs, en zelfs normale ergopowers :]
TS, ik ben niet de hele wereld over gegaan hoor, die prijzen komen van precies 3 winkels hier in duitsland, ook het frame en de vork, je kan het zelf navragen bij de betreffende winkels. Niet meteen zo op je teentjes getrapt doen..en ik weet niet of het in de usa goedkoper is, tschussi blehh
ps, kheb zelfs nog een grove fout gemaakt, scott cr1 limited bij de geposte link van neon is niet eens 1960, het frame alleen kost regulair 1900, stuur hem een mailtje en je krijgt het onder de 1600, geloof het was 1560, met vork wordt dat zon 1900..lekker puh blehh

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 02 mar 2005 12:41

kheb het mailtje even gezocht,
Modellspezifikation
Rahmen/Steuersatz                        : SCOTT CR1 LIMITED Modell 2005
Rahmenhöhe                                               : XL
Rahmenfarbe                                   : carbon/chrome decals
 
Barpreis                                            : € 1565,00
 
 

oclv
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 feb 2005 20:56

oclv 02 mar 2005 12:48

maar om even terug te komen op het forum. mijn fiets kostte 4000 euro. met trainingwielen.
trek oclv frame
ultegra / dura-ace
ritchey pro
bontrager race x lite / mavic cosmos
selle san marco era k
 
<i>Trek OCLV</i>

crowlady
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2005 15:47

crowlady 02 mar 2005 12:49

Ben in 2003 gestart met fietsen op de oude Koga van mijn pa. Eind 2003 maar een nieuwe fiets aangeschaft. Een Specialized Dolce van ongeveer 800 euro. Prima fiets om mee te beginnen.
Crowlady

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 02 mar 2005 12:58

4.8?? das wel extreem weinig, wel erg gaaf om te hebben natuurijk! en lighweights zijn en blijven droomwielen.
Ik neem trouwens aan dat je geen wedstrijden gaat rijden met je fiets. of ben je van plan een loden bidon te monteren om de 6.8 kilo te behalen?
ff een vraagje.. lighweights zijn toch tube velgen? hoe doe je het als je lekrijd, heb je tijdens trainingen een verzorger achter aan rijden, of plak je een nieuwe tube erop die hierdoor niet zo goed meer vastzit?
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 02 mar 2005 13:04

Hoe duur de fiets ook is , je moet nog altijd zelftrappen om vooruit te komen ( mits je niet bergaf gaat ).

En al dat geruzie over de prijs van TS zijn racemonster , net of dat mij een bal uit maakt.Dat zijn de meeste over een tijdje allang weer vergeten.

De mijne ( Gazelle Superbe ) kostte , 2920 euro's bij mijn LBS of FM. Heb daarvoor een Gazelle Giro gehad van +/- 1150 euro , maar die heb ik mijn oudere broer geschonken .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 02 mar 2005 13:31

ja precies, nieuwe tube erop en voorzichtig rijden, kheb nu overigens tufo's, die hebben zo'n sealant erbij, voor de meeste pannen dicht dat het gat, je kan er dan na te pompen gewoon op doorrijden..Kheb overigens idd een andere fiets, dit is meer een fun-project, hoewel met 1,5 kg vocht erop, en andere wielen, komt hij bij de 6,8 ;]
ps, ik ruzie niet over prijzen, zoals ik al zei, who cares indeed, kwilde alleen aangeven dat je vaak goedkoper een fiets in elkaar zet dan het lijkt :] en de prijzen hier in DE zijn blijkbaar een flink stuk lagen dan in NL, iets dat ik niet verwachtte..

patrick
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 apr 2004 17:04

patrick 02 mar 2005 13:32

>Ik begrijp niet hoe je tot zo'n besluit komt.  Is dit gebaseerd op >onderzoek ofzo? 
lees dit forum er maar op na, diegenen die dure fietsen kopen, kopen ze om de paar jaar, en doen er zeker geen 5 jaar mee... Je koopt dan namelijk een fiets omdat deze de lichtste van de lichtste componenten bevat, en net 10 speed heeft ipv 9 speed etc... en een jaar later is alles weer lichter en zit er weer een tandwiel meer bij...
>>Je vergeleek dit met een Ferrari, en waarom kopen mensen Ferrari's? 
om in de garage te zetten, drie keer per jaar eruit te halen en er een rondje over de boulevard mee te rijden..._____________________________________________________
>>Misschien wel, maar je gaf nog steeds geen antwoord op de vraag.  Ik bedoel hier niet mee dat fietsen (of frames) van 700 € minderwaardig zijn, maar dat het toch maar toevallig is dat niemand er mee rijd(t).
Ik denk niet dat jij helemaal begrijpt hoe het met sponsors werkt.... twee a drie jaar geleden viel tijdens Parijs Roubaix de complete Lotto ploeg uit omdat ze niet met speciale banden mochten rijden van de sponsor (van Petegem had banden van Mario de Clerq gekregen) en dus reden ze lekker met hun zomerbandjes door de blubber en gingen ze elke bocht op hun bek...
(jullie zoeken zelf maar uit bij wie welke quote hoort, geen zin in...)----------------------------------------------------------------------------
en hee... ik geef alleen mijn mening, dat iedereen hier op z'n veel te dure carbon pikkie is getrapt, prima..... !!!

Plaats reactie