Quote: Origineel geplaatst door Andre op 01 April 2005
Mijn ervarings is dat als de pasvorm goed is een hard carbon zadel beter zit..een lekker gevuld zadel verbergt een beetje een slechtere pasvorm.Ik heb nu een Ax-lightness zadel. Veel comfortabeler dan mijn SLR zadel op mijn andere racefiets.Maar het is allemaal wel erg persoonlijk hoor, Ik vind die dikke gevulde zadels op de lange duur erg broeierig.
Couldn't agree more...
Comfort hangt meer af van de vorm van het zadel dan van gebeurlijke zachtheid of gelvullingen. Daarnaast heb je het zeem uiteraard.
Ikzelf heb een AX-Lightness Apollo zadel op een Trek 5900. Axel Schnura verzekerde mij ervan dat als ik goed zit op een San Marco Era, dat die Apollo dan ook perfect zou zijn: afmetingen zijn dezelfde.
Weet je wat zo goed is aan AX-Lightness? Wel, de carbon schelp van het zadel en de brug (railtjes) zijn in 1 stuk carbon (da's uniek!!) waardoor de natuurlijke demping van het carbon uniek is. Het geeft een pak comfort en ik heb helemaal geen last, van niets, zelfs niet bij hele lange duurritten in het zadel.
Full carbon zadel.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quote: Origineel geplaatst door Andre op 13 Juni 2005
1 Stuk? Is dat wel zo? De rails zien er bij mij verlijmt uit. Aan de achterkant bot ertegen aan gelijmd, met wat extra "vlees" en aan de voorkant in extra materiaal gestoken en verlijmt. Als jullie begrijpen wat ik bedoel te snappen
Ik merk toch dat de "schelp" en de rails als bij geen ander produkt op de markt in elkaar verweven zitten. Het is toch ook hetgeen Axel Schnura van AX-Lightness mij verzekerde.
Wat er ook van zij, ik ben geen materiaalspecialist, maar het systeem van AX-Lightness is wel uniek. En de zadels veren lekker mee met vibraties van het wegdek of de kadans van de renner... heerlijk.
Ik vond dit op de AX-Lightness website:
"Hence, we developed a technology that enabled us to laminate the cover and rails 'wet in wet'. ... Our unique production technology allows an optimal connection between the saddle and the rails. This, in turn, makes it possible to avoid the use of other fastening mechanisms such as screws, which could damage the laminate. It is this technology that represents the decisive advantage of our saddles regarding safety, comfort and weight. Moreover, besides the mechanical advantages, this particular production method also has optical advantages as there are no fastening mechanisms that would have to be hidden through additional cushioning."
1 Stuk? Is dat wel zo? De rails zien er bij mij verlijmt uit. Aan de achterkant bot ertegen aan gelijmd, met wat extra "vlees" en aan de voorkant in extra materiaal gestoken en verlijmt. Als jullie begrijpen wat ik bedoel te snappen
Ik merk toch dat de "schelp" en de rails als bij geen ander produkt op de markt in elkaar verweven zitten. Het is toch ook hetgeen Axel Schnura van AX-Lightness mij verzekerde.
Wat er ook van zij, ik ben geen materiaalspecialist, maar het systeem van AX-Lightness is wel uniek. En de zadels veren lekker mee met vibraties van het wegdek of de kadans van de renner... heerlijk.
Ik vond dit op de AX-Lightness website:
"Hence, we developed a technology that enabled us to laminate the cover and rails 'wet in wet'. ... Our unique production technology allows an optimal connection between the saddle and the rails. This, in turn, makes it possible to avoid the use of other fastening mechanisms such as screws, which could damage the laminate. It is this technology that represents the decisive advantage of our saddles regarding safety, comfort and weight. Moreover, besides the mechanical advantages, this particular production method also has optical advantages as there are no fastening mechanisms that would have to be hidden through additional cushioning."
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
heb zelf ook een carbon zadeltje van 130 g
ik had eerst een selle italia flite gel flow maar die vond ik veelste lomp op mijn racefiets en heb goedkoop een volledig carbonne zadel met titanium brug kunnen aansmeren was helemaal nieuw!
toch merk ik bijna geen verschil in zadel!
ik had eerst een selle italia flite gel flow maar die vond ik veelste lomp op mijn racefiets en heb goedkoop een volledig carbonne zadel met titanium brug kunnen aansmeren was helemaal nieuw!
toch merk ik bijna geen verschil in zadel!
er gaat niets boven een fiets!!!
Heb sinds kort ook en carbon zadel, had er eerlijk gezegd een hard hoofd in of ik hier wel op kon fietsen. Nu al een paar keer een paar uur op gefietst, en geen pijn in m'n kont. Geen last van glijden, zit gewoon heerlijk. Het ziet er trouwens echt perfect uit, het oog wil ook wat.
Groeten Ronald
Groeten Ronald
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 08 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 06 November 2005
da's te zwaar voor de c64 kun je beter de SLR carbon (niet de carbonio) pakken.
waarom niet de carbonio ?
die heeft gewoon leder bekleding zeg maar.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 06 November 2005
da's te zwaar voor de c64 kun je beter de SLR carbon (niet de carbonio) pakken.
waarom niet de carbonio ?
die heeft gewoon leder bekleding zeg maar.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;