Droomfiets
Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 16 Oktober 2004
Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 16 Oktober 2004
Toch vind ik het een heel gaaf ding...
D'r zit een raar gezwel onderaan de zadelpen. Verder wel mooi futuristisch. De vorm doet me een heel klein beetje denken aan de Koga's van het nederlands olympisch team.
Hi, dat zijn geen koga's maar BT, bike technology australia frames waar ze zo mooi koga op gezet hebben, http://www.usauzziesales.com/
dacht laat het even weten :\
Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 16 Oktober 2004
Toch vind ik het een heel gaaf ding...
D'r zit een raar gezwel onderaan de zadelpen. Verder wel mooi futuristisch. De vorm doet me een heel klein beetje denken aan de Koga's van het nederlands olympisch team.
Hi, dat zijn geen koga's maar BT, bike technology australia frames waar ze zo mooi koga op gezet hebben, http://www.usauzziesales.com/
dacht laat het even weten :\
Dat is vrij algemeen gebruik, tijdritfietsen van gespecialiseerde framebouwers met daarop de stickers van de sponsorfiets van de ploeg: Michael Rogers werd zo laatst wereldkampioen op een Teschner (www.teschnerbikes.com) met Time stickers en iedereen ken de (overigens prachtige) tijdritframes van Walser die in gebruik zijn bij Ullrich (Bianchi, nu T-Mobile) en o.a. Uwe Peschel en Michael Rich by Gerolsteiner (www.walser-cycles.ch)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 27 Oktober 2004
Dat is vrij algemeen gebruik, tijdritfietsen van gespecialiseerde framebouwers met daarop de stickers van de sponsorfiets van de ploeg: Michael Rogers werd zo laatst wereldkampioen op een Teschner (www.teschnerbikes.com) met Time stickers en iedereen ken de (overigens prachtige) tijdritframes van Walser die in gebruik zijn bij Ullrich (Bianchi, nu T-Mobile) en o.a. Uwe Peschel en Michael Rich by Gerolsteiner (www.walser-cycles.ch)
Ullrich rijdt niet meer altijd op z'n Walser, alleen het stuur is nog wel gebleven. Vaak is het dit seizoen een speciale Giant geweest.
Dat is vrij algemeen gebruik, tijdritfietsen van gespecialiseerde framebouwers met daarop de stickers van de sponsorfiets van de ploeg: Michael Rogers werd zo laatst wereldkampioen op een Teschner (www.teschnerbikes.com) met Time stickers en iedereen ken de (overigens prachtige) tijdritframes van Walser die in gebruik zijn bij Ullrich (Bianchi, nu T-Mobile) en o.a. Uwe Peschel en Michael Rich by Gerolsteiner (www.walser-cycles.ch)
Ullrich rijdt niet meer altijd op z'n Walser, alleen het stuur is nog wel gebleven. Vaak is het dit seizoen een speciale Giant geweest.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 27 Oktober 2004
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 Oktober 2004
Ullrich rijdt niet meer altijd op z'n Walser, alleen het stuur is nog wel gebleven. Vaak is het dit seizoen een speciale Giant geweest.
En wie bouwde die "Giant"?
Niet Walser, in de Ronde van Duitsland reed hij niet met z'n Walser, het balhoofd was het nieuwe giant balhoofdstel voor tijdrit fietsen, die fiets was veel minder slooping dan een gewone Giant. Wie hem bouwde, geen id, misschien wel gewoon bij Giant vandaan speciaal gemaakt, net zoals de fiets van bijv Zabel
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 Oktober 2004
Ullrich rijdt niet meer altijd op z'n Walser, alleen het stuur is nog wel gebleven. Vaak is het dit seizoen een speciale Giant geweest.
En wie bouwde die "Giant"?
Niet Walser, in de Ronde van Duitsland reed hij niet met z'n Walser, het balhoofd was het nieuwe giant balhoofdstel voor tijdrit fietsen, die fiets was veel minder slooping dan een gewone Giant. Wie hem bouwde, geen id, misschien wel gewoon bij Giant vandaan speciaal gemaakt, net zoals de fiets van bijv Zabel
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 Oktober 2004
Niet Walser, in de Ronde van Duitsland reed hij niet met z'n Walser, het balhoofd was het nieuwe giant balhoofdstel voor tijdrit fietsen, die fiets was veel minder slooping dan een gewone Giant. Wie hem bouwde, geen id, misschien wel gewoon bij Giant vandaan speciaal gemaakt, net zoals de fiets van bijv Zabel
Niet Walser? Wat is je bron, of is het slechts je vermoeden? Volgens een Zwitsers fietsforum maakte Walser zijn "Giant" frame namelijk wel degelijk. Op bestelling, en zeker voor "Ulle", kan heel veel bij Walser.
http://ourworld.compuserve.nl/GustlW2/U ... tfiets.jpg
Het lijkt een doorontwikkeling van Model 3 (bij Bianchi gebruikte Ullrich een Model 5)
http://www.walser-cycles.ch/Cy_model3/Total3.jpg
Quoten: Origineel geplaatst door LEICH op 14 Oktober 2004
Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 14 Oktober 2004
Hier een nieuw topic over... je droomfiets!
vertel hier wat je droomfiets is en als het kan een plaatje erbij!
ik zal beginnen:
een Pinarello Paris in het zwart, campagnolo record afgemonteerd, met Easton carbon wielen:
deze wielen (Easton carbo , 1800 € :S)
ik denk dat deze combinatie zo'n 5000 € gaat kosten als ik het zou kopen :S
Remi, ik wil je droom niet als een zeepbel uiteen doen spatten, maar ik vermoed dat je er met Euro 5.000,- niet komt hoor.. Frame zal ergens tussen de 3.000 en 3.500 kosten, je Easton wieltjes nog eens 1.800 en ik neem aan dat je ook graag remmen, versnellingen, cranks, pedalen etc. erop wilt hebben.
Maar je hebt gelijk, hij is schitterend!
Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 14 Oktober 2004
Hier een nieuw topic over... je droomfiets!
vertel hier wat je droomfiets is en als het kan een plaatje erbij!
ik zal beginnen:
een Pinarello Paris in het zwart, campagnolo record afgemonteerd, met Easton carbon wielen:
deze wielen (Easton carbo , 1800 € :S)
ik denk dat deze combinatie zo'n 5000 € gaat kosten als ik het zou kopen :S
Remi, ik wil je droom niet als een zeepbel uiteen doen spatten, maar ik vermoed dat je er met Euro 5.000,- niet komt hoor.. Frame zal ergens tussen de 3.000 en 3.500 kosten, je Easton wieltjes nog eens 1.800 en ik neem aan dat je ook graag remmen, versnellingen, cranks, pedalen etc. erop wilt hebben.
Maar je hebt gelijk, hij is schitterend!
Quoten: Origineel geplaatst door LEICH op 14 Oktober 2004
Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 14 Oktober 2004
Hier een nieuw topic over... je droomfiets!
vertel hier wat je droomfiets is en als het kan een plaatje erbij!
ik zal beginnen:
een Pinarello Paris in het zwart, campagnolo record afgemonteerd, met Easton carbon wielen:
deze wielen (Easton carbo , 1800 € :S)
ik denk dat deze combinatie zo'n 5000 € gaat kosten als ik het zou kopen :S
Remi, ik wil je droom niet als een zeepbel uiteen doen spatten, maar ik vermoed dat je er met Euro 5.000,- niet komt hoor.. Frame zal ergens tussen de 3.000 en 3.500 kosten, je Easton wieltjes nog eens 1.800 en ik neem aan dat je ook graag remmen, versnellingen, cranks, pedalen etc. erop wilt hebben.
Maar je hebt gelijk, hij is schitterend!
Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 14 Oktober 2004
Hier een nieuw topic over... je droomfiets!
vertel hier wat je droomfiets is en als het kan een plaatje erbij!
ik zal beginnen:
een Pinarello Paris in het zwart, campagnolo record afgemonteerd, met Easton carbon wielen:
deze wielen (Easton carbo , 1800 € :S)
ik denk dat deze combinatie zo'n 5000 € gaat kosten als ik het zou kopen :S
Remi, ik wil je droom niet als een zeepbel uiteen doen spatten, maar ik vermoed dat je er met Euro 5.000,- niet komt hoor.. Frame zal ergens tussen de 3.000 en 3.500 kosten, je Easton wieltjes nog eens 1.800 en ik neem aan dat je ook graag remmen, versnellingen, cranks, pedalen etc. erop wilt hebben.
Maar je hebt gelijk, hij is schitterend!
beste forummers,
nog maar eens terug naar het leuke droomfiets idee. Er zijn zoveel mooie fietsen en frames, duizelingwekkend. Ook minder mooi: de Tango van De Rosa, overigens een Moordmerk!!
Erger kan ook nog: de voorvork van de dure Pina's. Alsof je teveel op hebt, het golft op en neer. Ik kan er nooit van gaan houden denk ik. Men zegt dat het nut heeft! Die fietsen hoef ik dus niet te kopen. Toch zijn er (veel?) mensen die het wel mooi vinden. Moet kunnen.
Hierbij nog maar eens een hele mooie fiets. Minpuntje: iets teveel slope naar mijn zin. Verder errug mooi nietwaar, zo'n Bottechia
groet KlaasG
http://www.nyvelocity.com/slideshow//125/bottechia.jpg
nog maar eens terug naar het leuke droomfiets idee. Er zijn zoveel mooie fietsen en frames, duizelingwekkend. Ook minder mooi: de Tango van De Rosa, overigens een Moordmerk!!
Erger kan ook nog: de voorvork van de dure Pina's. Alsof je teveel op hebt, het golft op en neer. Ik kan er nooit van gaan houden denk ik. Men zegt dat het nut heeft! Die fietsen hoef ik dus niet te kopen. Toch zijn er (veel?) mensen die het wel mooi vinden. Moet kunnen.
Hierbij nog maar eens een hele mooie fiets. Minpuntje: iets teveel slope naar mijn zin. Verder errug mooi nietwaar, zo'n Bottechia
groet KlaasG
http://www.nyvelocity.com/slideshow//125/bottechia.jpg
even een forward slash minder bij de vorige "post" en hij doet het:
Tis een leuk fietsje, dat zeker, maar ik denk niet dat ik ervan zal dromen...
kwijl, kwijl...........................
mijn mening is dat look echt super mooie carbon frames produceert...........
jammer genoeg kan ik weinig foto's van complete lookfietsen vinden.......
die complete fiets vind ik niet esthetisch echt mooi afgewerkt maar is wel topspul waarschijnlijk......
of
IMG height=450 hspace=5 src= http://www.cyclingnews.com/photos/2004/ ... 2-bike.jpg">
mijn mening is dat look echt super mooie carbon frames produceert...........
jammer genoeg kan ik weinig foto's van complete lookfietsen vinden.......
die complete fiets vind ik niet esthetisch echt mooi afgewerkt maar is wel topspul waarschijnlijk......
of
IMG height=450 hspace=5 src= http://www.cyclingnews.com/photos/2004/ ... 2-bike.jpg">