Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

SPD - SL pedalen + schoenen ?

vectum
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2004 21:29

vectum 27 sep 2004 14:22

als je SPD - SL pedalen koopt , kunnen er dan gewoon schoenen op met : SPD, SPD-R , Look ?
of moet je dan speciale SPD-SL schoenen hebben.... ., alvast bedankt,
Groeten!

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 27 sep 2004 15:13

Quoten: Origineel geplaatst door Vectum op 27 September 2004


als je SPD - SL pedalen koopt , kunnen er dan gewoon schoenen op met : SPD, SPD-R , Look ?
of moet je dan speciale SPD-SL schoenen hebben.... ., alvast bedankt,
Groeten!

Je hebt geen speciale SPD-SL schoenen nodig. De aansluiting is hetzelfde als de Look aansluiting. (schoenen met alleen spd aansluiting zijn dus niet bruikbaar)

vectum
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2004 21:29

vectum 27 sep 2004 16:28

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 27 September 2004


Quoten: Origineel geplaatst door Vectum op 27 September 2004


als je SPD - SL pedalen koopt , kunnen er dan gewoon schoenen op met : SPD, SPD-R , Look ?
of moet je dan speciale SPD-SL schoenen hebben.... ., alvast bedankt,
Groeten!

Je hebt geen speciale SPD-SL schoenen nodig. De aansluiting is hetzelfde als de Look aansluiting. (schoenen met alleen spd aansluiting zijn dus niet bruikbaar)

ok bedankt :)

ruben88
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:54

ruben88 07 aug 2005 21:21

Als je schoenplaatjes(die blokkken eronder) en de pedalen maar overeen komen kan het prima.
Dan kun je er zelf mooie schoenen bij uitkiezen -- volgens mij ... --Ik heb dan toevallig SPD-SL schoenen + plaatjes + pedalen maar dat hoeft dus niet!

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 26 aug 2005 23:25

Ik zit nu ook met een vraagje over de SPD-SL plaatjes. Ik heb vanochtend nieuwe gekocht voor mijn "slecht-weer-schoenen", Nike's. Ik wilde zonet die plaatjes erop zetten, maar als ik ze er recht op heb, komen die schroefjes schots en scheef te zitten en zit er op sommige plaatsen een beetje ruimte tussen de plaatjes en schoen! Op mijn Shimano R215 schoenen zitten de plaatjes perfect recht, schroefjes allemaal mooi in het midden en geen ruimte tussen schoen en plaatjes...
Is dit normaal en kun je er zo wel mee rijden?
Illustratie:

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 aug 2005 00:15

Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 26 Augustus 2005

Ik zit nu ook met een vraagje over de SPD-SL plaatjes. Ik heb vanochtend nieuwe gekocht voor mijn "slecht-weer-schoenen", Nike's. Ik wilde zonet die plaatjes erop zetten, maar als ik ze er recht op heb, komen die schroefjes schots en scheef te zitten en zit er op sommige plaatsen een beetje ruimte tussen de plaatjes en schoen! Op mijn Shimano R215 schoenen zitten de plaatjes perfect recht, schroefjes allemaal mooi in het midden en geen ruimte tussen schoen en plaatjes...
Is dit normaal en kun je er zo wel mee rijden?


 
Ik zie geen probleem, mensma. Zo zitten ze ook op mijn Nike schoenen. Schroefjes hoeven niet perfect in het midden te zitten: sommige mensen zullen de plaatjes lichtjes anders monteren dan andere, afhankelijk van je voet. No worries! Zal je niet voelen als je fietst.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ruben88
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:54

ruben88 26 okt 2005 21:12

Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 26 Augustus 2005


Ik zit nu ook met een vraagje over de SPD-SL plaatjes. Ik heb vanochtend nieuwe gekocht voor mijn "slecht-weer-schoenen", Nike's. Ik wilde zonet die plaatjes erop zetten, maar als ik ze er recht op heb, komen die schroefjes schots en scheef te zitten en zit er op sommige plaatsen een beetje ruimte tussen de plaatjes en schoen! Op mijn Shimano R215 schoenen zitten de plaatjes perfect recht, schroefjes allemaal mooi in het midden en geen ruimte tussen schoen en plaatjes...
Is dit normaal en kun je er zo wel mee rijden?


Ik heb zelf wel dat mijn schroefjes niet kaarsrecht zitten, maar ik heb nog nooit echt gemerkt dat de plaat los van de schoen zit.. wel tijdens het fietsen lijkt dit wel eens zo, maar dan zijn de schoenen én platen ook al meer dan 2 jaar oud. ** De nieuwe plaatjes liggen klaar voor na de winter

ruben88
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:54

ruben88 27 okt 2005 18:53

Quoten: Origineel geplaatst door Ruben88 op 26 Oktober 2005


Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 26 Augustus 2005


Ik zit nu ook met een vraagje over de SPD-SL plaatjes. Ik heb vanochtend nieuwe gekocht voor mijn "slecht-weer-schoenen", Nike's. Ik wilde zonet die plaatjes erop zetten, maar als ik ze er recht op heb, komen die schroefjes schots en scheef te zitten en zit er op sommige plaatsen een beetje ruimte tussen de plaatjes en schoen! Op mijn Shimano R215 schoenen zitten de plaatjes perfect recht, schroefjes allemaal mooi in het midden en geen ruimte tussen schoen en plaatjes...
Is dit normaal en kun je er zo wel mee rijden?


Ik heb zelf wel dat mijn schroefjes niet kaarsrecht zitten, maar ik heb nog nooit echt gemerkt dat de plaat los van de schoen zit.. wel tijdens het fietsen lijkt dit wel eens zo, maar dan zijn de schoenen én platen ook al meer dan 2 jaar oud. ** De nieuwe plaatjes liggen klaar voor na de winter

Mensma, Ik heb nog even gekeken en die van mij zitten zo vast als een muur, geen beweging in te krijgen dus!

Plaats reactie