Shimano WH-R550
Wel ik heb nu de WH-540 en krijg ze omgeruild naar de WH 550 omdat er nu voor de 2e keer roest aan de spaken zit. ( binnen 6 maanden ) ik weeg zelf + 90 kg maar ik heb voor de rest "nog" geen problemen gehad. Maar als ik het nu zo lees moet ik van de WH 550 niet veel verwachten...?
Had ik dit geweten dan had ik geprobeerd om mijn wielen om te wisselen bij de aankoop. Zelf ben ik 80 kg en doe geen bijzondere dingen op de fiets behalve goed doorrijden, maar na 230 km is de eerste spaak achter gebroken plus dat er een slagje in mijn achterwiel gekomen is. Als dit zo doorgaat... Het vreemde is dat ik ook niet weet wanneer en hoe het is gebeurd.
http://www.roadcyclinguk.com/news/artic ... AN/411/v/2
test van de wielen op de koga roadrunner
test van de wielen op de koga roadrunner
Ventoe
Quoten: Origineel geplaatst door PeterVD op 20 Mei 2005
http://www.roadcyclinguk.com/news/artic ... AN/411/v/2
test van de wielen op de koga roadrunner
Tof.
Maar eigenlijk wil ik gewoon stijfheidsmetingen en windtunneltests zien.
Hopelijk staan die in de test van Tour
http://www.roadcyclinguk.com/news/artic ... AN/411/v/2
test van de wielen op de koga roadrunner
Tof.
Maar eigenlijk wil ik gewoon stijfheidsmetingen en windtunneltests zien.
Hopelijk staan die in de test van Tour
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 14 jun 2005 17:26
Qua gewicht ben ik buitencategorie (114 kilo bij 1.92 m), dan ben je al snel gewend om je neer te leggen bij snellere slijtage van je fietsonderdelen. De eerste 350 kilometer van mijn nieuwe Shimano 550's, die ik voor 115 euro op de kop heb getikt, zijn mij in ieder geval niet tegengevallen. Hoogstens zijn ze wat "nerveuzer", maar dat geeft je ook weer het betere racegevoel. Als ze nog zo'n 5000 kilometer meegaan ben ik al tevreden. Ik hou jullie op de hoogte.
Ben niet te zwaar voor mijn lengte, maar te kort voor mijn gewicht.
Nou, ik hoop dat ze houden bij jouw gewicht!
Nog ff over die Tour-test.... de stijfheidsmetingen waren nogal verrassend!
De WH-R550 waren stijver dan Ksyrium Elites!
Enige bedenking die ik heb is dat Tour de wieltjes via Paul Lange (Duitse Shimano imp) heeft gekregen, en het kan goed zijn dat die ze fftjes héél goed heeft nagelopen alvorens ze op te sturen naar Tour....
Nog ff over die Tour-test.... de stijfheidsmetingen waren nogal verrassend!
De WH-R550 waren stijver dan Ksyrium Elites!
Enige bedenking die ik heb is dat Tour de wieltjes via Paul Lange (Duitse Shimano imp) heeft gekregen, en het kan goed zijn dat die ze fftjes héél goed heeft nagelopen alvorens ze op te sturen naar Tour....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Hallo Allemaal,
Ik heb eind april een Cube Streamer gekocht waarin ook deze Shimano wielset zat. Op zich ziet het er allemaal best leuk en licht uit. Maar ik had al vrij snel een slag in het achterwiel. Helaas wist de fietsenmaker mij te vertellen dat het gereedschap om de spaken te spannen niet los verkrijgbaar is en dus moet ik voor ieder slagje naar de fietsenmaker.
na krap 800 kilometer knalde er een spaak in het achterwiel. En wederom een teleurstelling bij de fietsenmaker. Spaken hadden ze niet op voorraad en ik heb een week op mijn wiel moeten wachten. Daar had ik dus geen zin in en ik heb bij een andere fietsenmaker 2 ultegra naven, 2 Mavic Open pro's en 64 DT competition spaken + nippels gekocht en heb zelf een super strak wielsetje gevlochten. En inmiddels weer 1000 kilometer en ze zijn nog steeds kaarsrecht. En het mooie is nog dat het complete setje ruim 100 gram lichter is dan die lichter ogende Shimano wielen.
Kortom ik hou het voorlopig lekker bij mijn klasiek gespaakt wielsetje. Als ik wedstrijden ga rijden gooi ik er misschien wel een superlicht Mavic setje in. Maar voor trainingsritten is dit toch het beste, dan hoef ik tenminste niet voor een slag of spaakbreuk meteen naar de fietsenmaker.
_________________________________________________
http://www.wielrenner.net
Ik heb eind april een Cube Streamer gekocht waarin ook deze Shimano wielset zat. Op zich ziet het er allemaal best leuk en licht uit. Maar ik had al vrij snel een slag in het achterwiel. Helaas wist de fietsenmaker mij te vertellen dat het gereedschap om de spaken te spannen niet los verkrijgbaar is en dus moet ik voor ieder slagje naar de fietsenmaker.
na krap 800 kilometer knalde er een spaak in het achterwiel. En wederom een teleurstelling bij de fietsenmaker. Spaken hadden ze niet op voorraad en ik heb een week op mijn wiel moeten wachten. Daar had ik dus geen zin in en ik heb bij een andere fietsenmaker 2 ultegra naven, 2 Mavic Open pro's en 64 DT competition spaken + nippels gekocht en heb zelf een super strak wielsetje gevlochten. En inmiddels weer 1000 kilometer en ze zijn nog steeds kaarsrecht. En het mooie is nog dat het complete setje ruim 100 gram lichter is dan die lichter ogende Shimano wielen.
Kortom ik hou het voorlopig lekker bij mijn klasiek gespaakt wielsetje. Als ik wedstrijden ga rijden gooi ik er misschien wel een superlicht Mavic setje in. Maar voor trainingsritten is dit toch het beste, dan hoef ik tenminste niet voor een slag of spaakbreuk meteen naar de fietsenmaker.
_________________________________________________
http://www.wielrenner.net
=============================<br>
http://www.wielrenner.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wielrenner.net" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25 dec 2004 23:35
"Schoenmaker houdt je bij je leest"
Heb ik al vaker gezegd over de Shimano-wielen. Shimano is goed in draaiende delen, (nog) niet in buisachtige onderdelen! Dat Shimano al enkele jaren ook volledige wielsets verkoopt heeft slechts te maken met kortetermijn marketing. Sinds vooral Mavic de markt heeft bestormd met complete wielsets incl. eigen naven worden de samengestelde handgespaakte wielsets minder verkocht. Shimano zag dit vooral als een aanval op de verkoop van hun naven. Complete groepen worden niet voor niets zonder naven geleverd door de diverse handelaren. Kennelijk kan de Mavic de mindere verkopen van de losse velgen (tien jaar geleden reed toch iedereen op Open Sup's?) compenseren door die complete wielsets. Wil je in enkele jaren lichte, 'mooie',degelijke en redelijk revolutionaire wielen vanuit het niets op de markt zetten dan zal dat altijd wel gaan met vallen en opstaan. Met alle risico's van dien: 'Shitmano' in dit verband al een paar keer gelezen, dat straalt altijd af op de andere meer dan goede onderdelen. Ze hadden volgens mij beter een andere merknaam kunnen introduceren voor hun wielen.
Verder zal het niet verbazen dat ik (69 kg) een Mavic-fan ben: van X221 (ATB), Cosmos, Sup Reflex, Open Sup CD tot Ksyrium. Nooit echte problemen, behalve dan enkele kleine slagen, maar zijn prima te verwijderen. Over de naven kan ik kort zijn: zowel Mavic als klassiek-Shimano: goed, de Mavic's zijn natuurlijk wel trendy-er.
Tip 1: ik zou nog ff verder kijken voor ik die Shimano's zou kopen.
Tip 2: kijk eens om je heen wat iedereen zo voor 'n wielen heeft. Wat ik wel merk is dat de Shimano's wielen in het buitenland (duitstalige Alpen voor mij) nauwelijks worden gestoken. Ik heb het idee dat de reclame hier in Nederland voor de Shimano-wielen groter is opgezet, maar ik kan er naast zitten.
Heb ik al vaker gezegd over de Shimano-wielen. Shimano is goed in draaiende delen, (nog) niet in buisachtige onderdelen! Dat Shimano al enkele jaren ook volledige wielsets verkoopt heeft slechts te maken met kortetermijn marketing. Sinds vooral Mavic de markt heeft bestormd met complete wielsets incl. eigen naven worden de samengestelde handgespaakte wielsets minder verkocht. Shimano zag dit vooral als een aanval op de verkoop van hun naven. Complete groepen worden niet voor niets zonder naven geleverd door de diverse handelaren. Kennelijk kan de Mavic de mindere verkopen van de losse velgen (tien jaar geleden reed toch iedereen op Open Sup's?) compenseren door die complete wielsets. Wil je in enkele jaren lichte, 'mooie',degelijke en redelijk revolutionaire wielen vanuit het niets op de markt zetten dan zal dat altijd wel gaan met vallen en opstaan. Met alle risico's van dien: 'Shitmano' in dit verband al een paar keer gelezen, dat straalt altijd af op de andere meer dan goede onderdelen. Ze hadden volgens mij beter een andere merknaam kunnen introduceren voor hun wielen.
Verder zal het niet verbazen dat ik (69 kg) een Mavic-fan ben: van X221 (ATB), Cosmos, Sup Reflex, Open Sup CD tot Ksyrium. Nooit echte problemen, behalve dan enkele kleine slagen, maar zijn prima te verwijderen. Over de naven kan ik kort zijn: zowel Mavic als klassiek-Shimano: goed, de Mavic's zijn natuurlijk wel trendy-er.
Tip 1: ik zou nog ff verder kijken voor ik die Shimano's zou kopen.
Tip 2: kijk eens om je heen wat iedereen zo voor 'n wielen heeft. Wat ik wel merk is dat de Shimano's wielen in het buitenland (duitstalige Alpen voor mij) nauwelijks worden gestoken. Ik heb het idee dat de reclame hier in Nederland voor de Shimano-wielen groter is opgezet, maar ik kan er naast zitten.
Specialized M2 grey anodised, one of the lightest in 1994
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 14 jun 2005 17:26
Het gaat inderdaad richting 'miskoop van het jaar'... Op weg naar een 500 km. beurt bij fietsenmaker knalder er een spaak uit. Zijn oordeel: pure pech, kan gebeuren. Hij is dan ook van het "ik heb ze zelf ook"-type. Geef ze toch nog even voordeel van de twijfel, maar hou toch ook maar het forum over sterkste wielen in de gaten...
Ben niet te zwaar voor mijn lengte, maar te kort voor mijn gewicht.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door jmulders op 23 Juni 2005
Kortom ik hou het voorlopig lekker bij mijn klasiek gespaakt wielsetje. Als ik wedstrijden ga rijden gooi ik er misschien wel een superlicht Mavic setje in. Maar voor trainingsritten is dit toch het beste, dan hoef ik tenminste niet voor een slag of spaakbreuk meteen naar de fietsenmaker.
Die fietsenmaker is wel van de pot gerukt, dat je niet een spakenspanner ding los kan kopen :S. Wedstrijden rijden zou ik ook maar gewoon met 32 spaaks wielen doen, want dat is gewoon het sterkst, het makkelijkste om te richten en je hebt geen gedoe met rare spaken enzow.
Kortom ik hou het voorlopig lekker bij mijn klasiek gespaakt wielsetje. Als ik wedstrijden ga rijden gooi ik er misschien wel een superlicht Mavic setje in. Maar voor trainingsritten is dit toch het beste, dan hoef ik tenminste niet voor een slag of spaakbreuk meteen naar de fietsenmaker.
Die fietsenmaker is wel van de pot gerukt, dat je niet een spakenspanner ding los kan kopen :S. Wedstrijden rijden zou ik ook maar gewoon met 32 spaaks wielen doen, want dat is gewoon het sterkst, het makkelijkste om te richten en je hebt geen gedoe met rare spaken enzow.