Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Easton vista

luyfred
Forum-lid

luyfred 13 sep 2005 13:29

Als Easton wielen.
Aangekocht begin juli van dit jaar bij Van Eyck in Aalst voor 250 Euro. 

rolandt
Forum-lid

rolandt 13 sep 2005 13:43

Quoten: Origineel geplaatst door luyfred op 13 September 2005

Als Easton wielen.
Aangekocht begin juli van dit jaar bij Van Eyck in Aalst voor 250 Euro. 

Een complete set Easton Vista SL voor €  250,-- , mooie deal.Fijn te horen dat ze jou goed bevallen; wellicht dat ik ze ook kies.

heusw
Forum-lid

heusw 14 sep 2005 01:22

Zo te horen zijn die Easton Vista's dus wel aardige goeie wielen. Ik had namelijk zelf ook een topic opgezet over welke wielen ik het best kon kiezen.Maar m'n voorkeur gaat uit naar de Vista SL..Denk dat ik die ook maar aanschaf  Voor 250 € is inderdaad een mooie prijs.

rolandt
Forum-lid

rolandt 14 sep 2005 01:32

Zie overigens ook dit topic voor nog meer info over Easton wielen:
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Active

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 14 sep 2005 12:41

Ik fiets al een heel jaar met de tempest II wielen en heb al vele eastonsets verkocht. Ik mag gerust zeggen dat easton betere kwaliteit levert dan mavic.De wielen zijn veel stijver en de gewichten vallen beter mee.Heb nog "geen enkel" wiel terug binnengekregen om te moeten rechten, dat zou ook niet echt mogen want daar draait hun technologie (spaakspanning op klank) allemaal om.De Vista & Vista Sl's hebben wel gewone spaken ipv twin thread maar ook deze zijn met de hand (op geluid) gemaakt dus ook onder perfecte spanning.Vanaf 2006 ook voor campagnolo leverbaar en in 15 verschillende kleuren (mits opleg).
PS : de velomax wielen hebben hier trouwens in 2005 altijd al bestaan met easton stickers, enkel op de naaf zie je het velomax logo.

rolandt
Forum-lid

rolandt 14 sep 2005 12:54

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 14 September 2005

Ik fiets al een heel jaar met de tempest II wielen en heb al vele eastonsets verkocht. Ik mag gerust zeggen dat easton betere kwaliteit levert dan mavic.De wielen zijn veel stijver en de gewichten vallen beter mee.Heb nog "geen enkel" wiel terug binnengekregen om te moeten rechten, dat zou ook niet echt mogen want daar draait hun technologie (spaakspanning op klank) allemaal om.De Vista & Vista Sl's hebben wel gewone spaken ipv twin thread maar ook deze zijn met de hand (op geluid) gemaakt dus ook onder perfecte spanning.Vanaf 2006 ook voor campagnolo leverbaar en in 15 verschillende kleuren (mits opleg).
PS : de velomax wielen hebben hier trouwens in 2005 altijd al bestaan met easton stickers, enkel op de naaf zie je het velomax logo.

Ok, klinkt allemaal als zeer degelijk. Zeg, en het enige verschil tussen de Vista's en de Vista's SL zit 'm in de spaken? De SL variant heeft alu spaken en is daarmee zo'n 50 gram per wiel lichter als ik me niet vergis.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 14 sep 2005 12:58

klopt, er zit vrij weinig verschil ts de 2.

ilko
Forum-lid

ilko 14 sep 2005 13:34

Als je nou zo'n setje Eastons vergelijkt met een setje handgespaakte CXP33 velgen om Ultegra naven. Qua kosten ontloopt het elkaar niet heel erg veel (alhoewel ik die naven natuurlijk al heb). Maar wat scheelt het in kwaliteit? Zijn Ultegra naven beter/slechter dan de naven die Easton gebruikt (of bijv Mavic in vergelijkbare wielen)?

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 14 sep 2005 13:43

Kijk, de eastonnaven zijn met vaste lagers terwijl de ultegra naven met bills zijn.Qua onderhoud zijn de eastons dus veel vriendelijker.Normaal gezien draaien vaste lagers iets minder soepel, maar dat is bij de eastons helemaal niet zo.Dat ligt ook aan de kwaliteit v/d naaf, ga maar eens naar een FM en draai eens met een wiel, je zult verstelt staat hoe weinig (geen) frictie er is ts as en lager, ze draaien feilloos.Ik heb ook een setje Ksyrium SL's met ceramische lagers, maar mijn tempesten met de standaardlagers draaien beter/mooier als mijn SL's ! En het heeft niks te maken met dat ik easton verkoop dat ik het zo promoot, want ook mavic, bontrager, campagnolo, dt-swiss, fulcrum, handgespaakte wielen, etc. verkoop ik, maar ik vind in de prijsklasse tot 500 euro de eastons beter als ander genoemde wielsets. Bijv : Vista (SL) in vergelijking met shimano wh-r550 of 600, campa scirocco/vento, mavic equipe/cosmosCircuit in vergelijking met mavic elite

trekbiker
Forum-lid

trekbiker 14 sep 2005 15:26

zijn de vista"s ook geschikt voor mijn probleem(100kg)
<a target="_blank" href= " http://img.photobucket.com/albums/v394/ ... C01354.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">mijn trekkie</a>

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 14 sep 2005 20:26

Quoten: Origineel geplaatst door trekbiker op 14 September 2005

zijn de vista"s ook geschikt voor mijn probleem(100kg)

zijn zeker geschikt, maar als je voor 100 zekerheid wil gaan dan moet je de Circuits nemen, vermits zij een andere technologie gebruiken.Easton geeft trouwens 3 jaar garantie op spaakbreuk dus op dat vlak zit je safe

trekbiker
Forum-lid

trekbiker 14 sep 2005 21:01

in de vista zit een EASTN J-bend naaf en in de circuit een Easton R2 naaf
en aantal spaken verschillen, ik neem aan dat de easton r2 naaf beter is

<a target="_blank" href= " http://img.photobucket.com/albums/v394/ ... C01354.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">mijn trekkie</a>

Plaats reactie