Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley

kalkko
Forum-lid

kalkko 28 dec 2009 08:50

erwinvr6 schreef:
zito schreef:Ik heb 2 seizoen op een Ridley Excalibur gereden en ik zeg het. NOOIT meer Ridley voor mij. De enigste reden van aanschaf was dat ik deze via de club goedkoper kon krijgen. Ik persoonlijk vind Ridley gewoonweg rommel. Mooi design maar qua kwaliteit moeten ze toch onderdoen! Het enigste positieve dat ik over mijn Ridley heb te zeggen is: stevige carbon fiets. Paar keer mee gevallen maar niets gescheurd.

Wat was er rommel aan? dat zou ik wel heel graag willen weten, zit er zelf aan te denken een Helium of een Noah te kopen vandaar

Vind het maar een loze kreet om het gewoon weg rommel tenoemen, zeker als je het disign mooi vind, en ook als je er mee bent gevallen en niks is gescheurd, rommel is in mijn ogen toch wat anders. De Noah is gewoon een fantastische fiets, kwa looks en kwa prestaties.

Gr,

Koos die al drie jaar probleemloos op een Ridley Gladius rijd.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 dec 2009 10:51

Die aluminium Ridley's zijn wel prima, maar die carbon dingen deugen gewoon niet. Als ik zie hoe ontzettend veel Noah's gewoon kapot getrapt werden bij Asito afgelopen seizoen, aan 't eind van 't seizoen reed iedereen op een andere kleur. Het jaar er voor met de Excalibur's braken er wat voorvorken af. De bevestiging van de bidonhouders was zo zwak dat er ook nog de nodige frames zijn afgeschreven doordat die uit 't frame getrokken werden bij valpartijen.
En dan is er nog het balhoofd met 1,5 inch lager waar geen hoeken in gefreesd zijn. Gevolg is dat alle kracht rechtstreeks op 't lager komt. Gemiddelde levensduur 1-1,5 maand. Of de Noah dit balhoofd ook heeft weet ik niet, maar de Excalibur en de Orion wel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

erwinvr6
Forum-lid

erwinvr6 28 dec 2009 20:27

Amclassic-fan schreef:Die aluminium Ridley's zijn wel prima, maar die carbon dingen deugen gewoon niet. Als ik zie hoe ontzettend veel Noah's gewoon kapot getrapt werden bij Asito afgelopen seizoen, aan 't eind van 't seizoen reed iedereen op een andere kleur. Het jaar er voor met de Excalibur's braken er wat voorvorken af. De bevestiging van de bidonhouders was zo zwak dat er ook nog de nodige frames zijn afgeschreven doordat die uit 't frame getrokken werden bij valpartijen.
En dan is er nog het balhoofd met 1,5 inch lager waar geen hoeken in gefreesd zijn. Gevolg is dat alle kracht rechtstreeks op 't lager komt. Gemiddelde levensduur 1-1,5 maand. Of de Noah dit balhoofd ook heeft weet ik niet, maar de Excalibur en de Orion wel.

De renners van asito rijden toch ook op noah's model 2008 dacht ik. Rijd nu op een Ridley Ignite team mountainbike en die bevalt me erg goed vandaar dat ik een Ridley racefiets wilde gaan kopen.
the older i get the faster i used to be

kalkko
Forum-lid

kalkko 28 dec 2009 20:43

Amclassic-fan schreef:Die aluminium Ridley's zijn wel prima, maar die carbon dingen deugen gewoon niet. Als ik zie hoe ontzettend veel Noah's gewoon kapot getrapt werden bij Asito afgelopen seizoen, aan 't eind van 't seizoen reed iedereen op een andere kleur. Het jaar er voor met de Excalibur's braken er wat voorvorken af. De bevestiging van de bidonhouders was zo zwak dat er ook nog de nodige frames zijn afgeschreven doordat die uit 't frame getrokken werden bij valpartijen.

Zal ik niet tegen spreken hoor dat de frames voor wedstrijden niet sterk genoeg zijn, maar voor gewoon recreatief gebruik, heb ik nog nooit iets verkeerds gehoord over de ridley's, en in de groep waar ik rij rijden diverse Ridley's en heb nog nooit een probleem gehoord. Wel zijn er frames die lak problemen hebben, waaronder die van mij zelf, maar die werden keurig op gelost. In de groep waar ik in rij rijden Orion's en ook Excalibur, ook nog wat oudere ridley modellen, nooit iets gehoord van scheuren in het frame en ook niet over slechte lagers.

Gr,

Koos

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 dec 2009 21:04

erwinvr6 schreef:

De renners van asito rijden toch ook op noah's model 2008 dacht ik. Rijd nu op een Ridley Ignite team mountainbike en die bevalt me erg goed vandaar dat ik een Ridley racefiets wilde gaan kopen.

Daar zijn ze mee begonnen, maar halverwege het seizoen reden de meeste al op 't 2009 model. Verschil is volgens mij enkel de kleurstelling.

Dat balhoofd zal vast wel een veel langer leven beschoren zijn als je maar weinig in de regen rijdt. Maar dan nog is 't ontwerp ondeugdelijk.
Ik verbaas me alleen over 't feit dat de slechte reputatie van Ridley Veendam heeft overgeslagen. De 1e generaties van de Excalibur en Damocles braken met bosjes tegelijk. Zo erg is het niet meer, maar ik hoef er echt niet over te denken om een carbon frame van Ridley te kopen (nog buiten het feit dat mijn voorvork dwars door midden brak).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gobi
Forum-lid

gobi 28 dec 2009 22:46

[img=http://img515.imageshack.us/img515/7739/dsc02680e.jpg]

Mijn nieuwe noah 2010, record 11-speed, shamal ultra tubular.
Ridley Noah 2010
Ridley x-night 2009
Thompson x-line 2005

fizik
Forum-lid

fizik 28 dec 2009 23:05

Zeer vette racer!

kalkko
Forum-lid

kalkko 29 dec 2009 00:36

gobi schreef:[img=http://img515.imageshack.us/img515/7739/dsc02680e.jpg]

Mijn nieuwe noah 2010, record 11-speed, shamal ultra tubular.

Wat een vette fiets zeg, prachtig hoor, kan absoluut concureren met bv cervelo(die ook hun problemen hebben, denk dan aan ingesleten achter pads) of pina rello, en merken als colnago, giant, trek, scott mogen niet eens in zijn schaduw staan.
Zou je mij een lol willen doen en over een half jaar vertellen wat er allemaal is af gebroken??

gr,

Koos

gobi
Forum-lid

gobi 29 dec 2009 10:36

@ Koos

Zal het proberen te onthouden, de eerste ritjes waren alleszins fantastisch. Zal dit fietske niets ontzien, ronde van vlaanderen, kasseien, ... dus zal ik zeker een objectief oordeel kunnen vellen en niet van horen zeggen, en welk merk heeft er nooit een probleempje? Ik heb bewust gekozen voor een ridley, na mijn uitermate positieve ervaringen met m'n cyclocrossfiets (x-nigt, sram red).

grtn
Ridley Noah 2010
Ridley x-night 2009
Thompson x-line 2005

joren
Forum-lid

joren 16 jan 2010 22:37

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 16 jan 2010 23:00

Vind dit sterk overdreven!! (Ik ben gewoon jaloers...)
Niets is wat het lijkt..

Plaats reactie