Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Renner van het Jaar

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 13 okt 2010 23:57

Wieler Revue schreef:
LVGH schreef:Er is altijd een beste renner van het jaar! Dat jij Mollema's Giro niet op waarde weet in te schatten is spijtig. Hij heeft daar erg sterk gereden en verwachtingen voor de toekomst geschapen. Naast deze prestatie heeft hij nog een schitterende etappeoverwinning in de Ronde van Polen gehaald.

Och je hebt helemaal gelijk! De ronde van Polen! Ik was het haast helemaal vergeten, geweldige ronde die van Polen. Fantastisch sterk deelnemersveld, prachtige historie, miljoenen kijkers aan de buis gekluisterd. Het hoofddoel voor elke grote renner. Geweldig! De ronde van Polen.

Tja, we hebben nu eenmaal al 30 jaar geen TdF winnaar gehad. Als je dan wat verder durft te kijken dan je neus lang is zie je heus mooie dingen ;) Je kunt natuurlijk ook 30 jaar lang gaan klagen dan we niks voorstellen. Ik zou dan toch een andere liefhebberij zoeken.

danny1407
Forum-lid

danny1407 14 okt 2010 00:02

Ik vond de manier waarop Terpstra de halve Raboploeg in zijn eentje te kakken zette op het NK toch wel het meest noemenswaardige nederlands wielermoment van dit jaar.
Samen met zijn Vuelta en WK, mocht hij voor mij op de nominatie....maar helaas.
FacebookS3RSSite

kaj1500
Forum-lid

kaj1500 14 okt 2010 11:57

danny1407 schreef:Ik vond de manier waarop Terpstra de halve Raboploeg in zijn eentje te kakken zette op het NK toch wel het meest noemenswaardige nederlands wielermoment van dit jaar.
Samen met zijn Vuelta en WK, mocht hij voor mij op de nominatie....maar helaas.

Hij kreeg dan wel de volledige medewerking van de ploeg die hij te kakken heeft gezet. ;)

Gesink gaat voor 3e op rij, daar kan niemand omheen denk ik.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

wielerrevue
Forum-lid

wielerrevue 14 okt 2010 14:10

LVGH schreef:
Wieler Revue schreef:
LVGH schreef:Er is altijd een beste renner van het jaar! Dat jij Mollema's Giro niet op waarde weet in te schatten is spijtig. Hij heeft daar erg sterk gereden en verwachtingen voor de toekomst geschapen. Naast deze prestatie heeft hij nog een schitterende etappeoverwinning in de Ronde van Polen gehaald.

Och je hebt helemaal gelijk! De ronde van Polen! Ik was het haast helemaal vergeten, geweldige ronde die van Polen. Fantastisch sterk deelnemersveld, prachtige historie, miljoenen kijkers aan de buis gekluisterd. Het hoofddoel voor elke grote renner. Geweldig! De ronde van Polen.

Tja, we hebben nu eenmaal al 30 jaar geen TdF winnaar gehad. Als je dan wat verder durft te kijken dan je neus lang is zie je heus mooie dingen ;) Je kunt natuurlijk ook 30 jaar lang gaan klagen dan we niks voorstellen. Ik zou dan toch een andere liefhebberij zoeken.

Ik zie ook zeker mooie dingen, en kan gelukkig nog altijd intens genieten van het wielrennen. Maar wie eerlijk is, kan niet anders dan constateren dat de leegte die de heren Boogerd en Dekker hebben achtergelaten, nog niet opgevuld is.

Het is inderdaad waar dat het 30 jaar geleden is dat we een Nederlandse winnaar van de Tour de France hadden, maar het is natuurlijk niet 30 jaar geleden dat we renners hadden die meestreden om e overwinning in groten koersen. Die hebben we momenteel niet. Of heb jij Nederlanders in de top drie gezien in Vlaanderen, Roubaix, AGR, Luik, Tour enz enz?

Het afgelopen jaar was een inkt en inktzwart jaar voor het Nederlandse wielrennen.

wildeep
Forum-lid

wildeep 14 okt 2010 15:06

Het afgelopen jaar was een inkt en inktzwart jaar voor het Nederlandse wielrennen.

Nederland staat nu 6e op de UCI ranglijst.... boven Duitsland, boven Rusland, boven Frankrijk... net onder de vS.

Zo dramatisch is het nu ook weer niet...

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 14 okt 2010 15:22

Wieler Revue schreef:Het afgelopen jaar was een inkt en inktzwart jaar voor het Nederlandse wielrennen.

Wat maakte het afgelopen jaar dan zo inkt en inktzwart vergeleken met de voorgaande jaren? Ging het in 2006, 2007, 2008 en 2009 dan beter? Wonnen "we" toen wel Tour etappes en klassiekers?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

wielerrevue
Forum-lid

wielerrevue 14 okt 2010 15:48

wildeep schreef:

Nederland staat nu 6e op de UCI ranglijst.... boven Duitsland, boven Rusland, boven Frankrijk... net onder de vS.

Zo dramatisch is het nu ook weer niet...

Knap staaltje scorebordjournalistiek, beste wildeep. Kijk voor het gemak eens naar de koersen waar we veel punten hebben behaald: Ronde van Polen, GP Cycliste de Montréal, GP Cycliste de Québec en de Vattenfall Cyclassics 2010.

Je kan verblind door ongekend chauvinisme misschien lichtpunten vinden, maar wie zo naiëf is eerlijk te zijn, kan niet anders dan concluderen dat we er gewoon heel slecht voor staan.

HenH
Forum-lid

HenH 14 okt 2010 16:20

Kom op zeg, zo erg is het nu ook weer niet. De UCI ranking zegt daar genoeg over...Als we met alles alleen maar mee gingen doen omdat we eerste moeten worden dan kunnen we snel met alles ophouden. Natuurlijk ziet iedere wieler liefhebber het liefst dat we meer winnen, maar het is niet anders, beetje positief blijven;)
Maar wanneer ga jij dan voor het grote succes zorgen Wieler Revue?
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

geer
Forum-lid

geer 14 okt 2010 16:43

Ik mis bij de talenten weer eens de naam van Wilco Kelderman. Ben ik dan echt de enige die hem een mega talent vindt!

Overigins zou er ook bij de profs veel meer waardering moeten zijn voor Stefan van Dijk. Rijdt toch een mooie erelijst bijmekaar. Kleine koersjes, okee; maar daar is het ook leuk winnen.

Gesink is de beste renner van nederlandse bodem, dus die moet ook wielrenner van het jaar worden. Terpstra is leuk om te zien, maar zo goed is ie nu ook weer niet!

wielerrevue
Forum-lid

wielerrevue 14 okt 2010 16:56

H&H schreef:Kom op zeg, zo erg is het nu ook weer niet. De UCI ranking zegt daar genoeg over...Als we met alles alleen maar mee gingen doen omdat we eerste moeten worden dan kunnen we snel met alles ophouden. Natuurlijk ziet iedere wieler liefhebber het liefst dat we meer winnen, maar het is niet anders, beetje positief blijven;)
Maar wanneer ga jij dan voor het grote succes zorgen Wieler Revue?

Positief zeker, maar eerst en vooral ook realistisch. Mijn punt is dat we het afgelopen seizoen niet mee hebben gedaan om de hoofdprijzen in de grote koersen. En dat er daarom voor mij niemand aanspraak maakt op de titel. Zou eindelijk eens een keer een statement zijn, om de prijs dan maar eens niet uit te reiken.

Ik begrijp dat je met die laatste zin, een overigens mislukte, poging doet om mij uit mijn tent te lokken. Ik beweer nergens dat ik beter ben dat de huidige generatie wielrenners en dat ik voor succes ga zorgen, integendeel. Ik doe alleen een simpele constatering, die heel veel mensen, verblind door hun chauvinisme of gebrek aan realisme, niet willen zien.

pinag
Forum-lid

pinag 14 okt 2010 17:05

WR, zou je mij ter info eens kunnen laten delen in jouw criteria voor een succesvol wielerjaar? Je verwijt iemand scorebordjournalistiek, maar doe je dat zelf ook niet door te zeggen 'het is nix, want we hebben in grote koersen niet meegedaan voor de hoofdprijzen'? Is het voor NL pas een geslaagd wielerjaar bij een x-aantal podiumplaatsen bij klassiekers en grote ronden? Vond je het WK bijvoorbeeld voor Nederland geslaagd?

'zou eindelijk eens een statement zijn' is dan wel geen scorebordjournalistiek, maar wel scorebordretoriek, net als 'iemand die zo naief is om eerlijk te zijn kan niet anders concluderen dat we er gewoon heel slecht voorstaan'. ik ben gruwelijk naief en ontroerend eerlijk, maar kom met dezelfde observaties toch echt tot een andere conclusie. wat niet wegneemt dat ik het ook zéér zou waarderen als de NLers meer prijzen zouden pakken.
Ik hou van Triple.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 14 okt 2010 17:10

Wieler Revue schreef:Positief zeker, maar eerst en vooral ook realistisch. Mijn punt is dat we het afgelopen seizoen niet mee hebben gedaan om de hoofdprijzen in de grote koersen. En dat er daarom voor mij niemand aanspraak maakt op de titel. Zou eindelijk eens een keer een statement zijn, om de prijs dan maar eens niet uit te reiken.

Samengevat: jij wil de huidige generatie Nederlandse wielrenners straffen voor het gegeven dat buitenlandse renners beter zijn dan zij en die straf is de symbolische constatering dat er dit jaar geen wielrenner van het jaar is. En wat moet dat oplossen dan? Schrikken ze wakker en winnen volgend jaar wel de Tour en grote klassiekers? Je suggereert dat de huidige generatie Nederlandse renners de Tour wel kan winnen maar te lamlendig is om het te doen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie