Klein Q pro of Cannondale R 1000
Nog even en ik ben de eigenaar van een Cannondale CAAD8. Heb lang getwijfeld tussen de CAAD8 en Scott CR1 Team Issue. Uiteindelijk toch voor de Cannondale gekozen voor de afwerking en prijs tov de CR1 nl.
-CAAD8 met Slice Premium+ vork
-Campa Record remmen, derailleur, ketting, cassette (11-23),...
-FSA OS115 stuurpen en FSA RD200 stuur
-FSA K-Force Compact 2005 (36-50)
-USE Alien Carbon zadelpen met Fizik Arione zadel
Velomax (Easton) AscentII wielen.
-CAAD8 met Slice Premium+ vork
-Campa Record remmen, derailleur, ketting, cassette (11-23),...
-FSA OS115 stuurpen en FSA RD200 stuur
-FSA K-Force Compact 2005 (36-50)
-USE Alien Carbon zadelpen met Fizik Arione zadel
Velomax (Easton) AscentII wielen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Allebei zeer goede fietsen. Alleen de afwerking van cannondale laat wel eens te wensen over ook is de lak van Klein beter. Ik heb ooit een cad3 gehad en die reed als een speer. Klein geen ervaring mee.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quote: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 17 December 2004
Allebei zeer goede fietsen. Alleen de afwerking van cannondale laat wel eens te wensen over ook is de lak van Klein beter. Ik heb ooit een cad3 gehad en die reed als een speer. Klein geen ervaring mee.
De remmen van Cannondale zijn idd heel pover. Maar daar staan in mijn geval Campa Record remhoeven op. Geen problemen dus om op tijd te stoppen voor de lichten
Allebei zeer goede fietsen. Alleen de afwerking van cannondale laat wel eens te wensen over ook is de lak van Klein beter. Ik heb ooit een cad3 gehad en die reed als een speer. Klein geen ervaring mee.
De remmen van Cannondale zijn idd heel pover. Maar daar staan in mijn geval Campa Record remhoeven op. Geen problemen dus om op tijd te stoppen voor de lichten
-
- Forum-lid
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
- Locatie: Abu Dhabi, UAE
Stekke,
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaring met je nieuwe Caad8. Houdt ons op de hoogte aub!
Ik ben zeer benieuwd ivm aanschaf van een eigen racer en heb staan watertanden bij een Cannondale R1000. Gezien mijn lengte en gewicht(197/95kg) vraag ik me af of dit frame wat voor mij zou kunnen zijn. (is het stijf genoeg?)
groet
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaring met je nieuwe Caad8. Houdt ons op de hoogte aub!
Ik ben zeer benieuwd ivm aanschaf van een eigen racer en heb staan watertanden bij een Cannondale R1000. Gezien mijn lengte en gewicht(197/95kg) vraag ik me af of dit frame wat voor mij zou kunnen zijn. (is het stijf genoeg?)
groet
Cannondales zin als gevolg van het dalende gewicht van de frames niet meer gemaakt voor rijders boven de 80 kg. Na de Caad 5 (beste Cannondale ooit) zijn de frames steeds slapper geworden en vanaf de Caad 7/optimo zijn de frames zo gevoelig geworden voor builen/deuken (als je ernaar kijkt zijn ze al beschadigd) dat ik er niet eens meer een zou kopen als ik hem vaak zou vervoeren.
Ook de klein is redelijk slap, tenzij je de laatste echte klein kunt krijgen dwz. de Qpro 2001 deze was echt geschikt voor grotere/zwaarder rijders. Klein bestaat trouwens niet echt meer. Het is een verbouwde trek met een niet meer dan redelijke afwerking. Als je hiervoor gaat zou ik een Trek nemen heb je in ieder geval 10 jaar garantie tegen breuk.
Wil je een superstijf frame dat geschikt is voor grotere rijders dan zou ik eens bij Storck (de Pro) of Cube (litening) kijken. Moet het licht zijn dan is de Scott cr1 (in xxl) of Stevens Cf2 een optie.
Ook de klein is redelijk slap, tenzij je de laatste echte klein kunt krijgen dwz. de Qpro 2001 deze was echt geschikt voor grotere/zwaarder rijders. Klein bestaat trouwens niet echt meer. Het is een verbouwde trek met een niet meer dan redelijke afwerking. Als je hiervoor gaat zou ik een Trek nemen heb je in ieder geval 10 jaar garantie tegen breuk.
Wil je een superstijf frame dat geschikt is voor grotere rijders dan zou ik eens bij Storck (de Pro) of Cube (litening) kijken. Moet het licht zijn dan is de Scott cr1 (in xxl) of Stevens Cf2 een optie.
-
- Forum-lid
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
- Locatie: Abu Dhabi, UAE
Sharkman,
Bedankt voor je reactie. Mag ik uit jouw opmerking concluderen dat een CAAD5 wel voor geschikt is? Deze worden in Duitsland namelijk aangeboden met zelfde uitruisting als R1000 modeljaar 2006!
Of zou een Red Bull SL pro-3000 wat voor mij zijn (Ja ik weet dat dit optisch heel wat anders is) deze worden in allerlei test verschrikkelijk goed getest waar het stijfheid betreft.
M.
Bedankt voor je reactie. Mag ik uit jouw opmerking concluderen dat een CAAD5 wel voor geschikt is? Deze worden in Duitsland namelijk aangeboden met zelfde uitruisting als R1000 modeljaar 2006!
Of zou een Red Bull SL pro-3000 wat voor mij zijn (Ja ik weet dat dit optisch heel wat anders is) deze worden in allerlei test verschrikkelijk goed getest waar het stijfheid betreft.
M.
Als ik een caad 5 zou kunnen krijgen (vooral de zwart geanodiseerde versie) voor een redelijke prijs zou ik hem nemen. De 3000 sl is ook niet slecht maar een cannondale vindt ik toch net iets mooier (het speciale crankstel is ook niet verkeerd maar wel erg prijzig).
Wat betreft cannondale: als je een los frame kunt krijgen is dit aan te bevelen aangezien de coda onderdelen niet echt geweldig zijn. (informeer nog eens bij Lohmann in Amsterdam die hadden in het verleden nog wel eens overjarige frames staan.
Wat betreft cannondale: als je een los frame kunt krijgen is dit aan te bevelen aangezien de coda onderdelen niet echt geweldig zijn. (informeer nog eens bij Lohmann in Amsterdam die hadden in het verleden nog wel eens overjarige frames staan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
- Locatie: Abu Dhabi, UAE
Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 01 Augustus 2005
Als ik een caad 5 zou kunnen krijgen (vooral de zwart geanodiseerde versie) voor een redelijke prijs zou ik hem nemen. De 3000 sl is ook niet slecht maar een cannondale vindt ik toch net iets mooier (het speciale crankstel is ook niet verkeerd maar wel erg prijzig).
Je bedoelt de Hollowgram? Ja, dat is wat mij betreft het allerbeste trapstel op de markt! ngelooflijk stijf.
Als ik een caad 5 zou kunnen krijgen (vooral de zwart geanodiseerde versie) voor een redelijke prijs zou ik hem nemen. De 3000 sl is ook niet slecht maar een cannondale vindt ik toch net iets mooier (het speciale crankstel is ook niet verkeerd maar wel erg prijzig).
Je bedoelt de Hollowgram? Ja, dat is wat mij betreft het allerbeste trapstel op de markt! ngelooflijk stijf.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 Augustus 2005
Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 01 Augustus 2005
Als ik een caad 5 zou kunnen krijgen (vooral de zwart geanodiseerde versie) voor een redelijke prijs zou ik hem nemen. De 3000 sl is ook niet slecht maar een cannondale vindt ik toch net iets mooier (het speciale crankstel is ook niet verkeerd maar wel erg prijzig).
Je bedoelt de Hollowgram? Ja, dat is wat mij betreft het allerbeste trapstel op de markt! ngelooflijk stijf.
Dat zal de Cannondale (lees: FSA) SI Carbon Crank zijn, Hollowgram is toch alleen de bracket?
Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 01 Augustus 2005
Als ik een caad 5 zou kunnen krijgen (vooral de zwart geanodiseerde versie) voor een redelijke prijs zou ik hem nemen. De 3000 sl is ook niet slecht maar een cannondale vindt ik toch net iets mooier (het speciale crankstel is ook niet verkeerd maar wel erg prijzig).
Je bedoelt de Hollowgram? Ja, dat is wat mij betreft het allerbeste trapstel op de markt! ngelooflijk stijf.
Dat zal de Cannondale (lees: FSA) SI Carbon Crank zijn, Hollowgram is toch alleen de bracket?