Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Cinelli RAM Hoe bevalt dat?

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 25 okt 2006 21:48

Zag op de beurs ook een Cineli RAM stuurbocht, precies hetzelfde als de intergrated RAM, maar nu te combineren met een losse stuurpen in dit geval een NEO carbon van Cineli.
Zag er ook erg goed uit en dan heb je ook nog wat verstel mogelijkheden.

De nieuwe RAM-bar
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

speric
Forum-lid HC

speric 26 okt 2006 13:10

Zou het wel net zo stijf zijn dan ?

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 26 okt 2006 22:35

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 26 Oktober 2006

Zou het wel net zo stijf zijn dan ?

Geen idee, heb nog nooit stijfheidswaarde's gezien ook niet van de intergrated. Zag er ieder geval wel strak uit in combinatie met een Neo-stuurpen. Het voordeel is dat je nu nog wat verstelmogelijkheid heb en ook langer kan dan de 120 mm.

nitronoodles
Forum-lid

nitronoodles 27 okt 2006 21:32

Iemand een idee of er een FlightDeck computer op een Ram gemonteerd kan worden?

nitronoodles
Forum-lid

nitronoodles 27 okt 2006 22:34

Klopt, allleen moeten de sensoren in de shifters geplaatst worden en daarvoor moeten de gaten groot genoeg zijn bij de shifters.

andropov
Forum-lid

andropov 28 okt 2006 21:50

Quoten: Origineel geplaatst door Nitronoodles op 27 Oktober 2006

Klopt, allleen moeten de sensoren in de shifters geplaatst worden en daarvoor moeten de gaten groot genoeg zijn bij de shifters.

Ik ben ook van plan zo'n stuur aan te schaffen en ben ook gewend om met een flightdeck te rijden.
Helaas is dit niet zonder problemen te monteren op zulke sturen.
Ten eerste de bevestiging van de steun op het stuur zelf, of je moet al op dat hulpstuk deze steun zetten, maar dan hangt hij wel erg ver en is de knappe uitstraling van het stuur wel helemaal weg.
Ten tweede moeten de kabeltjes die naar de schifters lopen normaal gezien onder het stuurlint, maar er loopt geen stuurlint tot ver voorbij de shifters natuurlijk. Plakband zou hier ook weer alle charme van 't stuur wegnemen.
Optie is enkel een Polar op de steun v h stuur vrees ik.
Greetzzz
Andropov
2fast4u

jurgen33
Forum-lid

jurgen33 28 nov 2006 21:29

Ik heb wat rondgekeken op www.roadbikereview.com en enkele user reviews gelezen van de cinelli RAM.
Daar beweerden mensen dat de verborgen kabelgoten op een slechte plaats lagen waardoor je weinig keuze hebt met betrekking tot de plaats om je shifters te monteren. Ik begrijp die uitleg eerlijk gezegd niet zo goed!
Ik las ook klachten over de afwerking van de glanslak.
Is er iemand die soortgelijke klachten heeft?
Life\'s short - Race hard! :-)

anniversary
Forum-lid

anniversary 29 nov 2006 17:50

Ikzelf heb ook een cinelli RAM stuur,de verborgen kabelgoten zijn alleen een probleem als je de shifters hoog op het stuur wil plaatsen.Met de glanslak heb ik bij mijn stuur geen problemen.Ik vind het een goed stuur.
Sinds enkele weken heb ik op mijn andere fiets een PRO stealth stuur,bij dit stuur kan men de shifters plaatsen zoals men wil.Ik vind het PRO stuur zelfs iets beter in de hand liggen dan de cinelli RAM .
Groetjes

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 29 nov 2006 20:11

Heb ook geen problemen met de glanslak na 2 seizoenen is er nog niets aan het stuur te zien.
Ook qua met de afstelling van de shifters heb ik geen problemen, deze heb ik op de "normale" hoogte staan.

davey
Forum-lid

davey 29 nov 2006 20:24

rijden jullie ook wedstrijd ermee?
ik wil er volgend jaar ook 1 maar k rijd wedstrijden en dus meer kans op valpartijen. en dan is hij best duur, maar ik vind em zo mooi

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 29 nov 2006 20:41

Quoten: Origineel geplaatst door davey op 29 November 2006

rijden jullie ook wedstrijd ermee?
ik wil er volgend jaar ook 1 maar k rijd wedstrijden en dus meer kans op valpartijen. en dan is hij best duur, maar ik vind em zo mooi

Nee, ikzelf ben toerder. Risico op valpartijen met wedstrijden lijkt mij inderdaad wat groter. Ik weet niet hoeveel stuurtjes je nu al heb moeten aanschaffen vanwege een crash?

Plaats reactie