Shimano WH-R550
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik heb er 25 km mee gereden in een wedstrijd en nadien nog een km of 25.
Ik reed lek en kreeg als achterwiel een Shimano wiel zag ik toen de mechanieker hem erin stak. Ik zag niet wat voor type het was, niet echt het moment om rustig het wiel te bekijken.
Ik heb wat keren achterom gekeken naar dat wiel, zo slap als een vaatdoek. Zolang ik maar bleef zitten ging het prima, maar staan was echt belabberd. Ik heb niet erg voorzichtig met het wiel gedaan, want ik wilde alles op alles zetten om terug te komen (wat helaas niet wilde lukken ondanks hele goede benen). Het wiel was nog wel recht toen ik hem weer terug gaf, maar dat ik nu morgen 550's ga kopen, ik zou er voor geen goud op willen trainen, laat staan een criterium mee moeten rijden.
Ik reed lek en kreeg als achterwiel een Shimano wiel zag ik toen de mechanieker hem erin stak. Ik zag niet wat voor type het was, niet echt het moment om rustig het wiel te bekijken.
Ik heb wat keren achterom gekeken naar dat wiel, zo slap als een vaatdoek. Zolang ik maar bleef zitten ging het prima, maar staan was echt belabberd. Ik heb niet erg voorzichtig met het wiel gedaan, want ik wilde alles op alles zetten om terug te komen (wat helaas niet wilde lukken ondanks hele goede benen). Het wiel was nog wel recht toen ik hem weer terug gaf, maar dat ik nu morgen 550's ga kopen, ik zou er voor geen goud op willen trainen, laat staan een criterium mee moeten rijden.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 Mei 2006
Ik heb er 25 km mee gereden in een wedstrijd en nadien nog een km of 25.
Ik reed lek en kreeg als achterwiel een Shimano wiel zag ik toen de mechanieker hem erin stak. Ik zag niet wat voor type het was, niet echt het moment om rustig het wiel te bekijken.
Ik heb wat keren achterom gekeken naar dat wiel, zo slap als een vaatdoek. Zolang ik maar bleef zitten ging het prima, maar staan was echt belabberd. Ik heb niet erg voorzichtig met het wiel gedaan, want ik wilde alles op alles zetten om terug te komen (wat helaas niet wilde lukken ondanks hele goede benen). Het wiel was nog wel recht toen ik hem weer terug gaf, maar dat ik nu morgen 550's ga kopen, ik zou er voor geen goud op willen trainen, laat staan een criterium mee moeten rijden.
Jesus, overdrijven kan je ook wel, voor geen goud op willen trainen, je doet alsof je een prof of iets dergelijks bent. Terwijl je af en toe net een top 20je neerzet. ZO slap als een vaatdoek, misschien was het wel een zeer oud en slecht gespaakt wiel. Je zegt het gwoon veel te algemeen
Ik heb er 25 km mee gereden in een wedstrijd en nadien nog een km of 25.
Ik reed lek en kreeg als achterwiel een Shimano wiel zag ik toen de mechanieker hem erin stak. Ik zag niet wat voor type het was, niet echt het moment om rustig het wiel te bekijken.
Ik heb wat keren achterom gekeken naar dat wiel, zo slap als een vaatdoek. Zolang ik maar bleef zitten ging het prima, maar staan was echt belabberd. Ik heb niet erg voorzichtig met het wiel gedaan, want ik wilde alles op alles zetten om terug te komen (wat helaas niet wilde lukken ondanks hele goede benen). Het wiel was nog wel recht toen ik hem weer terug gaf, maar dat ik nu morgen 550's ga kopen, ik zou er voor geen goud op willen trainen, laat staan een criterium mee moeten rijden.
Jesus, overdrijven kan je ook wel, voor geen goud op willen trainen, je doet alsof je een prof of iets dergelijks bent. Terwijl je af en toe net een top 20je neerzet. ZO slap als een vaatdoek, misschien was het wel een zeer oud en slecht gespaakt wiel. Je zegt het gwoon veel te algemeen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Wat hebben mijn prestatie ermee te maken? Die dit seizoen overigens prima zijn.
Als ik ga staan voelde ik het wiel gewoon meegeven, niet echt een fijn gevoel. Niet echt iets wat mee werkt aan je vertrouwen in de fiets wat je toch echt nodig hebt.
Als ik ga staan voelde ik het wiel gewoon meegeven, niet echt een fijn gevoel. Niet echt iets wat mee werkt aan je vertrouwen in de fiets wat je toch echt nodig hebt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 Mei 2006
@michiel Voor je mij aanvalt op resultaten van een seizoen waarin eindexamens had en 3 maanden ziek ben geweest zelf 1e betere resultaten neerzetten als 2e jaars? Jij de Michiel uit Beverwijk die ik bij de knwu vind...
Zoiezo kom ik niet uit Beverwijk . Ik ga ook wel trainen op welke wielen dan ook, als ze maar niet piepen en kraken . En ik heb niks tegen je uitslagen hoor, alleen de manier waarop je tegen een set wielen aanzeikt vind ik gewoon ergelijk
@michiel Voor je mij aanvalt op resultaten van een seizoen waarin eindexamens had en 3 maanden ziek ben geweest zelf 1e betere resultaten neerzetten als 2e jaars? Jij de Michiel uit Beverwijk die ik bij de knwu vind...
Zoiezo kom ik niet uit Beverwijk . Ik ga ook wel trainen op welke wielen dan ook, als ze maar niet piepen en kraken . En ik heb niks tegen je uitslagen hoor, alleen de manier waarop je tegen een set wielen aanzeikt vind ik gewoon ergelijk
heb 2e hands cube litening gekocht met ook wh-r550. Ik merk wel dat de naaf meer wrijving geeft (als ik ze gewoon ronddraai met de hand) dan de wielen die onder mijn oude fiets zaten met ultegra naven. Verder reed het wel lekker (hoop nog heel veel kms)
Mijn vader rijdt er nu zeker 1 1/2 jaar mee en hij is er zeer over te spreken. Voordien reed hij altijd met handgespaakte wielen met cxp33 velgen (naven weet ik niet) maar hij beweert dat hij nog nooit een beter setje wielen heeft gehad. Ik rij nu tijdelijk op zijn fiets i.v.m. het upgraden van mijn fiets (zie topic ergens bij racefietsen) en moet zeggen dat ze inderdaad zeer lekker bollen.Ik kon wel merken dat de velgranden wel al aardig aan het slijten zijn maar m'n pa rijdt dan ook het hele jaar door vossenjacht in regen en blubber.
Ik denk gewoon dat er zoveel van die wielen gemaakt zijn dat ze mischien in verschillende fabrieken geproduceerd worden en dat er in de diverse oplagen een enorm kwaliteitsverschil zit.Bij sommige auto's heb je dat ook. Kan er zomaar een serie van tussenzitten met maandagmorgenmonsters.
Ik denk gewoon dat er zoveel van die wielen gemaakt zijn dat ze mischien in verschillende fabrieken geproduceerd worden en dat er in de diverse oplagen een enorm kwaliteitsverschil zit.Bij sommige auto's heb je dat ook. Kan er zomaar een serie van tussenzitten met maandagmorgenmonsters.
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 Mei 2006
Wat hebben mijn prestatie ermee te maken? Die dit seizoen overigens prima zijn.Als ik ga staan voelde ik het wiel gewoon meegeven, niet echt een fijn gevoel. Niet echt iets wat mee werkt aan je vertrouwen in de fiets wat je toch echt nodig hebt.
Weet niet wat voor wedstrijd het is maar meestal krijg je dan gewoon bagger wielen ingestoken, met wat voor spul rij je eigenlijk? (Ik hoor je naam overigens nergens)
enigste wat ik in dit topic gemerkt heb is dat je negatieve dingen te melden heb misschien aan te raden dat je zelf eens zo'n wielset haalt en dan de conclusie trekt. (en nee niet wat je van andere gehoord heb)
Op WH-R500 heb ik het DK gereden (ook erheen gefietst en terug), 3 Trainingsritjes en 1x voorwiel WH-R500 met Lightweight achterwiel reedt prima.
Wat hebben mijn prestatie ermee te maken? Die dit seizoen overigens prima zijn.Als ik ga staan voelde ik het wiel gewoon meegeven, niet echt een fijn gevoel. Niet echt iets wat mee werkt aan je vertrouwen in de fiets wat je toch echt nodig hebt.
Weet niet wat voor wedstrijd het is maar meestal krijg je dan gewoon bagger wielen ingestoken, met wat voor spul rij je eigenlijk? (Ik hoor je naam overigens nergens)
enigste wat ik in dit topic gemerkt heb is dat je negatieve dingen te melden heb misschien aan te raden dat je zelf eens zo'n wielset haalt en dan de conclusie trekt. (en nee niet wat je van andere gehoord heb)
Op WH-R500 heb ik het DK gereden (ook erheen gefietst en terug), 3 Trainingsritjes en 1x voorwiel WH-R500 met Lightweight achterwiel reedt prima.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het was Belgische interclub klassieker Korbeek Loo, dus krijg je gewoon wielen van je ploegleider en wij hadden met district midden weer eens de laatste auto geloot, dus kregen wij onze wielen van de Volharding.
Ik rij bijna altijd met Open Pro velgen, alles 3 over kruis in gespaakt met Sapim Race. Enkel een achterwiel met een chorus naaf dat met Hoshi spaken is ingespaakt. Staan bij m'n ouders thuis in totaal 4 sets wielen met Open Pro velgen... Bevalt me echt prima, spaak breken is me nog nooit meer gebeurd (enkel toen er nog Sapim Race spaken in het Chorus wiel zaten zijn er een paar gebroken omdat de vorm niet goed pasten) als ik er lomp mee heb gedaan in een wedstrijd is het een kwartiertje wielrichten en boel is weer netjes recht.
Ik rij bijna altijd met Open Pro velgen, alles 3 over kruis in gespaakt met Sapim Race. Enkel een achterwiel met een chorus naaf dat met Hoshi spaken is ingespaakt. Staan bij m'n ouders thuis in totaal 4 sets wielen met Open Pro velgen... Bevalt me echt prima, spaak breken is me nog nooit meer gebeurd (enkel toen er nog Sapim Race spaken in het Chorus wiel zaten zijn er een paar gebroken omdat de vorm niet goed pasten) als ik er lomp mee heb gedaan in een wedstrijd is het een kwartiertje wielrichten en boel is weer netjes recht.