Shimano WH-R550
Ik zit er aan te denken om deze wielen aan te gaan schaffen. Op het moment zijn ze namelijk best laag geprijst en ik vind het een erg mooi wiel. (Sinnergy, Zipp etc is mooier, maar onbetaalbaar)
Ik ben relatief licht (65 Kg) en ben niet van plan echt wedstrijden ermee te gaan rijden. Is het dan een verstandige keus?
Ik ben relatief licht (65 Kg) en ben niet van plan echt wedstrijden ermee te gaan rijden. Is het dan een verstandige keus?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
whahaha zipps vergelijken met 550's. Kom op dat is toch geen vergelijking, een beetje set zipp wielen kost meer dan 10x zoveel dan die S wielen. Ik zou die dingen nooit kopen. Koop gewoon ergens een setje handgespaakte wielen met een ultegra of centaur naafje en een mooie velg en je hebt een 10x betere wielset voor maar een klein beetje meer geld.
Ik zei zelf al dat ze onbetaalbaar zijn in vergelijking met 550 . Ze kosten denk ik wel meer dan het 10 voudige.
Maar moet ik dit bij m'n FM laten doen ivm het eruit knallen van spaken of kan je dit gewoon online bestellen en het laten spaken bij je FM als er 1 kapot is?
Maar moet ik dit bij m'n FM laten doen ivm het eruit knallen van spaken of kan je dit gewoon online bestellen en het laten spaken bij je FM als er 1 kapot is?
Quoten: Origineel geplaatst door Diederik op 06 Augustus 2005
Ik zit er aan te denken om deze wielen aan te gaan schaffen. Op het moment zijn ze namelijk best laag geprijst en ik vind het een erg mooi wiel. (Sinnergy, Zipp etc is mooier, maar onbetaalbaar)
Ik ben relatief licht (65 Kg) en ben niet van plan echt wedstrijden ermee te gaan rijden. Is het dan een verstandige keus?
Voor de zoveelste keer: NEE !!
Als je gaat koersen, koop dan degelijke wielen. Ik ben net terug van een 5-daagse in de Ardennen voor beloftes&elites en in de (overigens indrukwekkende) materiaalwagen van de QuickStep-jongeren ploeg hingen tientallen paar van die gesponsorde Shimano 5 wielen, maar de mechanieker liet er zijn jongens doelbewust niet op koersen!
ngeveer hetzelfde gebeurde trouwens met de 4ZA carbonwielen van Ridley: de renners die er een dag mee reden namen daags nadien andere wielsets hoor (ze gaan een na een stuk)!!
Ik zit er aan te denken om deze wielen aan te gaan schaffen. Op het moment zijn ze namelijk best laag geprijst en ik vind het een erg mooi wiel. (Sinnergy, Zipp etc is mooier, maar onbetaalbaar)
Ik ben relatief licht (65 Kg) en ben niet van plan echt wedstrijden ermee te gaan rijden. Is het dan een verstandige keus?
Voor de zoveelste keer: NEE !!
Als je gaat koersen, koop dan degelijke wielen. Ik ben net terug van een 5-daagse in de Ardennen voor beloftes&elites en in de (overigens indrukwekkende) materiaalwagen van de QuickStep-jongeren ploeg hingen tientallen paar van die gesponsorde Shimano 5 wielen, maar de mechanieker liet er zijn jongens doelbewust niet op koersen!
ngeveer hetzelfde gebeurde trouwens met de 4ZA carbonwielen van Ridley: de renners die er een dag mee reden namen daags nadien andere wielsets hoor (ze gaan een na een stuk)!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
tsja voor wedstrijden lijkt het dus niet veel, maar ik denk wel dat er erg negatief over de 550 serie wordt gedacht. Ik kreeg ze geleverd op m'n nieuwe cannondale r700 fiets en moet zeggen dat ze tot aan toe 1500 km verder nog perfect zijn, geen slagje te bekennen. Bezwijken ze dan worden het vast andere wielen maar tot nu toe geen reden tot klagen!
Ik heb sinds mei een nieuwe fiets met WHR550 wielen. Nu ben ik geen lichtgewicht (105 Kg/ 1.92m). Dit was volgens de dealer (een gerenomeerde) geen probleem voor deze wielen. ndertussen is het achterwiel al vijf maal gericht na los zittende spaken en is er tijdens de laatste rit een spaak gebroken. Wiel wordt nu terug gestuurd naar Shimano voor onderzoek. De dealer staat nog steeds achter zijn advies. Ik heb er ondertussen geen vertrouwen meer daar er veel problemen zijn ontstaan binnen 1500 km.
Ik ben benieuwd of de nieuwe WH-R560 wielen beter zijn (wel opvallend dat de WH-R550 serie na een jaar al vervangen wordt...
"Shimano WH-R560 is a new clincher wheelset with a 24mm aerodynamic rim profile. Set weight is 1776 grams and they have 16 anodized steel spokes in front and 20 in the rear wheel. The front wheel has complete radial spoke lacing and the rear wheel radial lacing at the drive train side and a cross lacing pattern at the opposite side. The hub and rim surface is polished and the basic hub design is the same as WH-R550 but these new wheels have lighter weight rims and better cosmetics. They have been developed with a rim wear indicator and they are 8, 9 and 10-speed compatible."
"Shimano WH-R560 is a new clincher wheelset with a 24mm aerodynamic rim profile. Set weight is 1776 grams and they have 16 anodized steel spokes in front and 20 in the rear wheel. The front wheel has complete radial spoke lacing and the rear wheel radial lacing at the drive train side and a cross lacing pattern at the opposite side. The hub and rim surface is polished and the basic hub design is the same as WH-R550 but these new wheels have lighter weight rims and better cosmetics. They have been developed with a rim wear indicator and they are 8, 9 and 10-speed compatible."
Quote: Origineel geplaatst door Maantje op 14 Augustus 2005
Ik heb sinds mei een nieuwe fiets met WHR550 wielen. Nu ben ik geen lichtgewicht (105 Kg/ 1.92m). Dit was volgens de dealer (een gerenomeerde) geen probleem voor deze wielen. ndertussen is het achterwiel al vijf maal gericht na los zittende spaken en is er tijdens de laatste rit een spaak gebroken. Wiel wordt nu terug gestuurd naar Shimano voor onderzoek. De dealer staat nog steeds achter zijn advies. Ik heb er ondertussen geen vertrouwen meer daar er veel problemen zijn ontstaan binnen 1500 km.
Amai, dat advies om iemand van jouw gabarit op die wielen te laten rijden is waanzin!
Best onderhandelen om naven van Shimano in de plaats te krijgen en daarmee een wiel laten spaken. (PS: min. 32 spaaks voor jou, vooraleer je fietsenmaker je 28-spaaks radiaal aansmeert)
Ik heb sinds mei een nieuwe fiets met WHR550 wielen. Nu ben ik geen lichtgewicht (105 Kg/ 1.92m). Dit was volgens de dealer (een gerenomeerde) geen probleem voor deze wielen. ndertussen is het achterwiel al vijf maal gericht na los zittende spaken en is er tijdens de laatste rit een spaak gebroken. Wiel wordt nu terug gestuurd naar Shimano voor onderzoek. De dealer staat nog steeds achter zijn advies. Ik heb er ondertussen geen vertrouwen meer daar er veel problemen zijn ontstaan binnen 1500 km.
Amai, dat advies om iemand van jouw gabarit op die wielen te laten rijden is waanzin!
Best onderhandelen om naven van Shimano in de plaats te krijgen en daarmee een wiel laten spaken. (PS: min. 32 spaaks voor jou, vooraleer je fietsenmaker je 28-spaaks radiaal aansmeert)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Quote: Origineel geplaatst door *PFW* op 14 Augustus 2005
(wel opvallend dat de WH-R550 serie na een jaar al vervangen wordt...
Ach dat kijken ze gewoon af van mavic die brengen ook elk jaar een nieuwe set uit van hun betaalbare mtb wielen. (ok wel niet te vergelijken maar je moet wat)
(wel opvallend dat de WH-R550 serie na een jaar al vervangen wordt...
Ach dat kijken ze gewoon af van mavic die brengen ook elk jaar een nieuwe set uit van hun betaalbare mtb wielen. (ok wel niet te vergelijken maar je moet wat)
Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 14 Augustus 2005
Quote: Origineel geplaatst door *PFW* op 14 Augustus 2005
(wel opvallend dat de WH-R550 serie na een jaar al vervangen wordt...
Ach dat kijken ze gewoon af van mavic die brengen ook elk jaar een nieuwe set uit van hun betaalbare mtb wielen. (ok wel niet te vergelijken maar je moet wat)
En de nieuwe 105 groep komt natuurlijk ook uit, dus de kleur van de wielen moest natuurlijk ook iets aangepast worden (en het typenummer).
Quote: Origineel geplaatst door *PFW* op 14 Augustus 2005
(wel opvallend dat de WH-R550 serie na een jaar al vervangen wordt...
Ach dat kijken ze gewoon af van mavic die brengen ook elk jaar een nieuwe set uit van hun betaalbare mtb wielen. (ok wel niet te vergelijken maar je moet wat)
En de nieuwe 105 groep komt natuurlijk ook uit, dus de kleur van de wielen moest natuurlijk ook iets aangepast worden (en het typenummer).
-
- Forum-lid
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 24 jul 2005 23:38
Bij www.salden.nl bieden ze een Bianchi Nirone alu/carbon ultegra aan met Shimano WH-R500 wielen.
Volgens mij hebben deze R500 gewone spaken ipv aerodynamische op de R550 versie.
Klopt dat en zijn deze dan wel aan te raden ? (ik weeg 74 kg)...
Volgens mij hebben deze R500 gewone spaken ipv aerodynamische op de R550 versie.
Klopt dat en zijn deze dan wel aan te raden ? (ik weeg 74 kg)...